پاوه؛ شهر بدون چراغ قرمز ایران کجاست و چه رازی دارد ؟

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.7 دقیقه

دلگرم نوشت: شهری که با وجود نبود چراغ قرمز، آمار تصادفات در آن بسیار اندک است.

شهر بدون چراغ قرمز ایران کجاست ؟

آیا می دانید شهری در ایران هست که حتی یک چراغ قرمز در آن وجود ندارد ؟

پاوه شهر بدون چراغ قرمز ایران

در شهرستان پاوه تا به حال هیچ راننده خودرو و هیچ عابر پیاده ای، پشت چراغ قرمز توقف نکرده است! البته اینطور هم نیست که این شهر بدون ترافیک باشد، ترافیک اینجا هم هست اما مشکلاتی باعث شده که در این شهر چراغ راهنمایی رانندگی نصب نشود. یکی از دلایل اصلی عدم نصب چراغ راهنمایی و رانندگی نبود زمین مسطح در تقاطع خیابان های این شهر است که آن هم به ویژگی خاص جغرافیایی این منطقه و شیب زیاد دامنه کوه های آن برمی گردد.

علت چیست ؟

پاوه یک شهر کاملا پلکانی است. البته با وجود نبود چراغ قرمز، آمار تصادفات در این شهر بسیار اندک است چرا که نبود چراغ راهنما در این شهر باعث شده که مردم حق تقدم را به دقت رعایت کنند بطوریکه جای خالی چراغ های قرمز در این شهر حس نمی شود.

پاوه و کیش شهر بدون چراغ قرمز ایران

برخی به اشتباه تصور میکنند که پاوه تنها شهر بدون چراغ قرمز ایران است درحالیکه ایران زیبای ما، در نواحی جنوبی اش هم شهری بدون چراغ قرمز دارد که آن جایی نیست جز کیش. در واقع کیش شهر بدون چراغ قرمز دیگری است که در کنار پاوه نامش با این عنوان ثبت شده است.

1

پاوه کجاست ؟

پاوه این شهر زیبا و خوش آب وهوا که در استان کرمانشاه واقع است و در شمال این استان قرار دارد یکی از شهرهای زیبای ایران است. که طبیعتی بسیار زیبا و بکر دارد. آرامش بسیارزیادی در این شهر حاکم است. ای شهر فضایی آرام دارد ،. این ارزشمندی‌های طبیعی و زیبا باعث شده است که شهرداری پاوه و مردم آن تصمیم بگیرند تا زیبایی و طبیعت این منطقه را حفظ کنند و از نصب چراغ‌های قرمز در آن خودداری نمایند. البته مردم این شر زیبا و کوهستانی تمام تلاش خود را در راستای ایکه قوانین راهنایی و رانندگی را به خوبی رعایت کنند، انجام می‌دهند.

شهر پلکانی و قدیمی پاوه در دامنه کوه شاهو (از ارتفاعات استان کرمانشاه) قرار دارد. در لغت‌نامه دهخدا پاوه به معنی پاکیزه است؛ اما طبق گفته برخی از مردم نام پاوه از پاو، یکی از سرداران ساسانی گرفته شده است. این شهر قدمتی سه‌هزار ساله دارد و به دلیل موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب‌وهوایی طبیعتی سرسبز و کوهستانی دارد.

آبشارهای متعددی در اطراف این شهر وجود دارد که هرکدام زیبایی و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و منظره‌هایی تماشایی را به آن بخشیده‌اند. سفر به شهر پاوه برای علاقه‌مندان به طبیعت سفری پر از شگفتی‌های طبیعی خواهد بود. اگر می‌خواهید از سفر لذت بیشتری ببرید، توصیه می‌کنیم که از اواسط بهار تا اواخر تابستان به این شهر کوهستانی سفر کنید تا هوا هم با شما یاری کند. در بازگشت هم یادتان نرود که کوته (شیرینی مخصوص مردم هورامان)، انجیر خشک و رب انار بخرید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها