به گیاه آگلونما چطور باید رسیدگی کرد؟! این موارد رو یاد بگیر!

آگلونما یکی از گیاهان آپارتمانی است که از پرطرفدارترین آنها هم به حساب می‌آید. با اینکه مراقبت از آگلونما کار سختی نیست ولی بیشترین آمار مرگ و میر را هم دارد!

شناسه خبر: ۳۹۱۴۸۱
به گیاه آگلونما چطور باید رسیدگی کرد؟! این موارد رو یاد بگیر!

راهنماتو- «آگلونمای من برگاش زرد می‌شه، چرا؟!»

زندگی آپارتمان نشینی اجازه نگهداری از تمام گیاهان را به شما نمی‌دهد. خیلی از گل و گیاهان علاوه بر نیاز مستقیم به نور آفتاب، به هوای آزاد هم احتیاج دارند. اما در مقابل یک سری از گیاهان هم هستند که مناسب آپارتمان هستند ولی این به معنی بی توجهی به آنها نیست. بلکه برای داشتن گیاهان سالم و زیبا و مناسب باید حتما به آنها رسیدگی خوبی داشته باشید و یکسری نکات خیلی مهم را حتما رعایت کنید.

به گزارش راهنماتو، آگلونما یکی از گیاهان آپارتمانی است که درواقع از پرطرفدارترین آنها هم به حساب می‌آید. علاوه بر زیبایی‌هایی که دارد اگر خوب به آن برسید رشد سریع هم خواهد داشت. با اینکه مراقبت از آگلونما کار سختی نیست ولی در میان گیاهان آپارتمانی بیشترین آمار مرگ و میر را هم دارد! حیف از این گیاه زیبا که با بی توجهی و درواقع اشکال در رسیدگی از بین برود. اگر شما هم آگلونما دارید و با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنید به این موارد دقت کنید، شاید سوال شما و عیب گیاه شما هم در میان آنها بود و با مطالعه این موارد برطرف شد.

آبیاری مناسب آگلونما چگونه است؟

90% مشکلات آگلونما به نحوه آبیاری آن برمی‌گردد. آبیاری اشتباه باعث می‌شود که گیاه شما ضعیف و بی حال شود و به مرور برگ‌هایش زرد شده و در نهایت از بین برود.

اگر به گیاه بیشتر از نیازش آب بدهید ریشه‌های آن نرم و پوسیده می‌شود و دیگر کار از کار گذشته و باید با آن خداحافظی کنید!

اگر هم به آگلونما کم آب بدهید ریشه‌های آن خشک می‌شود و برگ‌هایش زرد شده و از بین می‌رود.

برای اینکه بدانید چه زمانی به آگلونما آب بدهید لازم نیست خودتان را ملزم به زمان خاصی کنید بلکه باید حواستان به خاک گیاه باشد. وقتی 1/3 خاک گلدان خشک شد وقت آبیاری آن رسیده است.

مدل آبیاری کردن آگلونما هم اهمیت ویژه‌ای دارد. بهتر است آب را دورتادور گلدان بریزید و به این حالت تمام خاک خیس خواهد شد. حتما به حدی آب بدهید که مقداری از انتهای گلدان خارج بشود و با این شیوه شما مطمئن می‌شوید که گیاهتان سیراب شده است.

6

آگلونما را در چه گلدانی قرار بدهیم؟

گلدان مناسب برای آگلونما نه سرامیکی و چینی است و نه فلزی و سفالی! بهتر است از گلدان پلاستیکی استفاده کنید و اگر دوست دارید نمای بهتری داشته باشد گلدان پلاستیکی را در یک گلدان بزرگتر از جنسی که دوست دارید قرار بدهید.

حتما توجه داشته باشید که کف گلدان پلاستیکی شما سوراخ‌های زیادی داشته باشد تا آب به راحتی از آنها خارج شود. اگر کمر به همت نابودی گیاهتان بسته‌اید از گلدانی استفاده کنید که یک سوراخ دارد و یا اصلا منفذی برای خروج آب ندارد! با این رفتار آب در گلدان باقی می‌ماند و به مرور ریشه‌های آگلونما پوسیده می‌شود و از بین می‌رود.

نور مناسب آگلونما به چه صورت باید باشد؟!

آگلونماهای ابلق زیباتر از انواع ساده هستند. برای اینکه برگ‌های جدید گیاهتان هم به شکل ابلق دربیایند نیاز به نور فراوان دارند. اگر نور کم به آنها برسد رنگ سبز ساده و حتی کدر خواهند داشت. بهتر است که در فاصله‌ی 1 متری پنجره آن را قرار بدهید. این نکته را هم درنظر داشته باشید که نور خیلی مستقیم هم برای این گیاه کاملا مضر است.

چه خاکی برای آگلونما استفاده کنیم؟

برای خاک آگلونما حتما به سراغ خاک‌های سبک بروید. خاک سنگین باعث پوسیدگی ریشه آن می‌شود و این اتفاق منجر به مرگ گیاه خواهد شد.

بهترین ترکیب خاک برای آگلونما این است: ترکیبی از خاک برگ، کوکوپیت، پیتماس و کودورمی کمپوست بهترین تغذیه برای آگلونماست.

آیا آگلونما نیاز به کود دارد؟

تمام گیاهان برای رشد بهتر و سریعتر و عمر طولانی‌تر نیاز به کوددهی دارند. اما برای آگلونما این چند مورد را حتما درنظر داشته باشید:

کود پتاس بالا و ریشه زا را به صورت دوره‌ای هر 15 روز یک بار استفاده کنید.

هیومیک اسید را هم هر 3 ماه یک بار به کار ببرید.

قارچکش پودری هم استفاده کنید.

با توجه به این موارد و رعایت تمام نکات شک نداشته باشید که آگلونمایی سرحال و قبراق با عمری طولانی و رشدی سریع خواهید داشت.

نظرات
پربازدیدترین خبرها