(تصاویر) کشف قدیمی ترین جنگل جهان با قدمت ۳۸۶ میلیون سال!

اخیرا بقایای یک جنگل باستانی در معدنی در نزدیکی نیویورک ایالات متحده آمریکا کشف شده که تعجب همگان را برانگیخته است.

شناسه خبر: ۳۴۵۸۸۵
(تصاویر) کشف قدیمی ترین جنگل جهان با قدمت 386 میلیون سال!

راهنماتو- اخیرا بقایای یک جنگل باستانی در معدنی در نزدیکی نیویورک ایالات متحده آمریکا کشف شده که تعجب همگان را برانگیخته است. قدمت بقایای این جنگل به 386 میلیون سال پیش می رسد، که آنها را به قدیمی ترین جنگل شناخته شده در جهان تبدیل می کند .

به گزارش راهنماتو، به گفته دانشمندان، این کشف جدید، نه تنها به ما اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی تغییرات آب و هوایی زمین در طول زمان ارائه می دهد، بلکه شواهد به دست آمده نشان می دهند که جنگل ها، 2 تا 3 میلیون سال زودتر از آن چه که پیش از این تصور می شد تکامل یافته اند. نتایج این یافته ها اخیرا در مجله Current Biology and New Scientist منتشر شده است .

جنگل باستانی

پژوهشگران سه نوع درخت را در این مکان یافتند، یکی از این درخت ها متعلق به گونه Archeopteris و دارای ریشه هایی به طول 11 متر است. این گونه بسیار شبیه به مخروطیان مدرن است و اولین گونه شناخته شده است که برگ های سبز مسطح در آن تکامل یافته است .

این کشف نقطه عطفی در تاریخ شکل گیری حیات در این سیاره محسوب می شود. به گفته یکی از پژوهشگران حاضر در این مطالعه، تا پیش از این قدیمی‌ترین فسیل‌های Archaeopteris یافت شده بیشتر از 365 میلیون سال قدمت نداشتند و این که دقیقاً چه زمانی این گیاه به یک درخت مدرن تبدیل شد هنوز مشخص نیست .

پوشش گیاهی

پاتریشیا جنسل، دیرینه شناس دانشگاه کارولینای شمالی، گفت: «اندازه این ریشه ها واقعاً افکار ما را تغییر داده است. تا 20 سال پیش پژوهشگران تصور می کردند که درختانی با چنین سیستم ریشه ای بزرگ و پیچیده در تاریخ زمین شناسی یافت نمی شود.»

Archaeopteris نه تنها زندگی موجودات اطراف خود را حمایت می کنند، بلکه به ترویج روند تکامل و پوشش زندگی در سراسر زمین کمک می کند . ویلیام اشتاین، زیست شناس در دانشگاه بینگهمتون نیویورک و نویسنده اصلی این مطالعه جدید، می گوید: «بر اساس آنچه که ما از شواهد فسیلی فسیلی قبلی از Archaeopteris می دانیم، و اکنون از شواهدی که اضافه کرده ایم، متوجه شده ایم، این گیاهان نسبت به گیاهان دیگر، بسیار سریع تکامل یافته اند. اگرچه هنوز تفاوت قابل توجهی با گونه های درختی مدرن دارند، اما به نظر می رسد که Archaeopteris مسیر تکاملی آینده جنگل ها را در آن زمان نشان می دهد . »

معدن و جنگل

وقتی به قدمت این جنگل نگاه می کنیم، می توان فهمید که در زمانی که این جنگل بسیار بزرگ و در اوج شادابی خود بود، هیچ نوعی از پرنده، مهره داران و حتی حیوانی روی زمین وجود نداشت و دایناسورها نیز حدود 150 میلیون سال پس از ظهور این جنگل ها ظاهر شده و رشد کرده اند . با این حال، این جنگل جایی نیست که هیچ حیوانی در آن زندگی نکند. در عوض، احتمالاً هزارپا و سایر حشرات در آن زندگی می کنند. کریس بری، دیرینه شناس دانشگاه کاردیف و یکی از نویسندگان این مطالعه جدید، به گاردین گفت: «فکر کردن به جنگلی بدون حیوانات بزرگ خنده دار است. جنگل‌ها و تکامل آن‌ها نقش اصلی را در شکل‌گیری آب و هوا و اکوسیستم سیاره ما ایفا کرده‌اند. جنگل ها با جذب دی اکسید کربن، سطح گازهای گلخانه ای را به سطوح امروزی کاهش داده اند و به طور قابل توجهی سیاره را خنک می کنند.»

جنگلزدایی

به گفته سندی هترینگتون از دانشگاه آکسفورد، تحقیقات جدید، می تواند به ارائه سرنخ هایی در مورد رابطه بین جنگل زدایی و تغییرات آب و هوایی مدرن کمک کند . او گفت: «درک اینکه چگونه این اتفاق در گذشته رخ داده است، برای پیش بینی آن چه در آینده به دلیل تغییرات آب و هوایی و جنگل زدایی اتفاق می افتد مهم است.»

نظرات
پربازدیدترین خبرها