بالاخره راز مرموزترین شخصیت ۲ Red Dead Redemption برملا شد

بالاخره یکی از رازهایی که هیچ کس نتونه بود در Red Dead Redemption ۲ بهش جواب بده برملا شد.

شناسه خبر: ۳۸۴۷۶۱
بالاخره راز مرموزترین شخصیت 2 Red Dead Redemption برملا شد

راهنماتو- تقریبا 5سال از عرضه یکی از شاهکارهای ساخته توسطRockStar Games یعنی Red Dead Redemption 2 میگذره. بازی‌ای که با اینکه یک پیش‌درآمد به بازی اول بوده همچنان تونست با زیبایی تمام، گیمرهارو تو جای خودشون میخکوب کنه و به سفری ببره که هیچکس انتظارشو نداشت. داستان Arthur Morgan و گروه Van Der Linde واقعاً جذاب و گیرا بود و از نظر فنی، گیم‌پلی بدون نقض و داستان‌گویی عالی، واقعاً یک ماجراجویی بازی وسترن فوق‌العاده بودش که همه جنبه‌های خوب بازی رو به هم پیوند داده. با این همه خوبی‌ها، این بازی واقعاً لایق عنوان یکی از بهترین‌ها در طول تاریخ گیمینگه.

به گزارش راهنماتو، Rockstar همیشه به خاطر جزئیات فوق‌العاده‌ای که توی بازیهاش لحاظ میکنه زبانزد خاص و عام میشه گفت دیگه شده. و مطمئن باشین Red Dead Redemption 2 هم از این قاعده مستثنی نیست. توی این بازی خیلی از جاها، رویدادهای مخفی و تعاملات خاصی وجود دارن که حتی تا 5سال بعد از عرضه بازی، گیمرها با گشتن تو دنیای بازی تونستن پیداشون کنن و هنوز هم کسی نمیدونه که آیا بالاخره تونستن همشونو پیدا کنن یا نه. یکی از نکات جذابی که این مکان‌های به خصوص توی این بازی دارن اینه که بدون هیچ خط دیالوگی و صرفا با محیط‌سازی میتونن داستان خودشون رو تعریف کنن و جوری هستش که همه چیز رو به ذهن گیمر واگذار میکنن تا بتونه خودش داستان اونجارو کشف کنه.

strange-man-in-rdr-mystery-solved

یکی از مکان‌های مرموز توی Red Dead Redemption 2 که واقعاً ترسناک هم هست، کلبه‌ی مرموز Strange Man توی Bayall Edge هستش. توی این کلبه کوچیک که توی منطقه‌ی bayous در Lemoyne قرار داره، چیزهای مرموز زیادی وجود داره که پیام‌های مخوفی رو به همراه خودشون دارن. توی این کلبه تاریک، تزئینات مختلفی روی دیواراش وجود داره و دقیقا وسط اتاق یک نقاشی ناتمام و مبهم قرار داره. وقتی به عنوان John Marston بعد از تموم کردن بازی به اونجا می‌رسید، میبینین که این نقاشی تدریجاً به تصویر یک مرد با ریش و شلوار و کلاه تبدیل میشه. بعد از چهار بار بازدید از این مکان و نگاه کردن به آینه، گیمرها در دیدار آخرشون با این مرد وحشتناک رودرو میشن و فقط هم همون یکباره که میتونن از نزدیک ببیننش و بعد از اون به کل انگار از بازی حذف میشه.

اگر بخوایم تیکه‌های این پازل رو کنار هم بزاریم، میفهمیم که Bayall Edge مکان مرموزی برای شخصیتی به نام Strange Man هستش. طرفدارای این بازی تئوری‌ها و حدس و گمان‌های زیادی رو در مورد اینکه Strange Man در واقعیت چه چیزیه یا چه کسیه، چیکاره هستش دارن و اغلب خیلی‌هاشون به این اعتقاد دارن که اون در واقع یک نمیانده‌ای از مرگ یا شیطانه. البته اگر این قضیه واقعیت داشته باشه، نشون میده که اون خیلی چیزها رو در مورد شخصیت‌ها، باطنشون، و سرنوشت‌شون می‌دونه. این چیزهارو هم شما میتونین توی مجموعه‌ی نقاشی‌ها، حکاکی‌ها و نوشته‌هایی ببینین که توی کلبه این مرد اسرارآمیز هستش بعد تازه هر کدومشون هم به یکی از اتفاقات بزرگ بازی دوم اشاره میکنن. جوری که انگار مردسیاه‌پوش همیشه به دنبال شخصیت‌های اصلی بازی بوده و سعی میکرده زندگیشونو از نزدیک و با جزییات زیاد تماشا کنه.

strange-man-in-rdr-mystery-solved

همجنین در کنار اشاره‌هایی به بخش های مهم داستان، به نظر بعضی از این نقاشی‌ها به سطح افتاخار آرتور یا جان هم وابسته هستن. برای مثال، اگر بازیکن سطح احترامش بالا باشه، تصاویر کوچیکی در اونجا هستن عکس‌های گوزن و عقاب رو نشون میدن، ولی اگر پایین باشه به جاش تصاویر از گرگ‌ها رو میبینین. یک شعر روی میز کلبه، داستان مرگ یا زندگی Jimmy Brooks رو توضیح می‌ده، یک NPC که بازیکنا اونو در نقش Arthur ملاقات می‌کنن و یکم بعد تصمیم میگیرن که اگر بخوان میتونن نجاتش بدن یا ولش کنن تا خودش بیفته و بمیره، و این تصمیم کاملا بر عهده بازیکن هستش. همچنین توی بازی دوم صحبت‌هایی در مورد اینکه کل شهر Armadillo مبتلا به وبا مبتلا شدن هم میشه که البته کاملا مشخصه که کی پشت این قضیست و باعثش شده.

تازه اگر همچنان باورتون نمیشه که کار مردسیاه‌پوشه، باید بهتون بگم که توی اون شهر فقط یک نفر هستش که مریض نشده و همچنان داره زندگیشو ادامه میده؛ اونم کسی نیست جز صاحب مغازه خواروبار فروشی اونجا که خودشو زده به کوچه علی‌چپ. البته اگر بتونین از زیر زبونش بکشین، میفهمین که چندوقت پیش از اینکه کل شهر مریض شن، یک معامله‌ای رو با مرد ناشناسی که دقیقا خصوصیات مرد اسرارآمیز مارو داره کرده و در ازاش سلامتیشو تضمین کرده.

strange-man-in-rdr-mystery-solved

با اینکه توی Red Dead Redemption 2 مکان‌ها و رازهای زیاد دیگه‌ای هم وجود دارن، همچنان کلبه‌ی Strange Man واقعاً تعداد زیادی از نکات و سوالات مرموز رو توی خودش داره و میشه گفت تا حدی هم نکاتی اضافی در مورد یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌های این سری ارائه می‌ده. خلاصه که انگار هر وقت پاتونو توی Bayall Edge میزارین، حس میکنین دارین توسط یک نیرو یا شخصی تماشا میشین و همین در کنار اتمسفر تاریک و ترسناک بازی در اون منطقه میتونه یکی از وحشتناک‌ترین نقاط بازی باشه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها