علیرغم اینکه این بازی شاهزاده ایرانی بازخوردهای خوبی از منتقدان دریافت کرده، به نظر میرسد که فروش آن مطابق با انتظارات Ubisoft نبوده است. این خبر توسط روزنامهنگار فرانسوی Gautoz منتشر شده و توضیح داد که با وجود تلاشهای تیم Lost Crown برای زنده نگهداشتن این سری و حتی پیشنهاد ساخت یک دنباله، یوبیسافت این پیشنهاد را رد کرد.
این رد شدن باعث شد تیم به سمت طراحی بستههای الحاقی برای بازی برود که یکی از آنها منتشر شد، اما برنامههای بزرگتر برای گسترش این دنیا به دلیل تغییرات داخلی و اولویتهای جدید متوقف شد. با این حال اعضای تیم سازنده Prince of Persia: The Lost Crown، از این بازی به عنوان بهترین پروژه زندگی حرفهایشان یاد میکنند.
این نسخه از شاهزاده ایرانی که به عنوان یک ساید اسکرولر (side-scroller) اکشن و ماجراجویی شناخته میشود، با الهام از سری کلاسیک Prince of Persia ساخته شد و توانست با ارائه تجربهای متفاوت و نوآورانه، نظر منتقدان و برخی بازیکنان را جلب کند. حتی با وجود مشکلات مدیریتی و چالشهای داخلی که در سالهای گذشته گریبانگیر Ubisoft Montpellier شده بود، تیم توانست محصولی با کیفیت ارائه دهد.
این خبر همچنین در زمینه گستردهتری از مشکلات اخیر Ubisoft قرار میگیرد. در کنار انحلال این تیم، شرکت در ماههای اخیر با چالشهای دیگری نیز روبرو شده است. بازیهای اخیر این شرکت فروش خوبی را در بازار تجربه نکردهاند و کارکنان در فرانسه و میلان در اعتراض به سیاست بازگشت به دفتر کار، دست به اعتصاب زدهاند.