آرامش در تابستان؛ سرسبزترین روستاهای اطراف ایلام

از روستای کُلم تا روستای چنارباشی؛ اگر می‌خواهید اواخر بهار و در فصل تابستان آرامش را تجربه کنید به سرسبزترین روستاهای ایلام بروید.

شناسه خبر: ۴۰۴۸۵۴
آرامش در تابستان؛ سرسبزترین روستاهای اطراف ایلام

راهنماتو- وقتی در استانی از ایران قرار بگیریم که اطرافش را کوه‌های بلند قامت همچون دژی مستحکم فرا گرفته‌اند و سراسر پوشیده از جنگل و سرسبزی هستند، انتظار می‌رود که خاص‌ترین روستاها و آرامش‌بخش‌ترین آن‌ها را در این استان پیدا کنیم. ایلام شهری از ایران است که به دلیل حضور در ارتفاعات، آب و هوایی کوهستانی، اما معتدل دارد. پوشش گیاهی، جانوری و آب‌وهوای آن دست به دست هم داده تا این استان پر شود از روستاهایی سرسبز و جذاب که می‌تواند لحظاتی ناب را برای ما در یک سفر به ارمغان آورد. در ادامه راهنماتو بکرترین روستاهای ایلام را برای شما جدا کرده است تا برای پیدا کردن مقصدی مناسب زمان زیادی هدر ندهید.

1

1. روستای کُلم در ایلام

به گزارش راهنماتو، یکی از زیباترین روستاهای استان ایلام که همه جذابیت‌ها را یکجا دارد روستای کُلم است. این روستا در دامنه کبیرکوه قرار گرفته و رودخانه‌اش به یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های ایلام یعنی سیمره می‌پیوندد. این روستا پر است از چشمه‌های زلال که در اطرافش پوشش گیاهی جذابی به وجود آمده است. اما، ویژگی دیگری که باعث شده این روستا جذابیت بیشتری پیدا کند، قدمت آن است که به دوران مادها می‌رسد و به همین واسطه جاذبه‌های تاریخی جذابی نیز در این روستا به وجود آمده است.

برای رفتن به روستای کلم در ایلام به سمت ۳۰ کیلومتری شمال غربی بدره سفر کنید.

1

2. روستای سیاه گاو در ایلام

یکی از جذاب‌ترین روستاهای ایلام که در دل خود تنها دریاچه دوقلوی ایران را نگهداری می‌کند، روستای سیاه گاو است. جدای از زیبایی‌هایی این روستا، پوشش گیاهی، آب و هوای جذاب و غیره، حضور دریاچه دوقلو سیاه گاو در این روستا باعث شده که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گیرد. این دریاچه دوقلو از دو حوض با عمق 3 متری تشکیل شده است و آن دو را کانالی 10 متری به یکدیگر متصل کرده است. طبیعت به وجود آمده پیرامون این دریاچه دوقلو بر زیبایی آن افزوده و فضایی رویایی به وجود آورده است که باید حتما با چشم‌های خودمان ببینیم

برای رفتن به روستای سیاه گاو در ایلام باید به آدرس شهرستان آبدانان، پس از روستای پشت قلا بروید دریاچه سیاه گاو نیز همان اطراف پیدا خواهید کرد.

1

3. روستای اما در ایلام

یکی دیگر از روستاهای جذاب ایلام که به واسطه حضور آبشار بلندقامت شناخته شده است، روستای اما در ایلام است. این روستا که در یک دره به وجود آمده است، پشت سد ایلام قرار گرفته و آب و هوایی بی‌نظیر و طبیعتی بکر دارد. اگر بخواهیم سرسبزی ایلام را در سکوت ببینیم و تنها صدای آب و پرندگان را بشنویم بهتر است به سمت آبشار اما برویم. آبشاری 20 متری که از صخره‌ای جذاب و با شمایلی متفاوت پایین می‌ریزد. آب این آبشار کم است، اما همین کم بودن آب جلوه‌ای خاص به آن داده و حضور سرخس‌های اطرافش فضایی دیدنی به وجود آورده است.

برای رفتن به روستای اما در ایلام باید به 25 کیلومتری جنوب ایلام رفته و خود را به اطراف دریاچه سد ایلام برسانید.

1

4. روستای بانقلان در ایلام

یکی از زیباترین روستاهای ایلام با بافتی قدیمی و کوچه باغ‌هایی خاص با عطر میوه‌ها و درخت‌هایی مثل درخت گردو، روستای بانقلان است. این روستا از آن جهت نقطه‌ای مناسب برای سفر است که می‌تواند اقامتگاه موقتی آرامش بخش و سرسبز با آب و هوایی بکر برای ما باشد.جالب است بدانید که این روستای کهن در کنار قلعه توت ساخته شده است و همین مساله باعث شده که بسیاری از گردشگران به آن جذب شوند. حضور چشمه و آبشار و رودخانه در دل دشت‌ها و دامنه کوه‌ها نیز باعث شده که بسیاری از افراد با دیدن این روستای و اقامتی چند روزه در آن انرژی از دست رفته خود در شهر را بازیابند.

برای رفتن به روستای بانقلان ایلام باید از روی نقشه یا تابلوهای راهنما از مرکز ایلام به سمت دهستان ده پایین سفر کنید.

1

5. روستای چنارباشی در ایلام

یکی دیگر از روستاهای زیبای ایلام که می‌تواند اقامتگاه موقت جذاب برای سفر شما باشد و شما را نزدیک به زیباترین جاذبه‌های طبیعی ایلام مثل تنگه رازیانه نگه دارد، روستای چنارباشی است. این روستا با طبیعتی بکر، آب و هوای کوهستانی بی‌نظیر و زیبایی‌های دیگر باعث شده که سالانه گردشگرانی که متوجه تنگه‌های جذاب ایلام بوده‌اند به سمت این روستا نیز نگاهی داشته باشند. به امید روزی که این روستا بتواند امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران ایجاد کرده و تبدیل به یک قطب گردشگری در ایلام شود. اما، روستای چنارباشی از آن رو اهمیت دارد که در بخش بدره ایلام قرار گرفته است. بخشی که تنگه زیبای رازیانه و تنگ بهشتی کافرین را در دل خود حفظ کرده است.

برای رفتن به روستای چنارباشی در ایلام باید ابتدا به بخش بدره از جاده ایلام-بدره رفته سپس از طریق تابلوهای راهنما مسیر خود را به سمت روستای چنار باشی ادامه دهید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها