Resident Evil Village روی آیفون ۱۵ خیلی بهتر از چیزیه که فکرشو میکردین

به نظر کپکام با آوردن Resident Evil Village به پلتفرم iOS قد داره نشون بده که خلاقیتش و تواناییاش هیچ محدودیتی نداره

شناسه خبر: ۳۸۴۸۷۹
Resident Evil Village روی آیفون 15 خیلی بهتر از چیزیه که فکرشو میکردین

راهنماتو- همین چند وقت پیش بودکه به عنوان بخشی از رویداد رسمی معرفی آیفون 15 در تاریخ 12 سپتامبر، اپل یک سری از بازی‌هارو با عملکردی شبیه به کنسول‌های خونگی رو برای دستگاه‌های iOS خودش معرفی کرد. و یکی از این بازی‌ها که در این مراسم معرفی شدش، بازی Resident Evil Village بود و میشه گفت حالا که روی این گوشی منتشر شده تونسته به خیلی از سوالای طرفدارای اپل جواب بده.

به گزارش راهنماتو، معمولا هر وقت خبر از پورت یکی از بازیهای معروف روی گوشی‌های موبایل میاد همه فکر میکنن که آره این نسخه یک چیزیه که صرفا اسمش با بازی‌ای که روی کنسول یا کامپیوترشون رفتن یکیه و قرار نیست شباهت زیادی از لحاظ گیمپلی و یا گرافیک داشته باشه. یا حداقل چیزیه که من تا قبل از دیدن این بازی رو آیفون فکر میکردم باشه. ولی برخلاف تمام انتظاراتی که ازش داشتم باید بگم که بازی Resident Evil Village روی iOS چیزی خارق‌العاده هستش. جدا از دکمه‌های زیادی که روی صفحه نمایش گوشی هستن، واقعا شما فرق نسخه گوشی و کنسول بازی رو متوجه نمیشین. از تکسچرهای باکیفیت شخصیت‌ها تا اثرات نور و سایه، بازی به همون اندازه خوب به نظر میومد که دقیقا مثل وقتی بود که روی Play Station 5 حدود دو سال پیش بازیش کردم. به طور معمول یا تا الان یک قانون نانوشته‌ای وجود داشتش که انگار هیچ وقت بازیهای معروف و بزرگ و یا اصطلاحا AAA هیچ وقت نمیتونن عملکرد جالبی رو روی پلتفرم گوشی داشته باشن. که البته فکر کنم دیگه وقتشه این تصور رو آروم‌آروم کنار بزاریم.

re8-on-ios-runs-amazing

راستش من بازی Resident Evil Village رو روی iPad Pro نسل ششمی با تراشه M2 اپل بازی کردم. طبق گفته Capcom، شما میتونین Village و نسخه بازسازی شده یا ریمیک بازی Resident Evil 4 رو هم می‌تونین روی آیفون 15 Pro و Max و همچنین آیپدهایی که تراشه M1 یا نسل‌های جدیدتری رو دارن بازی کنین. کنترل‌های تاچی که بازی داره میشه گفت نسبتا سریع و بدون نقضن ولی خب صفحه تاچ بعد یک مدتی کثیف و چرب میشه و نمیشه اونطور که باید بازیش کرد. برای همین هم من با دسته PS5 که به آیپدم وصلش کردم تونستم ادامه بازی رو برم که میتونم بگم واقعا خارق‌العاده بود.

در مورد خود بازی و نحوه اجراش باید بگم این نسخه موبایل Resident Evil Village واقعاً شبیه به نسخه کنسولی بازی بود. بازی خیلی راحت از اول شروع شد و تمام کات‌سین‌ها و گیمپلی بازی به طرز دست‌نخورده‌ای برای من اجرا شدن. نکته جالبش این بود که همش باید به خودم یادآوری میکردم که دارم این بازی رو روی یک iPad بازی میکنم و این بازی الان از روی گیمپس یا سرویس انودیا استریم نمیشه.

re8-on-ios-runs-amazing

میشه گفت هر چیزی که در این نسخه روی iPad از بازی دیدم، دقیقا همون چیزی بود که روی کنسول یادم بود بازی کردم. از جزئیات تمام شخصیت‌ها تا محیط اطراف و یا حتی ردپای روی برف، خلاصه که چیزی نبود که هی بهم بگه داری نسخه گوشی رو میری و اگر بخوای نسخه بهتر بازی رو بازی کنی باید بری رو کنسول این بازی رو بازی کنی!

از اونجایی که گرافیک بازی دقیقا مثل نسخه کنسولی بود، خواستم یک نگاهیی هم به تنظیمات نمایش در منوی ستینگز بازی بندازم تا ببنیم داستان از چه قراره که باز یک دور دیگه اونجا در بهت موندم که چجوری میشه همچین بازی‌ای که هم اجراش روی گوشی مثل یک معجزه فناوری میمونه تونسته اینقدر انتخاب رو در اختیار بازیکن قرار بده. کیفیت متن، تعداد فریم در ثانیه، سایه‌ها، نور، روشنی و سایر گزینه‌های گرافیکی که همگی برای بهینه‌سازی هر چه بیشتر گرافیک بازی برای دستگاهی که روی اون اجرا میشه، در دسترس بودن. به نظرم خیلی جالب میشه اگر وایستیم و ببینیم که آیا آیفون 15 Pro می‌تونه با ماکسیمم تنظیمات این بازی رو به نحو احسن اجرا کنه و یا یک آیپد با تراشه M2 هم میتونه از پسش بربیاد و اجراش کنه.

re8-on-ios-runs-amazing

بازی Resident Evil Village از تاریخ 30 اکتبر با قیمت 30 دلار در App Store عرضه شده. همچنین اگر شما این نسخه مک این بازی رو خریده باشین، خبر خوبی که براتون دارم اینه که Capcom قابلیت ذخیره‌سازی کراس-پلتفرم رو بین نسخه های مک و iOS این بازی رو قراره که در آینده‌ای نزدیک بهش اضافه کنه. در این صورت میتونین سیوهاتونو بین گوشی و سیستمتون خیلی راحت به اشتراک بزارین و هر جا که رفتین بازیتونو ادامه بدین. همچنین یک بخش اولیه از بازی هم قراره به صورت دمو روی اپ‌استور منتشر بشه تا کسایی که قصد خرید این بازی رو دارن، خیلی راحت دمو رو امتحان کنن و با توجه به سلیقه و عملکرد بازی روی دستگاهشون تصمیم به خرید این بازی کنن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها