چرا Resident Evil باید از شر این شخصیت کلیدیش خلاص بشه

بالاخره کپکام باید به فکر بازی بعدی خودش باشه و در کنارش باید بتونه شخصیت و داستان جدیدی رو تعریف کنه.

شناسه خبر: ۳۸۶۷۲۸
چرا Resident Evil باید از شر این شخصیت کلیدیش خلاص بشه

راهنماتو- بعد از فاجعه‌ و آسیبی که Resident Evil 6 به برند و فرنچایز رزیدنت اول زد، کپکام تصمیم گرفتش که چندسالی رو به یکی از محبو‌ترین سری‌های بازی‌ای که در اختیار داشت استراحت بده و سعی کنه که بتونه با یک دید جدید و داستان جدید دوباره اسم Resident Evil رو سر زبون‌ها بندازه. کاری که اتفاقا نتیجه هم داد و تونست با معرفی Resident Evil 7: Biohazard دوباره به ریشه‌های ترسناکش برگرده و در کنار طرفدارای جدیدی که تازه با سری آشنا شدن، دوباره خودش رو تو دل طرفدارای قدیمی این سری جا کنه.

به گزارش راهنماتو، برای این بازی جدید کپکام تصمیم گرفتش که تمرکزهارو به سمت دیگه‌ای ببره و روی یک شخصیت جدید بدون هیچ ارتباطی به بازیهای قدیمی متمرکز کنه. همینجا بودش که ایتان وینترز در Resident Evil 7 وارد دنیای این سری شد و در ماجراجویی پرخطری برای نجات همسر گم‌شده‌اش، میا، قرار گرفت. در این سفر ترسناک، ایتان با وحشتناک‌ترین چیزهایی که تابحال تو عمرش دیده بود روبه‌رو شد و همه جوره حاضر بودش هر کاری رو برای پیدا کردن همسرش بکنه؛ همسری که تا قبل از اون فکر میکرد که مرده. با وجود چالش‌های زیاد و موانعی که ایتان برای رسیدن به هدفش باهاشون مواجه شد، تونست نه تنها همسرش رو در پایانی خوب پیدا کنه، بلکه بعد از اون هم تونست زندگی‌ای معمولی رو با اون ادامه بده که نتیجش شد دختری به اسم رز. او در ادامه و در نسخه بعدی بازی یعنی Resident Evil 8: Village هم نقش اصلی بازی رو داره ولی ایندفعه داستان، تلاش اون برای پیدا کردن دختر نوزادشه؛ همچنین این بازی بازی‌ای هستش که داستانی خیلی پیچیده‌تر نسبت به نسخه قبلیش داره و به خیلی از سوالاتی که طرفدارا در طی دو بازی واسشون پیش اومده بود رو هم جواب میده. با افزایش انتظارات برای بازی اصلی Resident Evil بعدی، شاید دیگه وقتش باشه که کپکام با این شخصیت معروف و یک پدر نمونه خداحافظی کنه.

why-re-games-need-to-get-rid-of-this-character

البته این خداحافظی میتونه به هر نحوی باشه، منظور اینکه میتونن برای بازی بعدی یک شخصیت جدید رو معرفی کنن و یا حتی شخصیتی که میتونه بنا به دلایلی با این خط داستانی جدید مرتبط باشه ولی به طوری که از زاویه دیگه‌ای به داستانی که ما تابحال تجربه کردیم بپردازه. حتی کریس ردفیلد هم ممکنه نقش اصلی در Resident Evil 9 رو ایفا کنه، چرا که با شناختی که ما در سری جدید ازش پیدا کردیم، میدونیم که پشت این شخصیت داستان‌های ناگفته‌ی زیادی هستش که کپکام میتونه هر کدومشون رو برای تعریف کردن انتخاب کنه. ولی اگر کپکام تصمیم به انجام اینکار بگیره میشه گفت یک جورایی بیشتر شخصیت‌هایی که تو سری معرفی شدن رو پشت سرهم بازیافت میکنه و از این بازی به اون بازی دیگه میبره؛ چیزی که تاالان میشه گفت نمونش رو خیلی توی این سری دیدیم. برای همین هم بهتره کپکام تلاش کنه تا یک داستان جدید رو برای روایت انتخاب کنه.

