چهار ایده جذاب برای دکوراسیون بالکن که برای هر فضایی مناسب است

ایده‌هایی بسیار جذاب وجود دارند که می‌توانند فضای بالکن را برای وقت گذراندن روزانه آماده کنند و آن را بسیار جذاب نشان دهند.

شناسه خبر: ۳۸۹۵۲۳
چهار ایده جذاب برای دکوراسیون بالکن که برای هر فضایی مناسب است

راهنماتو- تو هم به بالکن به چشم یه انبار نگاه می‌کنی؟ هیچ می‌دونی بالکن می‌تونه چقدر بر روی شیک بودن دکوراسیون خانه‌مان تاثیر بذاره؟ حال سوال اینجا است که چگونه می‌توانیم حین اینکه فضای بالکن را کاربردی کرده‌ایم، فضای نشیمنی نیز ایجاد کنیم تا در یک عصر دلنشین بر روی صندلی‌هایش بنشینیم و از زیبایی خیابان‌های شهری یا طبیعت حیاط خانه لذت ببریم. راهنماتو چهار ایده جذاب برای چنین بالکنی را با شما در میان می‌گذارد که برای هر فضایی، چه کوچک، چه بزرگ، مناسب است پس با ما همراه بمانید.

1.یه دستی به سر و روی بالکن بکش!

به گزارش راهنماتو، بالکن‌ها همواره در معرض گرد و خاک هستند، اما همین حالا زمان آن فرارسیده تا آن را مرتب کنیم و بعد با ایده‌هایی از ورود خاک به بالکن جلوگیری کنیم. در این میان چند راه حل وجود دارد، می‌توانیم به جای نرده از شیشه‌های قدی، کرکره‌های چوبی یا پرده استفاده کنیم. انتخاب هر یک از این موارد به سبک بالکن شما مربوط می‌شود و این مساله که چقدر می‌خواهیم هزینه کنیم. بین تمامی موارد، شیشه بهترین گزینه است چرا که جلوی نور را نمی‌گیرد. پس از آن نوبت به کف و دیوارها می‌رسد. با توجه به این که چه سبکی از دکوراسیون داخلی منزل را می‌پسندیم، ایده‌های متفاوتی وجود دارد، سنگ، چوب یا حتی فرش! انتخاب با شما است.

1

2. از گل و گلدان غافل نشو!

بالکن فضایی است که داخل خانه را به محیط خارجی متصل می‌کند. یکی از عناصری که می‌تواند این پیوند را به زیبایی هر چه تمام، برقرار کند، استفاده از گل و گلدان است. حتما تا به حال بالکن‌های آپارتمانی را دیده‌اید که یکی از آن‌ها در میان طبقات بسیار سبز و زیبا هستند. قطعا صاحب خانه باسلیقه، با کمترین هزینه توانسته تعدادی گل وگلدان مناسب تهیه کند و بالکنش را بیاراید. مناسب‌ترین گل‌ها برای بالکن می‌توانند حسن یوسف، شمعدانی، داوودی، تاج خروس و غیره باشند. اما، رنگارنگ بودن آن‌ها زیبایی بالکن را چندین برابر خواهد کرد. استفاده از گلدان‌هایی که روی نرده قرار می‌گیرند هم گزینه بسیار خوبی هستند، اما اگر چنین گلدان‌هایی در دسترس نداریم می‌توانیم چندین گلدان معمولی را کنار یکدیگر بچینیم و بعد دور آن را با سلفون یا کاغذ رنگی بپوشانیم تا زیبا به نظر برسند.

1

3. از مبلمان استفاده کن!

کمی صبر کنید! بله، می‌دانیم که ممکن است بالکن کوچکی داشته باشیم، کافی است پیش از انتخاب مبلمان اندازه بالکن را در نظر بگیریم. در این میان استفاده از میز‌های کم‌جا، نیمکت و حتی یکی دو صندلی یا چهارپایه هم جزو مبلمان محسوب می‌شوند. اما اگر بالکن نسبتا بزرگی داریم، بهتر است فضای آن را با مبلمان، همچون اتاق نشیمن دکور کنیم تا حتی از مهمان‌ها داخل بالکن پذیرایی کنیم یا عصرها بر روی مبلمان نشسته و کتاب بخوانیم یا کارهایمان را انجام دهیم. حتی وقتی که داریم مبلمانمان را عوض می‌کنیم، می‌توانیم دو یا سه مبل یا صندلی را از روی مبلمان قبلی برداریم و به بالکن منتقل کنیم تا مجبور نباشیم هزینه مضاعفی را متحمل شویم.

1

4. برای بالکنت آشپزخانه بساز!

نظرتان چیست که هفته‌ای یکبار در خانه غذاهای کبابی بخوریم؟ یک باربیکیو می‌تواند مساله را حل کند ولی برای این کار نیاز به ساخت دودکش و مهندسی معماری داریم تا همه چیز طبق استاندارد باشد. اگر این کار وقت و هزینه زیادی از ما می‌گیرد، می‌توانیم از گازهای رومیزی استفاده کنیم. یک گاز رومیزی دو شعله هم برای گذاشتن ظروف چدنی و گریل کردن غذاها کافی است. برای آشپزی کردن به لوازمی مثل قابلمه و چیزهای دیگر نیز نیاز داریم. برای این منظور می‌توانیم از قفسه‌های در دار یا کابینت استفاده کنیم و لوازم آشپزی در بالکن را به طور کل از لوازم آشپزی در آشپزخانه جدا کنیم.

1

نظرات
پربازدیدترین خبرها