بهترین الویه‌ی عمرت رو اینجوری درست کن!

بعضی غذاها در عین سادگی ترفندهایی دارند که باعث می‌شود طعم به یادماندنی‌تری ایجاد کنند. این دستور همان الویه‌ای است که دل هر کسی را می‌برد.

شناسه خبر: ۳۶۸۱۲۹
بهترین الویه‌ی عمرت رو اینجوری درست کن!

راهنماتو- «عجب الویه‌ای بود، یه چیزیش با بقیه فرق داشت!»

تا حالا پیش آمده که الویه‌ای آنقدر به دلتان بنشیند که همیشه در یاد داشته باشید؟ حتی بخواهید از میزبان بپرسید راز خوشمزگی و متفاوت بودن آن در چیست ولی جلوی خودتان را گرفته باشید؟ این دستور همان الویه‌ای است که دل هر کسی را می‌برد و قاشق قاشق خوردن آن هم اشتهای‌تان را کم نمی‌کند.

به گزارش راهنماتو ، بعضی غذاها در عین سادگی ترفندهایی دارند که باعث می‌شود طعم به یادماندنی‌تری ایجاد کنند. حالا مواد اولیه را یادداشت کنید تا برویم سراغ اصل مطلب.

ماده غذایی مقدار
سیب زمینی بزرگ

۳ عدد

مرغ (سینه یا ران)

۱ عدد کامل

تخم مرغ

۳ عدد

کنسرو سبزیجات

۱ پیمانه

هویج

یک عدد

سس فرانسوی یا هزار جزیره

۲ قاشق غذاخوری

پیاز

یک عدد

سس مایونز کم چرب

۵ قاشق غذاخوری

روغن زیتون بی بو

۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل و زردچوبه و برگ بو

به اندازه دلخواه

آبلیموی تازه

۲ قاشق غذاخوری

خیارشور

۱ پیمانه

اولین قدم:

تفاوت اول این الویه با بقیه هم‌نوعانش در این است که باید سیب‌زمینی‌ها و هویج‌ها را پوست بکنید و همراه با مرغ و پیاز و زردچوبه و نمک و برگ بو روی گاز بگذارید تا خوب‌خوب بپزد. این روش برگ برنده‌ی اول شماست! چون طعم مواد در هم ادغام می‌شود و خیلی جذاب‌تر خواهد شد! در انتهای پخت کنسرو سبزیجات را هم اضافه کنید.

دومین قدم:

یکی دیگر از تفاوت‌ها اینجاست! تخم‌مرغ‌ها را که آب‌پز کردید سفیده و زرده را جدا کنید و زرده‌ها را جداگانه له کنید و در این مرحله سس‌ها را که شامل سس فرانسوی یا هزارجزیره و سس مایونز کم‌چرب است به آن اضافه کنید. روغن زیتون برای تامین بافت یکدست این سالاد است و اگر تمایل دارید در اینجای کار روغن زیتون را هم به مواد بیفزایید. اگر حذفش کنید هم اتفاق بدی نمی‌افتد. آب لیمو را هم در ظرف بچکانید و کنار بگذارید.

الویه

سومین قدم:

هویج و سیب‌زمینی‌ها را در ظرفی جداگانه با هم پوره یا رنده کنید. کنار بگذارید تا خوب خنک بشود.

چهارمین قدم:

یکی از رازهای خوشمزگی این الویه در قدم چهارم است. از دستش ندهید که خیلی مهم است. یک ملاقه از آب مرغی که به همراه هویج و سیب‌زمینی پخت اینجا به کارتان می‌آید‍! مرغ‌ها را که ریش‌ریش کرده‌اید به همراه آب مرغ به مخلوط هویج و سیب‌زمینی اضافه کنید. خیارشورها را هم ریز خرد کنید و به بقیه مواد بیفزایید. قطعا تا الان از تصور این مزه هم حال‌تان خوب شده است!

پنجمین قدم:

سفیده‌های تخم مرغ را رنده یا پوره کنید و به ظرف حاوی سیب‌زمینی‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید.

ششمین قدم:

در همه‌ی دستورهای الویه سس را به مواد اضافه می‌کنند، اما ما می‌خواهیم به شما بگوییم که مواد را کم‌کم در ظرف سس و زرده‌ی تخم‌مرغ بریزید. و مرتب هم بزنید تا سس خوب به خورد محتویات ظرف برود.

در این مرحله سالاد الویه‌ی منحصربه‌فرد شما حاضر است. نمک و فلفل آن را به اندازه‌ی طبع خودتان اندازه کنید. اگر به نظرتان بافت سالاد سفت بود می‌توانید کمی شیر را با یک قاشق سس مایونز یا ماست چکیده مخلوط کنید و روی مواد الویه بریزید.

حتما چند ساعتی قبل از سرو این سالاد را داخل یخچال بگذارید تا طعم‌هایش با هم‌دیگر دوست شوند و یک لذت وصف‌نشدنی برای شما بسازند.

نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها