جزییاتی که در DLC جدید Resident Evil ۴ متوجهشون نشدین

DLC جدید بازی Resident Evil ۴ به اسم Seperate Ways تونسته جنبه هایی از بازی رو برای گیمرها روشن کنه که توی بازی اصلی بهشون نپرداخته بود.

شناسه خبر: ۳۸۳۷۷۴
جزییاتی که در DLC جدید Resident Evil 4 متوجهشون نشدین

راهنماتو- امروز می‌خوایم درباره بازی محبوب Resident Evil 4 صحبت کنیم، به ویژه از محتوای جدید DLC بازی به اسم "Separate Ways" که داستان بازی Resident Evil 4 رو از زاویه دید Ada Wong و درگیری‌های خودش نشون میده.

به گزارش راهنماتو، ایدا وانگ، که در نسخه اصلی Resident Evil 2 سال 1998 معرفی شد و در نسخه بازسازی Resident Evil 2 هم دوباره در نقش جذاب خودش دوباره ظاهر شدش، یک شخصیت مرموز و جذاب در داستان بازیه. او به لئون کندی کمک می‌کنه تا در هاگیر‌واگیر شهر Raccoon زنده بمونه، اما خب تا جایی که لئون تو بازی براش مفید واقع بشه و بیشتر به فکر استفاده از اطرافیاشه تا اینکه از روی دلسوزی بهشون کمک کنه. چیزی که بازی به مراتب در تلاشه نشون بده که ایدا چه شخصیت دارکی میتونه داشته باشه.

things-you-didnt-notice-in-re4-dlc

تا قبل از عرضه بسته الحاقی Separate Ways، خیلی از ما نمیدونستیم که در جریان RE4 ایدا مشغول چه کاریه و چطوریه که هر وقت لازمش داریم ظاهر میشه. میشه گفت که این DLC خیلی بیشتر به ما کمک میکنه که بیشتر با روی دیگه ایدا آشنا بشیم و بشناسیمش؛ دقیقا طوری که بخش داستانی تونست گذشته لئون رو برامون بیشتر روشنتر کنه و بفهمیم از زمان RE2 داشته چیکار میکرده، با این DLC هم میفهمیم داستان زندگی ایدا چطوری پیش میرفته و چندسال اخیر چطوری براش گذشته.

در این داستان، همچنین با شخصیت Albert Wesker هم بیشتر آشنا میشیم، البته تا وقتی که شاهد مرگش تو Resident Evil 5 بودیم در حالی که با دوتا RPG تو صورتش توی یک آتشفشان غرق شدش. ایدا در این داستان برای وسکر کار میکنه و تلاش میکنه تا نمونه‌ای از ویروس Las Plagas برای اون به دست بیاره. ولی وسکر خیلی مشکوک به وفاداری و توانایی آدا میشه و به صورت قایمکی سعی میکنه یک نمونه Las Plagas برای خودش به دست بیاره. این داستان همچنین اتفاقاتی که به Resident Evil 5 اشاره داره رو به ما نشون می‌ده.

things-you-didnt-notice-in-re4-dlc

یکی از نکات جالب Separate Ways اینه که ما اوضاع و احوال لئون کندی رو از دیدگاه ایدا وانگ هم می‌بینیم. لئون توی بازی اصلی چند بار با ایدا برخورد میکنه، اما معمولاً اون وقت که فکر میکنه ایدا قراره همراهش باشه ایدا ولش میکنه. اما Separate Ways این صحنه‌ها رو از دیدگاه ایدا نشون می‌ده و به ما یک دید خارجی از داستان لئون رو ارائه می‌ده. این اجازه می‌ده که برخی از جزئیات مهم در داستان رو که لئون اطلاعی ازش نداشت رو خودمون پر کنیم.

یکی از نکات دیگه اینه که Separate Ways این DLC به عنوان یک داستان مستقل هم عمل می‌کنه. داستان اصلی بازی رتعریف میکنه که آره لئون کندی به اسپانیا میره تا دختر رئیس جمهور رو پیدا کنه و برشگردونه. اما Separate Ways داستان ابدا به عنوان یک مزدور در خدمت آلبرت وسکر رو تعریف میکنه. جوری که هر دوشون ماموریت‌های خودشون رو دارن و به طرز جالبی همچنان مسیرهایشون همیشه باهم تداخل داره و نشون می‌ده چطوری کارهای هر کدومشون روی تصمیمای دیگری تأثیر دارن.

things-you-didnt-notice-in-re4-dlc

یکی از جذابیت‌های Separate Ways اینه که ما می‌بینیم چطور Luis Sera، یکی از شخصیت‌های بازی که در داستان اصلی به لئون کمک می‌کنه، ایدا رو تحت تأثیر خودش قرار می‌ده. او به عنوان یک دانشمند نابغه و شخصیتی کاریزماتیک نشون داده میشه که به لئون به عنوان راهی برای رستگاری خودش نگاه میکنه. اما به جای اینکه به ایدا خیلی راحت نمونه Las Plagas رو بده، همش ایدا رو سر میدوونه و کاری میکنه که در اطراف روستا دور خودش بچرخه، کاری که باعث میشه ایدا خیلی بیشتر از قبل با لئون برخورد داشته باشه و کمکش کنه.

things-you-didnt-notice-in-re4-dlc

البته باید گفتش که Separate Ways اونقد دقیق توئضیح نمیده که چرا وسکر اینقدر دنباله Las Plagas هستش. فقط در همین حد که در آخر بازی میگه قصد داره با اون تغییراتی در نژاد انسان ایجاد کنه که باعث نابودی میلیون‌ها نفر بشه، اولی خب دقیقا چطور قراره به این هدف برسه رو الله اعلم. حتی برای کسایی که Resident Evil 5 رو بازی کردن مشخص نیست که چطوری وسکر تونسته به این هدف برسه.

things-you-didnt-notice-in-re4-dlc

راستی به عنوان یکی از توییست های داستان Separate Ways مشخص میشه که ایدا هم تحت تأثیر Las Plagas قرار گرفته. یکی از بزرگترین تهدیدهای بازی اصلی اینه که هم لئون و هم آشلی با انگل Las Plagas آلوده شدن. بدون استخراج به موقع این انگل، به مرور زمان به اندازه کافی بزرگ می‌شه تا بتونه کنترل اونارو به دست بگیره. Separate Ways توضیح می‌ده که ایدا هم مبتلا به Las Plagas شده. اگرچه علائم او مشابه علائم لئون و آشلی هستش ولی به نظر اون خیلی قبلتر بهش مبتلا شده چرا که موقع نشون دادن علائم ابتلا ایدا نشونه های خیلی شدیدتری رو به لئون نشون میده.

پس از نجات ایدا توسط لئون، لئون مشغول مبارزه با باس اصلی بازی میشه. در بازی اصلی، گیمرا مجبورن که با Saddler به عنوان دشمن نهایی بازی که به یک هیولای غول پیکر تبدیل شده، مبارزه کنن. البته اینو بگم کخ این مبارزه خیلی جذابه و با ترس و لرز زیادی همراهه و بازیکنا باید بیشترین تمرکز رو داشته باشن تا بتونن جون سالم به در ببرن. اما توی Separate Ways، ما از زاویه دید ایدا این مبارزه رو نگاه میکنیم و میبینیم که چطور قهرمان دوستداشتنیمون در تقلا برای شکست دادن یکی از بزرگترین باس‌های این سریه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها