چرا کریتوس تو سری جدید God of War سر از میدگارد درمیاره

در این مقاله قصد داریم نگاهی بندازیم به اینکه چرا کریتوس از یونان به سمت میدگارد رفت در اونجا زندگی کنه.

شناسه خبر: ۳۸۳۴۵۳
چرا کریتوس تو سری جدید God of War سر از میدگارد درمیاره

راهنماتو - سری بازی‌های God of War همیشه تونسته بود گیمرهارو به یونان باستان ببره و داستان‌های اساطیر یونانی رو براشون تعریف کنه. اما سری جدید و یا به عبارت دیگه ریبوت این سری این مرد خشن رو از یونان به جایی برده که اونجا غریبه و خودش رو با اساطیر نورس درگیر میکنه. در God of War 3، اگر یادتون باشه کریتوس با یه سیل عظیم دنیا و هرچی که توشه رو غرق میکنه. اما ما گیمرا در مورد این سیل و اتفاقاتی که بین اون و شروع God of War 4 افتاده، چیزی نمی‌دونیم. با وجود اینکه دنیا کاملاً نابود نشده، به نظر میاد زمان خیلی زیادی گذشته تا کریتوس بتونه برای خودش یک زندگی جدید رو بسازه.

به گزارش راهنماتو، کوری بارلوگ، کارگردان خلاق سری God of War، توی یک مصاحبه‌های طولانی که با IGN داشته توضیح میده که هر پانتئون خدایی سطح مختلفی از قدرت داره و هر خدا با هر قدرتی که داره همچنان تو جا و قلمرویی که درش هستش فقط میمونه. همین میتونه نشون بده که انسان‌ها یا میراها توی این قلمروها می‌تونن آزادانه حرکت کنن. بعد از اون همه خونریزی که کریتوس با مردم عادی عادی و خدایانی یونانی داشته، اون به راحتی تونسته جون سالم از اون سیل عظیم ببره و به جای دیگه‌ای بره. پس از سیل توی God of War 3، کریتوس از یونان جمع کرد و به دنیای میدگارد رفت. یکی از روش‌هایی که ممکنه کریتوس رو به میدگارد برسونه هم قایقه.

how-kratos-got-to-midgard

در God of War 4، داستان بیشتر تمرکز رو روی اساطیر نورسی گذاشت و میشه گفت انتظارات مشابه‌ای که خیلی نسبت به این بازی و سه‌گانه قبلی رو به کل عوض کرد. دیگه میشه گفت توی دنیای بازی دیگه علائمی از آسیب‌های سیل توی God of War 3 به دنیا زده وجود نداره. این نشون می‌ده که مدت زیادی از زمان سیل گذشته. داستان با مرگ همسر دوم کریتوس، فای، شروع میشه و اون فقط باقی مونده تا مراقب آتریوس که پسرشه باشه. تمرکز داستان روی سفری که کریتوس با پسرش داره که در اون قراره به بالاترین قله توی نه قلمرو برسن تا بتونه خاکستر همسرش رو پخش کنه. در طول این سفر، شخصیت‌های مختلف بازی همراه با گیمرها اسرار مختلفی رو توی افسانه‌های نورسی کشف می‌کنن. از طریق همین کشفیاته که جزئیاتی از اون چیزی که توی دورانی که بین God of War 3 و God of War 4 گذشته بوده (مثل اینکه کریتوس چطور به میدگارد اومده) رو متوجه میشیم.

یه نشونه اولیه که بازیکنا در مورد اینکه کراتوس چطور به میدگارد رسیده است، توی مکانی به نام "پل تیر" یا "Tyr's Bridge" داخل بازی بهمون داده میشه. فریا اشاره میکنه که این سازه حداقل 150 سال بوده که کاملاً زیر آب بوده. وقتی بازیکنا به اون میرسن، میتونن ازش به عنوان یک مسیر برای عبور از آلفهایم استفاده کنن، پس حداقل یک قرن و نیم یا بیشتر از اون زمان که زیر آب بوده دیگه گذشته. همچنین بازیکنا می‌تونن توی Tyr's Vault یک کوزه با چهره‌ی کریتوس پیدا کنن. وجود این کوزه نشون میده که افسانه‌ی کریتوس اونقد قدیمی و تاریخی که تونسته راه خودش رو حتی به اساطیر هم پیدا کنه و کریتوس اونقدر توی میدگارد بوده که افسانه‌ها بعد از انتقال از نسلی به نسلی دیگه‌ای ظاهرشون عوض شده.

how-kratos-got-to-midgard

یکی از ویژگی‌های دنیای God of War 4 رودهای بزرگ آبه که کریتوس همراه با آتریوس و میمیر از روی اون عبور می‌کنن. با توجه به اینکه قایق راه اصلی حمل و نقل بین مناطق مختلف توی بازیه، منطقیه که سیلی که در پایان God of War 3 شروع شد تأثیرات دائمی بر همه‌ی پانتئون‌ها داشته باشه.

خوشبختانه، ارتباطات بین نه قلمرو و وجود کریتوس در اون‌ها نشون می‌ده که سیل تونسته که ارتباط بهتری رو بین قلمروهای مختلف پانتئون‌ها ایجاد کنه. کریتوس و آتریوس یک حکاکی از سفر تیر بین قلمروها رو هم پیدا میکنن که نمادهایی از افسانه‌های دیگه روی اطراف حکاکی به تصویر کشیده شدن، میشه گفت به طوری که میشه ازشون به عنوان یک نقشه استفاده کرد. کریتوس و لوگوی سری خدای جنگ هم یک امگا در الفبای یوناینیه هم اینجا هست که نشون میده چطور کریتوس مثل پلی بین پانتئونهای مختلفه. همین باعث میشه که احتمالا God of War بتونه حتی بعد از God of War: Ragnarök هم به فرهنگ‌ها، افسانه‌ها و اسطوره‌های دیگه بپردازه.

how-kratos-got-to-midgard

اگر سری God of War تونسته باشه تا الان چیزی رو به ما به طور قطع ثابت کنه، اون قطعا مقاومت و استحکام اونه. او بارها در مقابل خدایان تونسته در جنگ باهاشون دووم بیاره و همیشه در اونا پیروز شده. پایان God of War 3 تونست با داستانی فوق‌العاده پایان این سری و یکی از محبوب‌ترین عناوین انحصاری سونی رو باز بزاره به طوری که این سری توسنت با کریتوسی جاافتاده‌تر و مسن‌تر دوباره راه خودش رو به دل ما باز کنه و ماجراجویی‌هایی داشته باشه که یکی از یکی بهتر بودن و طرفدارای این سری رو راضی نگه داشتن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها