عطر پاییز در تابستان

پاییز زودرس در بهشت نیشابور؛ جذاب‌ترین جاهای دیدنی در نیمه دوم شهریور

از آبشارهای زیبا تا روستایی چوبی با معماری خاص که همگی منظره‌ای پاییزی در ماه شهریور را به ما نشان می‌دهند؛ در این مطلب زیباترین جاذبه‌های طبیعی شهر نیشابور در ماه آخر تابستان را معرفی می‌کنیم.

شناسه خبر: ۴۱۳۳۷۱
پاییز زودرس در بهشت نیشابور؛ جذاب‌ترین جاهای دیدنی در نیمه دوم شهریور

راهنماتو- نیشابور آب و هوایی خاص دارد؛ چرا؟ چون بین دشت‌های زیبا و کوه‌های بلندقامتش چیزی در حدود ۲۳۰۰ متر تفاوت ارتفاع وجود دارد. بنابراین ممکن است تابستان‌هایی گرم و خشک را در این شهر تاریخی و اسطوره‌ای تجربه کنیم. اما در ارتفاعات موضوع فرق دارد.

به گزارش راهنماتو، در برخی از نقاط گردشگری در ارتفاعات نیشابور، وقتی به پایان تابستان نزدیک می‌شویم هوایی خنک را تجربه می‌کنیم. این هوا بر روی درخت‌ها تاثیر می‌گذارد و در نهایت طبیعت، منظره‌ای دیدنی از پاییز زودرس را به ما پیشکش می‌کند. راهنماتو در این مطلب از راهنمای سیر و سفر زیباترین منظره‌های نیشابور را به شما معرفی می‌کند که در شهریور ماه رد پای پاییز را نشان می‌دهند.

دهکده چوبی نیشابور

48cf78333a487f2632e78e79

متفاوت‌ترین جایی که می‌توانید در شهریور ماه امسال تجربه کنید، دهکده چوبی نیشابور است. دهکده‌ای که با آن فضای بهشتی‌اش انگار ما را از شهر، کشور و حتی این جهان جدا کرده. این شاهکاری از مهندس مجتهدی است. دهکده چوبی نیشابور، با معماری سنتی و دلنشین خود، مکانی آرام و رویایی برای فرار از هیاهوی شهر و لذت بردن از طبیعت بکر است. این دهکده زیبا در فصل تابستان و به خصوص در ماه شهریور، با آب و هوایی معتدل و دلپذیر، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران و طبیعت‌گردان محسوب می‌شود. دهکده چوبی نیشابور در دامنه کوه‌های بینالود واقع شده است و طبیعتی بکر و کوهستانی دارد همین طبیعت است که در نیمه دوم شهریور رفته رفته زرد و پاییزی می‌شود. پیاده‌روی در دل طبیعت، لذت بردن از هوای پاک و چشم‌اندازهای زیبا از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توانید در این دهکده تجربه کنید. بعلاوه، اقامت در کلبه‌های چوبی سنتی با معماری اصیل ایرانی، تجربه‌ای متفاوت و فراموش‌نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این کلبه‌ها با امکانات رفاهی مناسب، فضایی آرام و دلنشین را برای استراحت و لذت بردن از طبیعت فراهم می‌کنند.

برای رفتن به دهکده چوبی نیشابور باید به  استان خراسان رضوی، شهرستان نیشابور، ۱۶٫۹ کیلومتری بلوار شهدا، جاده تقی آباد طلایی بروید.

آبشار بوژان

jpg (2)

آبشار بوژان، یکی از زیباترین و بکرترین جاذبه‌های طبیعی استان خراسان رضوی و شهرستان نیشابور است که در دل کوهستان‌های سرسبز این منطقه جای گرفته است. این آبشار خروشان و پرآب، در تمام فصول سال زیبایی خاصی دارد اما در فصل گرم تابستان و به ویژه شهریور ماه، با آب و هوای خنک و طبیعت سرسبز خود که رو به زردی رفته و جلوه‌ای از پاییز را نشان می‌دهد، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران و طبیعت‌دوستان است. مسیر دسترسی به آبشار از میان جنگل‌ها و مراتع سرسبز می‌گذرد و مناظر طبیعی بسیار زیبایی را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد. درواقع برای رسیدن به آن از روستا باید دو ساعت پیاده روی داشته باشید. نکته جالب دیگری که درمورد این آبشار وجود دارد، آبشارهای متعدد کوچک و بزرگ پیرامون آن است که هر یک زیبایی‌های خاص خودشان را دارند.

برای رفتن به آبشار بوژان باید به خراسان رضوی، ۵ کیلومتری شمال شرقی نیشابور، روستای بوژان بروید.

دره هفت غار

jpg (3)

دره هفت غار، یکی از زیباترین و منحصر به فردترین جاذبه‌های طبیعی ایران و به خصوص استان خراسان رضوی است. این دره با دیواره‌های سرخ رنگ و چشم‌نواز خود، هر ساله  به خصوص در ماه شهریور گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. رنگ سرخ دیواره‌های دره به دلیل وجود اکسید آهن در خاک منطقه است و منظره‌ای بی‌نظیر را ایجاد کرده است. بعلاوه، دره هفت غار دارای تنگه‌های باریک و طولانی است که پیاده‌روی در آن‌ها تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است. در طول این مسیر، آبشارهای کوچک و بزرگ بسیاری وجود دارد که به زیبایی این منطقه افزوده‌اند.

برای رفتن به دره هفت غار باید به  خراسان رضوی، شمال نیشابور، به طرف روستای بشرآباد، اولین فرعی سمت راست بروید.

آبشار گرینه

گرینه

آبشار گرینه، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی شهرستان نیشابور و استان خراسان رضوی است که در دل کوه‌های بینالود جای گرفته است. این آبشار خروشان و پرآب، با طبیعت بکر و چشم‌اندازهای بی‌نظیر خود، هر ساله  به خصوص در ماه شهریور گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. اطراف آبشار گرینه پوشیده از جنگل‌های انبوه و مراتع سرسبز است که به این منطقه زیبایی دوچندان بخشیده است و در این ماه، جلوه‌ای پاییزی دارد. درواقع، به دلیل قرارگیری در ارتفاعات، آب و هوای اطراف آبشار گرینه در فصل گرم سال بسیار خنک و مطبوع است و در ماه شهریور هوای آن کمی سرد می‌شود. پیاده روی، پیک نیک، کمپ و عکاسی از فعالیت‌های جذابی است که می‌توانید پیرامون این آبشار انجام داده و از حضور در طبیعت لذت ببرید.

برای رفتن به آبشار گرینه باید به صوبہ خراسان رضوی بروید.

آبشار بار

jpg

آبشار بار، یکی از زیباترین و بکرترین جاذبه‌های طبیعی شهرستان نیشابور و استان خراسان رضوی است که در دل کوه‌های بینالود جای گرفته است. این آبشار پلکانی و خروشان، با طبیعت بکر و چشم‌اندازهای بی‌نظیر خود، هر ساله به خصوص در ماه شهریور گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. این آبشار چنان زیباست و ساختار پیچیده‌ای دارد که نمی‌توانیم تمام قد آن را ببینیم. اطراف این آبشار نیز پر است از باغ‌های سرسبز که بوی پاییز را به مشاممان می‌رسانند.

برای رفتن به آبشار بار باید به منطقه بار در نیشابور بروید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها