سیستم جدید مقابله با بازیکنان هنجارشکن Xbox رویکردی مشابه با پلیس راهنمایی و رانندگی دارد

مایکروسافت در تلاش است که جامعه Xbox را به دوستانه ترین حالت خودش برساند.

شناسه خبر: ۳۶۸۸۲۱
سیستم جدید مقابله با بازیکنان هنجارشکن Xbox رویکردی مشابه با پلیس راهنمایی و رانندگی دارد

راهنماتو - در تلاش مداوم مایکروسافت برای مهار رفتارهای نامناسب و ترویج محیطی خالی از آزار و اذیت در Xbox، اعلامیه‌ای رو درباره سیستم "Strike" منتشر کرده. این اقدام به تازگی انجام شده و پس از اینه که مایکروسافت ویژگی‌ای برای Xbox عرضه کرد که به بازیکنان امکان ضبط و ارسال کلیپ‌های گفت‌وگو رو برای مبارزه با رفتارهای نامناسب در بازی‌های آنلاین می‌ده.

به گزارش راهنماتو، این سیستم Xbox شبیه به سیستم "تخلف رانندگی" استفاده شده در بسیاری از کشور های دنیا است. مایکروسافت اعلام کرده: "یک بازیکن که دو اخطار دریافت کرده باشد، به مدت یک روز از پلتفرم تعلیق می‌شه، در حالی که بازیکنی که چهار اخطار دریافت کنه، به مدت هفت روز تعیلق خواهد شد."

کلیه اخطارها تا زمانی که به هشت برسد، محاسبه می‌شن. بعد از رسیدن به این تعداد، بازیکنان به مدت 12 ماه از ارسال پیام، پارتی‌ها، گفت‌وگو در پارتی، چندنفره و ویژگی‌های دیگر محروم خواهند شد. اخطار علیه حساب‌ها به مدت شش ماه در رکورد بازیکن نگه داشته می‌شوند و سپس پاک می‌شوند.

بازیکنان به ازای به کار بردن فحاشی و تقلب یک اخطار دریافت می‌کنن و برای رفتارهای جنسی نامناسب و آزار/نژادپرستی دو اخطار دریافت خواهند کرد. هر کسی هم که از سخنان نفرت‌انگیز استفاده کنه، سه اخطار دریافت خواهد کرد.

همهٔ کاربران Xbox امروز با هیچ اخطار شروع می‌کنند، اما تمام محکومیت های پیشین شخص متخلف باید اجرا شن. هر کسی می‌تونه به تاریخچه خودش مراجعه کنه تا در آینده تصمیم به انتخاب درست رو بسته به شرایطش بگیره.

مایکروسافت گفته است که این سیستم جدید "به بازیکنان درک بهتری از شدت اجرایی و تأثیر تجمیعی از تنبیه‌های متعدد می‌ده" مایکروسافت همچنین افزوده که: "شفافیت در اجرا به معنای ارائه وضوح به بازیکنان در مورد چگونگی تأثیر رفتار آن‌ها بر تجربه‌شان است. تلاش‌های ما در مدیریت محتوا به دلیل سیستم جدید اخطار تغییر نخواهند کرد."

همچنین مایکروسافت توضیح داده که حساب‌های معلق همچنان می‌تونن بازی‌های تک‌نفره رو اجرا کنند و دسترسی به محتوای خریداری‌شده رو از دست نخواهند داد. اما برای "تخلفاتی که بسیار جدی هستند"، مایکروسافت گفته که قادر به قطع دسترسی کامل بازیکنان از تمام عملکردها و مسدود کردن دسترسی به محتوای خریداری‌شدست.

احتمالاً این سیستم جدید تأثیر زیادی بر شما نداره چون که مایکروسافت گفته است که در سال 2022، کمتر از 1% از تمام بازیکنان شامل مجازات با این سیستم شدن. از این 1% ، یک سوم این افراد دوباره تعلیق شدن. مایکروسافت گفته است: "بر اساس استانداردهای جامعه Xbox و چگونگی مشارکت بهتر در پلتفرم ما، داده‌ها نشون می‌دهند که بازیکنان به طور معمول بعد از یک اجرا، رفتار نامناسب خودشو رو متوقف می‌کنن، به سرعت یاد می‌گیرند که چه چیزی قابل قبول است و چه چیزی نیست."

مایکروسافت اضافه کرد: "سیستم اخطار با هدف تمایز مثبت و مناسب در تعاملات بازیکنان در Xbox و جامعه طراحی شده است."

مردم می‌توانند رفتارهایی رو که به نظرشان مخالف استانداردهای جامعه Xbox هست رو گزارش بدن. همچنین مایکروسافت گفته که این سیستم بر اساس هوش مصنوعی کنترل نشده و یک شخص مسئول رسیدگی به این شکایات هستش. بنابراین برای تمامی اعتراضات وارده به این سیستم توسط کسایی که خاطی شناخته شدن، حق اعتراض محفوظه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها