(تصاویر) کشف فسیل های ۲۴۰ میلیون ساله ای که می درخشند!

فسیل های درخشنده و رنگارنگ گوش ماهی ها رمز و رازهای زیادی را در خود جای داده اند.

شناسه خبر: ۳۴۵۹۳۸
(تصاویر) کشف فسیل های ۲۴۰ میلیون ساله ای که می درخشند!

راهنماتو- یک ژئوبیولوژیست از دانشگاه گوتینگن الگوهای متنوعی را در صدف های دریایی 240 میلیون ساله پیدا کرده است.

به گزارش راهنماتو ، نور ماوراء بنفش به پژوهشگران، امکان می دهد ساختارهای پیچیده ای را در فسیل ها مشاهده کنند که مشاهده آنها در نور روز عادی غیرممکن است. این روش اغلب روی صدف‌های دریایی فسیل‌شده دوران زمین‌شناسی کنونی زمین برای نشان دادن الگوهای رنگی که مدت‌ها پیش از بین رفته بودند استفاده شده است.

صدف های رنگارنگ

بر اساس یک مطالعه جدید از دانشگاه گوتینگن، الگوهای رنگی فلورسنت حتی ممکن است در پوسته‌های ۲۴۰ میلیون ساله دوران مزوزوئیک زمین شناسایی شود. این باعث می شود که آنها قدیمی ترین الگوهای رنگی فلورسنت باشند که تاکنون کشف شده است. یافته های این مطالعه در مجله Palaeontology منتشر شد.

آثاری از الگوهای رنگی در فسیل‌های دوران مزوزوئیک بسیار نادر است. با این حال، بررسی اشعه ماوراء بنفش گوش ماهی های دوران تریاس(درست در آغاز دوران مزوزوئیک) نشان می دهد که الگوهای رنگی بسیار بیشتر از آنچه قبلاً تصور می شد حفظ می شوند.

نور فرابنفش که برای چشم انسان غیرقابل تشخیص است، ترکیبات آلی موجود در فسیل ها را تحریک می کند و باعث درخشش آنها می شود. این موضوع، تنوع شگفت انگیزی از الگوهای رنگی، از جمله بسیاری از انواع راه راه، زیگزاگ و الگوهای شعله را به نمایش می گذارد.اما تنوع الگوهای رنگی این صدف ها، با صدف های دریایی مدرن که در ساحل دیده می شود قابل مقایسه است.

فسیل صدف

با این حال، الگوهای رنگی گوش ماهی های امروزی هیچ فلورسنتی را نشان نمی دهند. دکتر کلاوس ولکنشتاین از مرکز علوم زمین در دانشگاه گوتینگن، که در حال حاضر در حال انجام تحقیقات در دانشگاه گوتینگن است، توضیح می‌دهد: «در مورد پوسته‌های تریاس، ترکیبات فلورسنت تنها در جریان فسیل شدن از طریق اکسیداسیون رنگدانه‌های اولیه تشکیل شده‌اند. با کمال تعجب، پوسته های فسیلی، بسته به منطقه ای که در آن پیدا شده اند، رنگ های فلورسنت متفاوتی را نشان می دهند.طیف رنگ‌ها از زرد تا قرمز است، که نشان می‌دهد تفاوت‌های منطقه‌ای واضحی در فسیل‌کردن این گوش ماهی‌ها وجود داشته است».

نظرات
پربازدیدترین خبرها