۹ بازی برتری که با الهام از روی داستان‌های واقعی ساخته شدن

بعضی بازیها میتونن حاصل داستان‌هایی باشن که طی زندگی روزمره میوفتن و به عبارت ساده درسی از طرف بزرگترین معلم تاریخ یعنی زندگی یا سرنوشت باشن.

شناسه خبر: ۳۹۲۱۸۲
9 بازی برتری که با الهام از روی داستان‌های واقعی ساخته شدن

راهنماتو- یه داستان خوب میتونه زایده ذهن خلاق یه نویسنده باشه که به خوبی میتونه مخاطب خودش رو درگیر داستان کنه و براش جذاب و جالب باشه. همچنین داستان چیزی هستش که میتونه یه بازی و یه فیلم نسبتا خوب رو به سطوح بالاتری ببره و دلیلی باشه که گیمر یا بیننده رو مجبور کنه که تا آخر راه همراه شخصیت و اتفاقایی که براش میوفته باشن.

به گزارش راهنماتو، داستان‌ها حالا جدا از اینکه میتونن حاصل خلاقیت یا قدرت تصور یه نویسنده عالی باشن؛ میتونن حاصل اتفاقاتی باشن که طی زندگی روزمره میوفتن و به عبارت ساده درسی از طرف بزرگترین معلم تاریخ یعنی زندگی یا سرنوشت باشن. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بهترین بازیهایی بندازیم که در واقع بر اساس داستان‌های واقعی ساخته شدن.

9- JFK Reloaded

top-games-inspired-by-real-stories

این بازی در واقع یه شبیه‌سازه، حالا اونم شبیه ساز چی، آخرین لحظات زندگی جان اف. کندی که توی یکی از سفرهاش ترور میشه، ولی اینجا قرار نیست در نقش کندی بازی کنین به جاش به عنوان کسی که ماشه رو کشیده و رئیس جمهور رو ترور کرده بازی میکنین. حتی اگر این واقعه برای عده‌ای یه موضوع حساس باشه و ممکنه روش حساسیت باشن، راه خوبیه که چیزهای بیشتری رو در مورد این واقعه یاد بگیرین چرا که بازی اطلاعات گسترده‌ای رو در مورد این حادثه داره و با استفاده از شواهد زیادی و تئوری‌های معقول که به این قضیه نسبت میدن تونسته این واقعیت رو شبیه سازی کنه. درسته که این بازی وقتی منتشر شدش تونست موضوع بحث خیلی‌ها سر اینکه این بازی به هیچ وجه مناسب نیست و هیچ‌وقت نباید منتشر میشد بودش ولی بازی هیچ حس لذتی رو توی کشتن یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های تاریخ منتقل نمیکنه و صرفا جهت یادآوری و آموزش بیشتر در مورد این تروره.

8- Kingdom Come: Deliverance

top-games-inspired-by-real-stories

Kingdom Come: Deliverance یکی از دقیق‌ترین بازی‌های تاریخیه که تاحالا ساخته شده و طی قرون وسطی و توی منطقه‌ای به اسم بوهمیا در جریانه. شما تو بازی، در نقش یکی از بازمونده‌های حملات Skalitz در جنگ 1403 همراه میشین. کل داستان بر اساس واقعیت‌های اون درگیری هاست و شخصیت‌های تاریخی مثل Wenceslaus IV، Sigismund of Luxemburg، و Racek Kobyla of Dvorce رو هم قراره توی این بازی ملاقات کنین. نمایش واقع‌گرایانه رویدادها، محیط‌ها، مردم، اسلحه‌ها، و لباس‌ها این بازی رو برای اکثر علاقه‌مندا به قرون وسطی، جهان‌های باز، و تاریخ جذاب کردن. حالا این در کنار مکانیک‌های عالی RPG بازی ، تصاویر زیبا، و فضاهای جذاب تونستن تبدیل این بازی رو به یکی از بازیهای فوق‌العاده‌ای کنن که طی چند سال اخیر منتشر شدن.

7- The Saboteur

top-games-inspired-by-real-stories

تو The Saboteur، گیمرها می‌تونن به عنوان یک شخصیت که در واقع الهام گرفته از ویلیام گروور-ویلیامز، یه راننده مسابقه‌های اتومبیل‌رانی که تو جنگ جهانی دوم با نازی‌ها در تنش بود، بازی کنن. تو بازی با این حال، اسم شخصیت اصلی داستان ما Sean Devlin هستش و اون یه راننده ایرلندیه که بنا به دلایلی که خودتون باید تو بازی متوجهش بشین مجبور میشه توی عملیات‌های جنگی شرکت می‌کنه تا با خرابکاری توی مأموریت‌های مهم نازی‌ها اونا رو شکست بده. کارهای مختلفی که بازیکنا باید انجام بدن هم خیلی سرگرم‌کننده‌ان، چون توی بازی مهارت‌های مختلفی مثل تیراندازی، رانندگی، مخفی کاری، و دیوار نوردی رو در اختیارتون میزاره که خیلی گیمپلی بازی رو متنوع میکنن. حتی اگر شخصیت‌های بازی یه جورایی کلیشه‌ای باشن، همچنان جوانب مختلفی رو از مقاومت فرانسوی‌هارو توی جنگ تجسم می‌کنن. تازه یه چیزی که من رو عاشق این بازی کرد این بود که این بازی به نحو احسن با استفاده از رنگ‌ها و المان‌ها سطح فوق‌العاده جذابی از نمادگرایی رو به خودش اضافه کرده.

6- Valiant Hearts: The Great War

top-games-inspired-by-real-stories

بازی ماجراجویی پازل طوری که روی Xbox به اسم Valiant Hearts: The Great War میشناسیم بر اساس جنگ جهانی اوله و داستان چند شخصیت رو دنبال می‌کنه که همشون سعی می‌کنن به یه سرباز کمک کنن تا اون بتونه عشق واقعی خودش رو پیدا کنه. المان‌های تاریخی این بازی واقعاً باورنکردنیه و زشتی‌های جنگ رو به زیبایی به تصویر میکشه، ولی بیشتر به حای تمرکز روی جنبه‌های نظامیش، به مسائل مربوط به عشق و اتحاد میان مردم در فاجعه میپردازه. درسته بازیهایی که موضوع جنگ دارن ممکنه سرگرم‌کننده باشن، ولی اکثراً شم مجبور به کشتن بی قید و شرط میکنن. گرچه درسته این موضوع اشکالی نداره، اما خب هر ازگاهی یه بازی مثل Valiant Hearts: The Great War باشه که بتونه وقت بزاره تا انسانیت پشت داستان‌های زجرآور و ویران‌کننده جنگ رو تعریف کنه.

5- That Dragon, Cancer

top-games-inspired-by-real-stories

بازی ماجراجویی سال 2016 به اسم The Dragon, Cancer داستان واقعی پدر و مادری رو نشون میده که با بچه 4سالشون که سرطان مهلکی رو داره دست و پنجه نرم میکنن. حالا بازیکن تو دنیای پیچیده‌ترین لحظات خانوادگی این خانواده قرار می‌گیره تا با اشیاء مختلفی که پشتشون خاطرات خوب یا بد رایان و امی گرین از این فاجعه رو بازگو میکنن، ارتباط برقرار کنه. میتونم به قطع بگم این بازی از اوناست که فراتر میره و بیشتر به یه اثر هنری تبدیل میشه، چون بیشتر روی داستان‌سرایی و برجسته بودن یک اثر هنری تمرکز داره تا اینکه بخواد متمرکز روی گیمپلی باشه. شما طی داستان خودتون رو جای این دو پدر و مادر دلسوز میزارین و بی برو برگرد مطمئن باشین که یه جا دیگه نمیتونین تحمل کنین و بغضتون بالاخره میشکنه پس توصیه میکنم که هر وقت خواستین این بازی رو برین حتما دستمال همراهتون داشته باشین.

