بالاخره اکتیویژن تکلیف خودش رو با فرنچایز Call of Duty روشن کرد

بالاخره حالا که خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت کامل شده، طرفدارای این شرکت منتظر عرضه بازیهای اکتیویژن روی گیم‌پس هستن.

شناسه خبر: ۳۸۲۹۷۲
بالاخره اکتیویژن تکلیف خودش رو با فرنچایز Call of Duty روشن کرد

راهنماتو- بالاخره بعد از کلی فراز و نشیبی که مایکروسافت در راه خرید اکتیویژن-بلیزارد داشت، میشه گفت که به آخرای راه نزدیکه و هفته دیگه این خرید تاریخی بعد از 20ماه بالاخره حل‌وفصل میشه. حالا نکته‌ای که خیلی‌ها منتظرن در موردش بدونن اینه که تکلیف بازی‌های اکتیویژن و سرویس اشتراکی گیم‌پس خود مایکروسافت این وسط چیه.

به گزارش راهنماتو، یکی از اولویت‌های مهم مایکروسافت، گسترش سرویس اشتراکی Xbox Game Pass با بازی‌های محبوب بیشتره. این هم یکی از دلایل اصلییه که مایکروسافت در سال 2021 ZeniMax Media رو، که شامل شرکت Bethesda هم هست، خریداری کرده. مایکروسافت خریداری شرکت Bethesda رو در تاریخ 9 مارچ 2021 نهایی کرد و دو روز بعدش اعلام کرد که 20 بازی از بازی‌های Bethesda در Xbox Game Pass در دسترس مشترکین این سرویس محبوب قرار می‌گیرن. این اعلامیه خبر خیلی خوشی هم برای برند ایکس‌باکس و مایکروسافت بود و انتشار خیلی سریع بازی‌های خریداری شده روی Xbox Game Pass هم اتفاقی بود که تونست محبوبیت این سرویس رو بین گیمرها چندبرابر کنه.

با توجه یه این موضوع و تاریخچه‌ای که مایکروسافت در زمینه افزایش خیلی سریع بازی‌های خریداری شده برای Xbox Game Pass داره، Activision Blizzard هم در همین باره پیامی منتشر کرده که درباره احتمال عرضه بازی‌های خودش روی این سرویس پس از اتمام انجام این قرارداده. طبق این پیام، Activision Blizzard انتظار داره که «تا در اواخر سال آینده بازی‌هایی رو به سرویس Xbox Game Pass اضافه کنه.»

activision-to-release-cod-on-gamepass

توی این پیام، به صراحت گفته شده که برنامه‌ای برای انتقال Call of Duty: Modern Warfare 3 یا Diablo 4 به Xbox Game Pass برای "امسال" وجود نداره. اما واژگانی که Activision Blizzard استفاده می‌کنه اینجا میتونه خیلی مهم باشه. اونا میگن که «برنامه ای ندارن» که خودش یعنی این که این موضوع ممکنه طی چندسال آینده و حتی آینده‌ای خیلی نزدیک عوض بشه. اون‌ها به خصوص به Call of Duty: Modern Warfare 3 و Diablo 4 اشاره کردن، اما به سایر بازی‌ها نه. و هرچند که می‌گن انتظار دارن بازی‌های خودشون رو به Xbox Game Pass طی سال آینده اضافه کنن، اما همچنان ادعا می‌کنن که از زمانی که معامله نهایی می‌شه با مایکروسافت این همکاری رو شروع می‌کنن.

به نظر میرسه اگر کاملاً این قضیه به عهده Activision Blizzard بود، این موضوع حتی صحبت دربارش هم میتونست تا 2024 به تعویق بیفته. البته به احتمال زیاد این قضیه‌ایه که اونا همین الانشم باهاش با مایکروسافت در موردش صحبت کردن، ولی خب تا قبل از اینکه معامله نهایی بشه، نمی‌تونن چیزی رو با اطمینان اعلام کنن. اما ممکنه که مایکروسافت تصمیم بگیره هر بازی‌ای رو که از Activision Blizzard خریداری کرده، روزی که معامله نهایی می‌شه یا هر روزی که بعد از اون باشه، روی Xbox Game Pass عرضه کنه.

activision-to-release-cod-on-gamepass

اگرچه همچنان ممکنه تاخیر دیگه‌ای در معامله Microsoft و Activision Blizzard پیش بیاد، گمانه‌زنی‌های فعلی این معامله به این نکته اشاره دارن که ممکنه تا تاریخ 13 اکتبر دیگه به پایان برسه و بالاخره قطعی بشه. Call of Duty: Modern Warfare 3 در تاریخ 10 نوامبر منتشر میشه، پس امیدواریم که مایکروسافت تصمیمای رسمیش رو قبل از اینکه بازی عرضه بشه اعلام کنه. به نظر میاد که با Call of Duty: Modern Warfare 3، همچنین Diablo 4 و بازی‌های دیگه‌ای به Xbox Game Pass نهایی می‌آید به طوری که به قول خودمون دیر یا زود داره... .. امیدواریم که این اطلاعات بتونن برای خریدارای احتمالی بازی‌های Activision Blizzard تصمیم‌گیری بین خرید در حال حاضر یا صبر و عضویت در Xbox Game Pass رو آسون‌تر کنه. اگر این فرنچایز حالا حتی بعد از مدتی هم روی سرویس گیم‌پس ارائه بشه میتونه یک مزیت خییلی بزرگ نسبت به سروی اشتراکی سونی باشه چرا که ما در حال حاضر هیچ بازی FPS بزرگی نداریم که اندازه فرنچایز COD محبوب باشه و همین میتونه خیل زیادی از گیمرهای بازیهای شوتر رو به کنسول های مایکسروسافت و یا حتی خود سرویس گیم‌پس سرازیر کنه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها