چطوری Silent Hill منبع الهام یکی از موردانتظارترین بازی‌های امسال شد؟

بالاخره بعد از گذشت ۱۵ سال میتونیم منتظر دنیاله یکی از بهترین بازیهایی باشیم که تابحال استودیو Remedy ساخته و اینکه چطور از بازیهای دیگه تونسته الهام بگیره.

شناسه خبر: ۳۸۴۰۹۲
چطوری Silent Hill منبع الهام یکی از موردانتظارترین بازی‌های امسال شد؟

راهنماتو- دیگه داریم یواش‌یواش به عرضه بازی Alan Wake 2 نزدیک میشیم و میشه گفت تجربه دنباله‌ای زندگی این نویسنده کتا‌های ترسناک بعد از 15 سال تونسته خیلی از طرفدارای این سری رو هیجان زده کنه. البته باید بگم که بازی در طی این چندسالی که در دست ساخت بوده تغییراتی زیادی رو هم نسبت به بازی اول تجربه کرده. توسعه‌دهنده بازی، Remedy Entertainment، سعی کرده Alan Wake 2 رو به عنوان یک تجربه تمام عیار ترس و وحشت معرفی کنه. که این در مقایسه با نسخه اول Alan Wake، جایی که ترس بیشتر محور اصلی نبود یکم متفاوته.

به گزارش راهنماتو، البته عامل اصلی این تغییرات و تمرکز بیشتر این بازی روی بخش وحشت رو میشه مدیون الهام‌گیری Alan Wake 2 از سری بازی‌های Resident Evil دونست. چیزی که به وضوح برای طرفدارای این سری قابل لمسه، بنابراین این بازی بدون شک دارای اون دی‌ان‌ای معروف RE خواهد بود. با این حال، Alan Wake همچنان دارای عناصر زیادی از وحشت هستش که در Resident Evil پیدا نمیشن و میشه گفت در نقطه مقابل ژانر وحشت یعنی در Silent Hill میشه پیداشون کرد. تمام این تشابه‌های Alan Wake با Silent Hill به عنوان بازی دیگه‌ای در حوزه ترس و وحشت رو میشه در بخش‌هایی مثل طراحی جهان بصری، جو و دشمنان و اجزای داستانی به خوبی ببینین.

how-silent-became-the-source-of-inspiration

تشابه Alan Wake با Silent Hill

احتمالاً تشابه‌های بیشتری بین Alan Wake و Silent Hill در هسته اصلی اونا هستش. هر دو بازی در شهرهای کوچکی که توسط جنگل‌ و مه محصاره شدن، روی می‌دن. همین یک عامل مهم در افزایش تعامل بازیکن و به حس خشونت، تنهائی و تنش در رفتار بازیکن هستش. جنگل‌های تاریک و شیطانی Alan Wake همان احساس گیجی و سردرگمی‌ای رو بهتون میدن که قبلا در مه‌های غلیظ Silent Hill که باعث میشدن راهتونو گم کنین تجربه کردین. همچنین هر دو بازی به بازیکن اجازه می‌دن که به خواست خود و آزادانه بخش های مختلف شهر رو بررسی کنن و شخصیت‌هایی رو ببینین که هر کدومشون به وقتش نقشی رو در دروند داستانی بازی ایفا میکنن.

how-silent-became-the-source-of-inspiration

حتی خود شخصیت اصلی بازی یعنی Alan Wake هم ترکیبی از خصلت‌های جیمز ساندرلند از Silent Hill 2 و هری میسون از Silent Hill 1 رو در بخش شخصیت‌پردازی و داستان‌گویی داره. مردی سی‌ونه ساله در جستجوی عزیزان گم‌شدش به آرومی وارد فضایی شوم و تاریک میشه و رفته‌رفته در این تاریکی بیشتر فرو میره. همچنین در همین راه به جنگ با نیروهای ماورایی که پشت پرده این داستان هستن میره. هر دو همچنین در همین راه سلامت عقلی خودشون رو زیر سوال میبرن و آروم‌آروم فکر میکنن که تمام اتفاقاتی که در اطرفاشون میفته واقعی نیست و صرفا ساخته ذهن خودشون هستش. تفاوتی که این بازی با سری بازیهای Resident Evil داره اینه که عامل ترس بیشتر در درون و ذهن شخصیت اصلی وجود داره تا اینکه یک شرکتی داروسازی ویروسی رو بسازه و اونو بین مردم پخش کنه و آلودشون کنه.

how-silent-became-the-source-of-inspiration

حتی دشمنایی که در سری Alan Wake تا الان دیدیم شباهتی زیادی به دشمنای Silent Hill دارن. دشمنای عجیب و ترسناک که بیشتر ظاهر انسانی دارن ولی ذاتشون تاریک و شیطانیه و اغلب در تاریکی های موجود در بازی قایم میشن و منتظر فرصتن تا بتونن بازیکن رو غافل‌گیر کنن، در همین حین هم این حس رو القا میکنن که گیمر هیچ وقت جاش امن نیست و باید حواسش تمام وقت جمع باشه. توی دنیای Silent Hill یک فرقه مخوف به اسم"The Order" بودش که باعث شده بود شهر به اون صورت متروک و خالی از سکنه بشه. چیزی که تا الان تونستیم در تریلرهای Alan Wake 2 ببینیم هم تقریبا همچین تم و موضوعی رو داشتن و احتمالا یک فرقه دیگه یکی از دشمنای اصلی بازی باشه.

how-silent-became-the-source-of-inspiration

اگر تابحال بازی های Silent Hill رو رفته باشین و یا حتی دوتا فیلم نه‌چندان خوبش رو دیده باشین میدونین که در کنار دنیای بازی یک دنیای موازی هستش که همه چیز رو به فرسایشه و بیشتر دشمنای بازی اونجا منتظرتون هستن، دنیایی که قهرمان بازی هرازگاهی باید بهش سر بزنه. حالا چیز جالب اینه که همچین پدیده‌ای رو در Alan Wake هم داریم ولی خب این بار با اسم"Dark Place". از لحاظ شباهتی هم میتونم بگم که وجه مشترک‌های زیادی این دو با هم دارن. به طوری که هر کسی که وارد این بعد میشه خیلی سریع توسط نیروهای اهریمنی و تاریکی که اونجا هستن تسخیر میشه و به کنترل اونا درمیاد.

ولی اونطور که به نظر میرسه قراره که Alan Wake 2 به عنوان اولویت اصلیش، با بازی‌های Resident Evil مقایسه بشه، چرا که رقابت با یک فرنچایز محبوب و زنده خیلی میتونه مفید باشه تا اینکه با فرنچایزی که خیلی وفته ناشرش فراموشش کرده مثل Silent Hill. بنابراین، اگر همه چیز به خوبی برای ویک پیش بره، Alan Wake 2 ممکنه تبدیل به بهترین بازی ترسناک امسال بشه.

Alan Wake 2 چند روز دیگه و در تاریخ 27 اکتبر 2023 برای PC، PS5 و Xbox Series X/S عرضه میشه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها