جاهای دیدنی تایلند که برای همیشه در ذهنتان می مانند

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.4 دقیقه

دلگرم نوشت: جذابیت و تنوع جاهای دیدنی تایلند به قدری بالا است که با هر سلیقه و بودجه ای همخوانی دارد. شاید به همین خاطر است که تایلند به یکی از مقاصد پرطرفدار برای گردشگران در اقصی نقاط دنیا تبدیل شده است.

آیا تاکنون به سفر به تایلند و بازدید از جاهای دیدنی و مکان های گردشگری زیبای آن فکر کرده اید؟ هر فردی که به تجربه سفر به کشورهای آسیای جنوب شرقی را داشته باشد تایلند را زیباترین کشور این منطقه می داند. طبیعت بکر و دست نخورده، معابد تاریخی، جزایر و سواحل زیبا از مهم ترین جاهای دیدنی تایلند هستند.

برخی از ایرانیانی که تجربه سفر به تایلند را دارند، این کشور را بهترین مکان برای بازدید از جاهای دیدنی طبیعی می دانند. زیرا طبیعت تایلند به شدت شما را مجذوب خود خواهد کرد. جاهای دیدنی این کشور زیادند و معرفی همه آن ها در حوصله این مقاله نمی گنجد. به همین دلیل تنها می خواهیم معروف ترین جاهای دیدنی تایلند را به شما معرفی کنیم.

گرند پالاس تایلند

1

یکی از زیباترین مکان های دیدنی تایلند که در بانکوک یعنی پایتخت این کشور قرار دارد، مجموعه گردشگری گرند پالاس است. این مجموعه گردشگری در سال 1782 ساخته شده و چندین بنا و بخش های گردشگری را در خود جای داده است.

مهم ترین این بناها معبد زمرد بودا یا وات فرا واکو می باشد که در قرن 14 میلادی ساخته شده است. با وارد شدن به این معبد معماری رنگی و فوق العاده زیبای آن شما را مجذوب خود خواهد کرد. قیمت بازدید برای مسافران خارجی 500 بات بوده و از ساعت 8 صبح الی سه و نیم بعدازظهر امکان بازدید از آن وجود دارد.

معبد زیبای وات آرون

1

از جاهای دیدنی تایلند که بازدید از آن را حتما پیشنهاد می دهیم، معبد وات آرون یا سپیده دم است. این معتبر زیبا دقیقا در مجاور رودخانه چائوپرایا در بانکوک قرار دارد. ساختمان اصلی معبد سفید رنگ بوده و ساختمان آن با استفاده از سرامیک ها و چینی های زیبای رنگی تزئین شده است.

مسئله ای که در نگاه های اول توجه ها را به سمت خود جلب می کند، معماری مخروطی شکل معبد می باشد. به همین دلیل زمانی که هوا هنوز تاریک نشده است، تصویر معبد داخل آب رودخانه منعکس شده و تصویر زیبایی را می سازند. پیشنهاد می کنیم قبل از غروب آفتاب و یا هنگام غروب آفتاب به این معبد زیبا سفر کنید. قیمت بازدید از آن 100 بات بوده و از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است.

واکینگ استریت پاتایا تایلند

1

یکی از محبوب ترین و جالب ترین جاذبه های دیدنی تایلند، خیابان واکینگ استریت در پاتایا است. اگر به خیابان گردی و امتحان غذاهای سنتی و خوشمزه تایلند علاقه دارید، اصلا بازدید از این خیابان را از دست ندهید.

اگر در طول روز به این خیابان سفر کنید، شاید به نظرتان فرقی با خیابان های دیگر نداشته باشد. اما تنها کافیست با تاریک شدن هوا سری به خیابان ها بزنید. انواع تابلوها و نورهای رنگی مغازه ها در رنگ های مختلف روشن شده و منظره بسیار زیبایی را می سازند.

این خیابان همیشه بیدار بوده و تا صبح مشغول خدمات رسانی به افراد است. به همین دلیل پاتایا را یک شهر زنده می دانند. پیشنهاد می کنیم امتحان خوراکی ها و غذاهای محلی در رستوران ها، کافه ها و دکه های این خیابان را از دست ندهید.

بازار آخر هفته کاتوچاک

1

بازار آخر هفته کاتوچاک چیزی مانند جمعه بازار خودمان است و از مکان های گردشگری تایلند محسوب می شود. اگر به بازارهای بزرگ و محلی سرباز علاقه دارید، بازار کاتوچاک بهشت شماست. این بازار آخر هفته ها در بانکوم برگزار شده و افراد زیادی شروع به فروش محصولات و کالاهای خود می کنند.

می توانید زیباترین و ارزان ترین کالاها و محصولات را از این بازار تهیه کنید. این بازار 27 خیابان اصلی دارد که در تمامی زمینه ها محصولات می فروشد. اگر می خواهید سوغاتی بخرید احتمالا مراجعه به این بازار گزینه بسیار خوبی خواهد بود. این بازار از 7 صبح تا 18 بعدازظهر پابرجاست.

جزایر سیمیلان

س

اگر به جزایر زیبا، آب ها نیلگون و سواحل شنی درخشان علاقه دارید، جزایر سیمیلان قطعا انتظارات شما را برآورده خواهند کرد. این جزایر در 84 کیلومتری شمال غربی شهر بزرگ پوکت قرار دارند و شناخته شده ترین مجمع الجزایر در دریای آندامان می باشد.

  • آب های زلال
  • پوشش گیاهی سرسبز و زیبا
  • سواحل شنی مرواریدی
  • صخره های بزرگ مرجانی
  • و ... از ویژگی های این جزایر هستند.

اگر می خواهید در ساحل آفتاب گرفته و مدتی را استراحت کنید، جزایر سیمیلان را از دست ندهید.

مجمع الجزایر زیبای پوکت Phuket

ض

پوکت بزرگ ترین مجمع الجزایر تایلند است که بیش از 1400 جزیره را در خود جای داده است. محال است به دنبال جاهای دیدنی تایلند باشید اما اسم مجمع الجزایر پوکت به گوشتان نخورد.

پوکت دارای شهر تاریخی و قدیمی، قهوه خانه های سنتی، سواحل زیبای شنی، رستوران ها و کافه های فوق العاده است. پیشنهاد می کنیم حتما غذاهای ارگانیک و محلی جزایر پوکت را امتحان کنید. سواحل غربی پوکت همانند سورین و بنگ تائو برای دیدن غروب خورشید و داشتن لحظات رمانتیک بی نظیر هستند.

جمع بندی

در این مطلب معروف ترین مکان ها و جاهای دیدنی تایلند را به شما معرفی کردیم. بیشتر جاذبه های تایلند در منطقه بانکوک و پوکت قرار دارند. بنابراین سعی کنید سفر خود را بر روی این شهرها متمرکز کنید.

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها