بررسی اولیه بازی Wizard of Legend ۲

وقتی بحث ترندهای بزرگ ویدیوگیم در سال‌ّهای اخیر می‌شود، بازی‌های روگ‌لایک بین آن‌ها می‌درخشند. ترندی که با بازی‌هایی مثل Dead Cells شروع شد و در ادامه سوپرجاینت گیمز با بازی Hades آن را بی‌نقص‌تر از بازی‌های دیگر ادامه داد تا جایی که به عنوان نامزد بازی سال انتخاب شد. در این بین، بازی‌های روگ‌لایک دیگری هم منتشر شدند که هر کدام به نوعی حرفی برای گفتن داشتند. یکی از این بازی‌ها Wizard of Legend بود که سال ۲۰۱۸ با همکاری هامبل باندل منتشر شد. پس از گذشت حدودا ۶ سال، قسمت دوم این بازی در قالب ارلی اکسس منتشر شده است. در ادامه این نسخه از بازی را با هم بررسی می‌کنیم.

شناسه خبر: ۴۲۰۰۵۵
بررسی اولیه بازی Wizard of Legend 2

بازی Wizard of Legend 2 در راستای بازی اول خودش قدم برمی‌دارد. اگر تا الآن نمی‌دانستید که بازی تمرکز زیادی روی سحر جادو دارد، بازی مطمئن می‌شود که شما متوجه این موضوع شوید. قصه از سرزمین‌های شناور (Floating Lands) آن‌طور که خود بازی توصیفش می‌کند شروع می‌شود. سرزمینی که مسابقات و آزمایشات خطرناکی در آن در جریان است و همواره جادوگرها سعی می‌کنند تا از پس این تست‌ها بربیایند. در Wizard of Legend 2 شما در همین سرزمین کار خودتان را شروع می‌کنید و جادوگری خواهید بود که باید از پس چالش‌های مختلف بگذرد. نکته اینجاست که در Wizard of Legend 2 حالا شما تنها نیستید.

IMG_0676-1024x576

بازی اول امکان بازی به صورت کوآپ را در حالت لوکال یا اسپلیت اسکرین فراهم می‌کرد. در عوض، Wizard of Legend 2 تجربه‌ای کامل‌تر و جذاب‌تر در بحث بازی چندنفره است. حالا نه تنها امکان بازی به صورت چندنفره آنلاین فراهم شده، بلکه بازیکن‌ها می‌توانند تا سقف ۴ نفر با هم نسبت به انجام چالش‌ها اقدام کنند. امکان تمام کردن چالش‌های بازی به صورت گروهی، کار جذابی است. هر چند لازم به ذکر است که در نسخه ارلی اکسس که در حال حاضر منتشر شده، امکان بازی کوآپ فقط به صورت دو نفره ممکن است.

ازی در بسیاری جهات بی‌شباهت به بازی اول خود است و این مسئله می‌تواند بازیکنان و طرفداران سفت و سخت بازی اول را کمی دچار گنگ بودن کند. ویزارد آو لجند ۲ گاهی اوقات آن‌قدر به آثار جدیدتر و موفق سبک روگ‌لایک مثل هیدیس شباهت دارد که ممکن است آن را با بازی‌های دیگر اشتباه بگیرید. این تغییر بد است؟ نه. در عوض، بازی سعی کرده تا رویکردی مدرن‌تر در خیلی از زمینه‌ها داشته باشد. یکی از این بخش‌ها که با پیشرفت همراه بوده، گرافیک بازی است. حالا با آرت‌استایل جدید، بازی هویت به‌روزشده‌ای پیدا کرده است که آن را با بازی‌های امروزی وارد رقابت می‌کند و البته همچنان می‌توان ردپای بازی اول را در آن پیدا کرد.

IMG_0675-1024x576

ویزارد آو لجند ۲ همچنان یک بازی در دست توسعه است. احتمالا این بازی را نباید با بازی‌هایی مثل هیدیس ۲ و وضعیت بهترشان در ارلی اکسس مقایسه کرد. از آنجایی که بازی با تیم سازنده جدید معرفی شده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، باید کمی برای محتواهای بیشتر و برنامه‌های آتی سازنده صبر کرد. برای یک بازی ارلی اکسس، قیمت ۲۵ دلاری بازی متوسط است اما همچنان کمبود بعضی از فیچرها مثل کوآپ چهانفره یا ضعف‌هایی مثل باگ‌هایی که ممکن است با آن‌ها برخورد کنید، در ارزش خرید بازی بحث ایجاد می‌کنند.

منبع : ویجیاتو
نظرات
پربازدیدترین خبرها