رسمی؛ جیمز وب دورترین کهکشان جهان را شکار کرد!

تصاویر جدیدی از تلسکوپ فضایی جیمز وب، دورترین کهکشانی را که بشر دیده، شناسایی کرده است.

شناسه خبر: ۳۴۶۰۱۴
رسمی؛ جیمز وب دورترین کهکشان جهان را شکار کرد!

راهنماتو -تلسکوپ جیمز نوری منحصر به فرد را شکار کرده است؛ نوری که بیش از 13.4 میلیارد سال سفر کرده است تا به همسایگی ما در فضا برسد و از اولین و دورترین کهکشان کشف شده منشا گرفته است.

به گزارش راهنماتو ، مشاهدات طیف‌سنجی طولانی جیمز وب به قدری دقیق است که محققان نه تنها می‌توانند مسافتی را که نور این کهکشان‌ها طی کرده است، اندازه‌گیری کنند، بلکه می‌توانند برخی از ویژگی‌های کهکشان‌ها را نیز استنباط کنند.

دکتر برانت رابرتسون، ستاره شناس از دانشگاه کالیفرنیا سانتا کروز، می گوید : "برای اولین بار، ما کهکشان ها را تنها 350 میلیون سال پس از بیگ بنگ کشف کرده ایم و می توانیم از فواصل فوق العاده آنها کاملاً مطمئن باشیم. پیدا کردن این کهکشان های اولیه در چنین تصاویر خیره کننده زیبایی تجربه خاصی است."

اسمان

وی در ادامه می گوید: "این که بتوانیم زودتر از آنچه که قبلاً دیده‌ایم به کیهان نگاه کنیم، یکی از بزرگترین امیدهایی بود که به تلسکوپ فضایی جیمز وب، دوخته شده بود. درک ما از اولین میلیارد سال پس از بیگ بنگ بسیار محدود است و یافتن اجسام اولیه آن دوران می تواند به روشن کردن این زمان حیاتی کمک کند.

ما مدل هایی داریم که چگونگی وقوع رویدادها را توصیف می کند. ما معتقدیم که قبل از تولد اولین ستاره ها، جهان پر از ماده مات بود. هر نوری از الکترون های آزاد پراکنده می شد و قادر به جریان آزادانه نبود.

این ذرات به تدریج ترکیب شدند و هیدروژن خنثی را تشکیل دادند. وقتی ستارگان شروع به تشکیل شدن کردند، هیدروژن را یونیزه کردند و نور درخشید. این فرآیند حدود 1 میلیارد سال پس از پیدایش کیهان کامل شد.

نور این اجسام بسیار ضعیف است، زیرا از فاصله بسیار دور سفر کرده است. و به دلیل انبساط کیهان، به طور قابل توجهی به انتهای طولانی تر و قرمزتر طیف کشیده شده است، پدیده ای که به عنوان انتقال به سرخ شناخته می شود."

کهکشان

تلسکوپ فضایی جیمز وب، قدرتمندترین تلسکوپی است که تا به حال به فضا پرتاب شده است و در حوزه نور مادون قرمز و نزدیک به فروسرخ متخصص است.

داده های جدید جیمز وب، تأیید می‌کند که این دو کهکشان واقعاً از دورترین کهکشان‌هایی هستند که تاکنون شناسایی شده‌اند و دو کهکشان دیگر حتی دورتر از آنها هستند.

اما کرتیس لیک، ستاره شناس از دانشگاه هرتفوردشایر در بریتانیا، می گوید: "این بسیار مهم بود که ثابت کنیم این کهکشان ها در واقع در کیهان اولیه زندگی می کنند. این امکان وجود دارد که کهکشان های نزدیکتر به عنوان کهکشان های بسیار دور ظاهر شوند. این یک دستاورد فوق العاده هیجان انگیز برای این ماموریت است."

نظرات
پربازدیدترین خبرها