4- Assassin's Creed III

top-games-inspired-by-real-stories

همه بازی‌های Assassin's Creed سعی داشتن یه سری ارتباطات و شخصیت‌ها و مکان‌های واقعی رو در خودشون داشته باشن، ولی پنجمین بازی از این مجموعه یعنی AC3، بهترین بازیه که واقعیت تاریخی رو بهتر از همه بازیهای قبلیش به تصویر کشیده. حالا موضوعش چیه؟ انقلاب آمریکا. گرچه داستان اصلی فیکه، اما هر چیز دیگه‌ای که شما توی بازی میبینین بر اساس تاریخ هستش که یعنی خیلی هم واگعیه. این بازی تونسته یه توصیف واقع‌گرایانه از جنگ‌های داخلی آمریکا رو به تصویر بکشه که تونسته به بازی یه جو خیلی موثر بده که بازیکنو دقیقاً توی اون دوره تاریخی فرو ببره. مثل بقیه بازیهای این مجموعه، بازی دارای محتوای زیادی برای بازی و عناصر داستانی دیگه هستش که تجربه کلی رو براتون جذاب و آموزشی میکنه.

3- This War of Mine

top-games-inspired-by-real-stories

"برای سربازا، جنگ در مورد پیروزی بودش. برای ما، سیر کردن شکمامون بود". این جمله‌ایه که یکی از شخصیتا تو این بازی This War Of Mine میگه و چیزی هستش که من از اون بازی به خوبی یادم مونده چرا که دقیقاً اون جنبه ترسناک و ناراحت‌کننده‌ای که جنگ از خودش به جا میزاره رو به خوبی توصیف میکنه. داستان بازی بر اساس داستان کشور بوسنی در طول محاصره سرایووه هستش، و دشواری‌هایی که ساکنین این منطقه باهاش روبرو شدن؛ از بیماری، گرسنگی گرفته تا مرگ. This War of Mine شخصیت اصلی و گیمر رو از میدون جنگ بیرون میبره و اونارو روی ردیف اول نمایش رنج و مشقت مردم معمولی میزاره جوری که هیچ چیزی رو از دست ندن و از چشمشون در نره. اتمسفر بازی به شدت تاریک و به طور موثری وحشت‌آوری‌های این فاجعه رو نشون میده. به طور کلی این بازی میتونه برای کسایی که یکم حساس هستن تبدیل به ترسناک‌ترین بازی زندگیشون بشه.

2- Brothers In Arms: Road To Hill 30

top-games-inspired-by-real-stories

از اون زمان که Medal of Honor و Call of Duty شروع کردن به نمایش جنگ جهانی دوم تا الان، بازیهای زیادی بودن که داستانشون رو توی یکی از بزرگترین درگیریهای بشر تعریف کردن به طوری که خیلی‌ها دیگه ازش زده شدن ولی بین گیمرا و منتقدا همشون به اتفاق نظر معتقدن که Brothers In Arms: Road To Hill 30 بهترین بازیه که به این موضوع میپردازه. اونم چونکه بر اساس داستان واقعی ورود نیروهای آمریکایی در نرماندی هستش و داستان بازی هول محور سرجوخه مت بیکر میچرخه که باز اون الهام گرفته از سرجنت هریسون سامرز هستش که یه شخصیت واقعیه و بازی اون و تیمش رو طی داستان دنبال میکنه.

1- L.A. Noire

top-games-inspired-by-real-stories

L.A. Noire داستان کارآگاه پلیس، کول فلپس رو دنبال می‌کنه و توی لس‌آنجلس سال 1947 اتفاق میفته. سالی که این شهر داشت با بیشترین مقدار هرج و مرج توی تاریخش دست و پنجه نرم میکرد. همچنین این سال یکی از خشونت‌آمیزترین سال‌ها توی تاریخ ایالات متحده هم بود، تازه این قضیه در کنار اینکه مدت زیادی از زمان جنگ نگذشته بود و مردم همچنان توی شوک اون به سر میبرد باعث شده بود ساکنای این شهر ازش به عنوان یکی از تاریکترین بخش‌های تاریخشون بهش اشاره کنن. حالا شما باید تو چندین صحنه‌ی قتل مختلف بازی تحقیق کنین و تلاش کنین که حلشون کنین، جالب اینه که اکثر این پرونده‌هایی که شما توی بازی حل میکنین در واقع جزو پرونده‌های واقعی‌ای هستن که توی اون سال رخ داده بودن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها