۷ اکسسوری جذاب برای مبلمان که دیزاین خانه شما را خاص می‌کنند

مبلمان شیکتان را به حال خود رها نکنید، با اکسسوری‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنید، مبلمانتان را خاص‌تر کنید.

شناسه خبر: ۳۹۴۵۹۱
7 اکسسوری جذاب برای مبلمان که دیزاین خانه شما را خاص می‌کنند

راهنماتو- مبلمان یکی از اصلی‌ترین عناصر اتاق نشیمن هستند که به شیک شدن دکوراسیون داخلی منزل، کمک فراوانی می‌کند. ممکن است که ما فکر کنیم، یک دست مبل درجه یک می‌تواند یک دکوراسیون جذاب برای ما به همراه داشته باشد. می‌توان گفت که دقیقا همینطور است. اما، با تعدادی اکسسوری می‌توانیم جذابیت مبلمانمان را چندین برابر کرده، آن را شخصی‌سازی کنیم و نسبت به یک سبک بازاری، از آن یک مبلمان صمیمانه برای یک خانه گرم بسازیم. اما دقیقا چه اکسسوری‌های برای مبل مناسب هستند؟ در این مقاله راهنماتو همه چیز را در این باره به شما می‌گوید.

1. کوسن؛ اکسسوری جذاب برای مبلمان

1

به گزارش راهنماتو، یکی از ساده‌ترین و یکی از جذاب‌ترین اکسسوری‌هایی که می‌توانیم برای روی مبل در نظر بگیریم، انواع کوسن‌ها هستند. اما، منظور از کوسن، همان کوسن‌هایی که حین خرید مبلمان روی آن وجود داشتند، نیست. باید کمی خلاق باشیم. یک سبک، رنگ یا طرح خاص را که به آن علاقه داریم، در نظر بگیریم و آن را به کوسن منتقل کنیم. به‌عنوان مثال رنگ پرده را با رنگ کوسن هماهنگ کنیم، یا از طرح کاغذ دیواری برای کوسن روی مبل استفاده کنیم تا به دکوراسیون داخلی منزل، ثبات ببخشیم.

2. شال مبل؛ اکسسوری جذاب برای مبلمان

1

یکی از جذاب‌ترین اکسسوری‌هایی که در فصول سرد سال می‌توانیم برای روی مبل در نظر بگیریم، شال مبل است. شال‌های مبل می‌توانند حکم یک وسیله گرم کننده را برای ما داشته باشند، اما بیش از آن می‌توانند به زیبایی دکوراسیون داخلی منزل کمک کنند. جنس شال مبل می‌تواند بافتنی، پشمی، کتان، کبریتی یا هر جنس دیگری باشد که شما به ان علاقه دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شال مبل می‌توانید به مقاله « یک اتاق نشیمن جذاب چه اکسسوری‌هایی باید داشته باشد؟ » مراجعه کنید.

3. اکسسوری نورپرداز؛ اکسسوری جذاب برای مبلمان

1

نورپردازی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای یک خانه شیک باید روی آن سرمایه‌گذاری فراوانی کنیم. از این رو، استفاده از اکسسوری‌های نورپرداز برای مبلمان می‌توانند معجزه کنند. منظور این است که لوازمی مثل آباژور، لامپ دیواری، لوستر و سایر لوازم نورپردازی مصنوعی را نسبت به مبل زاویه‌بندی کنیم تا تزئینات مبلمان با سایه‌ها جلوه بیشتری پیدا کنند. قرار دادن یک آباژور شیک روی میز قهوه‌خوری، قرار دادن یک آباژور بلند کنار مبل یا نصب کردن چراغ‌های دیواری نزدیک به مبلمان، همگی اکسسوری‌هایی مربوط به مبلمان می‌شوند که بهتر است به وفور از آن‌ها استفاده کنیم.

4. صندلی راک؛ اکسسوری جذاب برای مبلمان

1

اضافه کردن یک صندلی راک با طرح و سبکی خاص، می‌تواند حکم یک اکسسوری برای مبلمان شما را داشته باشد که البته بسیار کاربردی است. اما، پیش از تهیه کردن آن بهتر است سبک مبلمان اصلیمان را بشناسیم. مثلا اگر سبک مبلمانمان کلاسیک است، می‌توانیم از صندلی‌های راک پرتزئین استفاده کنیم. اما، اگر مبلمانی مدرن داریم، باید صندلی راک را کمی ساده‌تر انتخاب کنیم. تفاوتی ندارد که مبلمان شما چند نفره باشد، لابه‌لای مبلمان اصلی، فضایی مناسب پیدا کنید و صندلی راکتان را میان آن‌ها قرار دهید.

5. مکرومه؛ اکسسوری جذاب برای مبلمان

1

یکی از جذاب‌ترین اکسسوری‌هایی که این روزها برای مبلمان به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیار زیبا است، آثار مکرومه است. مکرومه به یک اصطلاح در حوزه بافندگی مربوط می‌شود و پیشینه خود را از عربستان می‌گیرد. در واقع، مکرومه‌ها، نخ‌هایی از جنس‌های متفاوت، مثل ابریشم هستند که با طرح‌هایی خاص به‌هم بافته می‌شوند. در نهایت، آثار مکرومه به شدت محکم هستند. حال ما می‌توانیم یک شال مبل تهیه کنیم که مکرومه است. اما، ایده جذاب‌تر، استفاده از تاب‌هایی است به شکل مکرومه بافته شده است. این تاب‌ها می‌توانند کنجی از اتاق نشیمن و در کنار مبلمان قرار گیرند. اگر به آثار مکرومه علاقه داشته باشید، با تهیه یک تاب، شال مبل و حتی تابلو دیواری مکرومه، می‌توانید حسی خاص به اتاق نشیمنتان بدهید که هر جایی نمی‌توان آن را تجربه کرد.

6. فرش؛ اکسسوری جذاب برای مبلمان

1

هر خانه ایرانی، منقش به رنگارنگی و زیبایی‌های فرش‌ها هستند. ما بیشتر از فرش‌ها برای کف زمین استفاده می‌کنیم. اگر فرشی که تهیه کرده باشیم نفیس باشد، آن را به عنوان یک اکسسوری جذاب، قاب می‌کنیم و به دیوار می‌زنیم. ایده جذاب‌تر برای استفاده از فرش در یک خانه اصیل ایرانی، استفاده از آن بعنوان اکسسوری روی مبلمان است. فرش‌ها را نسبت به شکلی که دارند، می‌توانیم به شکل‌های مختلف روی مبل بیاندازیم. می‌توانیم آن را روی تاج مبل یا نشیمن آن قرار دهیم. ایده جذاب‌تر این است که طرح و رنگ فرشی که روی مبلمان می‌اندازیم را منطبق با فرشی که روی زمین انداخته‌ایم انتخاب کنیم و جذابیت خاص‌تری به دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن دهیم.

7. گیاه؛ اکسسوری جذاب برای مبلمان

1

گیاهان می‌توانند به مبلمان رنگ‌وبویی خاص از طبیعت ببخشند. به همین خاطر یکی از جذاب‌ترین اکسسوری‌ها برای مبلمان، گیاه‌ها هستند. کافی است گلدان‌هایی که با گل‌های آپارتمانی زیبا آراسته شده‌اند را نسبت به مبلمانمان بچینیم. گاهی می‌توانیم یک گلدان بلند قد را کنار یک مبل سه نفره قرار دهیم یا یک گلدان نسبتا کوچک‌تر بر روی میز عسلی کنار مبل قرار دهیم. هر گلدان می‌تواند یک اکسسوری برای مبل به حساب بیاید، حال توجه داشته باشید که اگر گلدان گیاه یا سبک گیاه با مبلمان همخوانی داشته باشد، زیبایی ان چندین برابر خواهد شد. مثلا می‌توانیم رنگ گلدان را با رنگ مبلمان همخوان در نظر بگیریم یا از رنگ گل‌ها برای مبلمان کوسن یا شال مبل تهیه کنیم. در این میان استفاده از گل‌های پامپاس هم انتخاب بسیار جذابی هستند.ش

نظرات
پربازدیدترین خبرها