نقش Rosemary Winters در بسته الحاقی Shadows of Rose

بسته الحاقی Resident Evil Village به اسم Shadows of Rose، به جای ایتن Rosemary Winters یا دخترش رو به عنوان شخصیت اصلی انتخاب کرده. در این DLC که حدود 15 سال بعد از وقایع Village اتفاق می‌افته، Rosemary با چالش‌هایی که توسط قدرت‌های Megamycete براش ایجاد شدن، دست و پنجه نرم می‌کنه. به عنوان فرزند یک فردی که مبتلا به ویروس معرفی شده در بازی هستش، Rosemary قدرت‌های بی‌نظیری رو تونسته به ارث ببره.

از بهبود سریع تا توانایی عجیب حفظ شکل انسانیش علی رغم طبیعت جهش یافتش و حتی قابلیت اتصال دوباره اعضای بدن جداشده، Rose قدرت‌هایی رو داره که هیچ وقت مقلشو در سری Resident Evil تابحال ندیدیم.

why-re-games-need-to-get-rid-of-this-character

Rosemary Winters میتونه یک شخصیت اصلی خیلی قدرتمند باشه

معرفی Rosemary با قدرت‌های قدرتمندش در Shadows of Rose سوالی رو برای خیلی‌ها پیش میاره اونم اینه آیا میتونه یک شخصیت اصلی خوب برای نسخه بعدی Resident Evil باشه یا نه. هرچند این ایده کاملاً غیرممکن نیست، اما می‌تونه شروع یک حرکت کلیدی برای Resident Evil باشه که به سمت قهرمان‌های اصلی با قدرت‌های ماورایی میره. قدرت‌های Rose، اون اولا به صورت متعادلی معرفی شده بودن و جوری بودن که به ریشه‌های ترس و وحشت این سری احترام می‌گذاشتن. اما پذیرش اینکه قهرمان‌های جدید ممکنه قدرت های ماورایی داشته باشن میتونه این سری رو از ریشه‌های خودش دور کنه.

موفقیتی که Shadows of Rose تونست کسب کنه رو باید مدیون پیاده‌سازی زمینه‌ای از قابلیت‌های Rose و اتصال احساسیش به پدرش دونست. این DLC با آرامش به آخر می‌رسه و به طور ظریفی حسی رو به مخاطب منتقل میکنه که احتمال زیاد رز میتونه شخصیت اصلی بازی بعدی و از این به بعد اصطلاحا فیس این فرنچایز قراره باشه. به همین ترتیب، باید کپکام به طوری به سمت زمینه سازی برای پر کردن اون فاصله زمانی بین Resident Evil 8 و DLC خودش باشه و طوری باشه که تا اون موقع بتونن رز رو به یک شخصیت آبدیده و آماده تبدیل کنن.

why-re-games-need-to-get-rid-of-this-character

با این حال، خیلی از طرفدارای این سری پیش‌بینی کردن که Resident Evil 9 ممکنه روی Chris Redfield به عنوان شخصیت اصلی بازی متمرکز بشه، ولی میشه گفت هنوز مشخص نیست که باید انتظار دیدن کریس رو به عنوان دشمن یا یک شخصیت فرعی داشته باشیم. با وجود موفقیت‌های اخیر و معرفی شخصیت‌های کاملاً جدید، احتمالاً Resident Evil 9 هم دوباره روی شخصیت های کلیدی قبلی در کنار شخصیت های جدید تمرکز کنه بتونه همراه با اونا به شخصیت های جدید هم بپردازه و اون توجه لازم رو بهشون داشته باشه، به خاطر همین هم ممکنه به بازگشت Jill Valentine و Claire Redfield هم کپکام اشاره کنه. که اگر همچین اتفاقی بیفته به احتمال زیاد بازی بعدی میتونه به سوالاتی به ارتباط ایتن وینترز با BSAA هم جواب بده که برای خیلی‌ها موقع بازی Village سوال واسشون اومده بود.

نظرات
پربازدیدترین خبرها