بزرگترین معامله تاریخ گیمینگ بالاخره به نتیجه رسید

بالاخره بعد از ۲۰ماه کشمکش مایکروسافت تونست بزرگترین معامله تاریخ گیمینگ رو به نتیجه برسونه.

شناسه خبر: ۳۸۳۲۵۲
بزرگترین معامله تاریخ گیمینگ بالاخره به نتیجه رسید

راهنماتو- مایکروسافت بالاخره تونست مشکلاتی که جلوی این قرارداد رو میگرفتن رو رفع کنه و شرکت Activision Blizzard رو با مبلغ 69 میلیارد دلار خریداری کنه. بله، دقیقاً همون شرکتی که Call of Duty، World of Warcraft، و Diablo رو منتشر میکنه.

به گزارش راهنماتو، خبر خوب اینجاست که این معامله بلاخره انجام و تایید شده. البته مایکروسافت برای تایید این معامله مبارزات زیادی رو با سازمان های ناظر در انگلستان و ایالات متحده داشت. اما مایکروسافت پس از پیروزی در دادگاه فدرال ایالات متحده مقابل نهاد Federal Trade Commission و با تغییراتی در معامله برای حفظ رضایت Competition and Markets Authority (CMA) در انگلستان، بالاخره معامله خودش رو به پایان رسونده.

فیل اسپنسر، رئیس تیم Xbox، توی اعلامیه اخیرش گفته: "ما عاشق بازی کردن هستیم. خودمون بازی می‌کنیم، بازی می‌سازیم و به عنوان طرفدار و عضو این جامعه، معنای بازی رو می‌فهمیم. امروز به طور رسمی Activision Blizzard و تیم‌های اونها رو به Xbox خوش‌آمد می‌گوییم. با تیمی که ما درست کردیم، خواهیم آموخت، نوآوری خواهیم کرد و به تعهدمون برای بهتر کردن عرصه بازی و آوردن شادی و اجتماعی کردن بازی ها برای همه وفادار خواهیم ماند."

biggest-gaming-deal-ever

این معامله بزرگترین خرید مایکروسافت تا الآنه، که میشه گفت خیلی بیشتر از 26 میلیارد دلاری هستش که مایکروسافت در سال 2016 برای خرید LinkedIn پرداخت کرد و 7.5 میلیارد دلاری که در سال 2021 برای خرید Bethesda داد. این هم بزرگترین گام مایکروسافت در عرصه بازی‌هاست و اون از موقع اعلام این خرید تونسته به عنوان "سومین شرکت بازی با بیشترین درآمد" پس از Tencent و Sony خودش رو معرفی کنه.

حالا مایکروسافت قصد داره خیلی از بازی‌های Activision Blizzard رو به Xbox Game Pass اضافه کنه. فیل اسپنسر هم اعلام کرده که: "از امروز کارمون رو برای اضافه کردن محبوب‌ترین بازی های این شرکت به سرویس گیم‌پس رو شروع میکنیم. این بازیها از Activision، Blizzard و King به Game Pass و سایر پلتفرم‌هایی که این سرویس روشون عرشه شده اشافه میشن . ما در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری در مورد بازه زمانی که می‌تونید این بازی‌ها رو بازی کنید در اختیارتون میزاریم. ما می‌دونیم که شما هم مثل ما خیلی هیجان‌زده هستین!"

البته، Activision Blizzard اعلام کرده که بازی‌های Modern Warfare 3 و Diablo IV حداقل تا آخر امسال قرار نیست که به Xbox Game Pass اضافه بشن. از زمان اعلام این معامله بزرگ در ژانویه 2022، مایکروسافت ارقام مربوط به مشترکین سرویس Xbox Game Pass خودش را اعلام نکرده.

biggest-gaming-deal-ever

از سوی دیگه، با این خرید، مایکروسافت بیش از 9 استودیو بازی از طرف Blizzard به Xbox Game Studios خودش اضافه می‌کنه و همچنین استودیوهای بازی در بیش از 11 مکان برای King هم به خانواده‌ی این تیم اضافه میشن. مایکروسافت بعد از این معامله به یک ناشر با توانایی بسیار بالا در دنیای بازی‌ها تبدیل شده، که تونسته بیشتر از 8,500 کارمند Activision رو هم به تیم مایکروسافت ملحق کنه.

بابی کوتیک، مدیرعامل بی‌نهایت منفور Activision Blizzard و یکی از افرادی که سیاست های اشتباهش این شرکت بزرگ رو در نظر گیمرها ضعیف نشون داده بود هم خداروشکر اعلام کرده که تا آخر سال 2023 در این پست باقی بمونه تا به اصطلاح خودش به روند انتقال کمک کنه. او گفته: "من از جمله کسانی هستم که متعد به انتقال هر چه بهتر این شرکت هستم. فیل از من خواسته که تا پایان سال 2023 به عنوان مدیرعامل ABK باقی بمونم و ما توافق کردیم که این کار رو انجام بدیم. هر دو منتظر هستیم که با هم در راستای انتقال صاف برای تیم‌ها و بازی‌کنان کار کنیم." لازم به ذکره که این آقا قراره برای این به اصطلاح کمکش و کنار رفتنش مبلغ 500 میلیون دلار ارزج رایج کشور ایالات متحده آمریکا رو به عنوان دستمزد بگیره!!!

biggest-gaming-deal-ever

البته این معامله برای مایکروسافت خیلی هم ساده به نتیجه نرسید. CMA اول این معامله رو در انگلستان به دلیل مشکلات مربوط به کلاود یا فضای ابری متوقف کرد، ماه‌ها بعد از اینکه FTC ابتدا دعوایی علیه معامله با Activision Blizzard را در ایالات متحده ارائه کرده بود. بعد از شکست FTC در فراهم کردن ادله موثقو شکست اونا در دادگاه؛ مایکروسافت خیلی سریع مشغول همکاری با سازمان نظارت انگلیس شد تا بتونه هر چه سریعتر اطلاعات موردنیاز رو در اختیارشون بزاره تا بتونه خیلی سریع این معامله رو به نتیجه برسونه.

FTC تصمیم به تجدید نظر در دعوای خود گرفته و گفته که این تجدید نظر رو قراره پیگیر کنه. گفته شده که "توافق جدید مایکروسافت و Activision با Ubisoft، یک بعد جدید به معامله اضافه کرده که روی تمامی مصرف‌کننده‌های آمریکایی تأثیر میزاره. FTC به عنوان بخشی از مراحل پیگیری قضایی این قضیه گفته که این قرارداد تاثیر منفی روی آینده مصرف‌کننده‌های امریکایی داره و همچنین رویترز هم از طرف FTC گفته که اعتقاد داره که این معامله تهدیدی برای رقابته. قبلا هم مجلس نمایندگان وارد این قضیه شده بود و به FTC گفته بود که زیاد به پروپای این قرارداد نپیچه چرا که این قرارداد به طور مستقیم بر علیه یک شرکت خارجی هستش و میتونه بعد آمریکایی این قضیه رو بهتر نشون بده. اونا نگفتن این شرکت خارجی کیه ولی همه میدونن که منظور اینجا سونی بوده. حالا با قطعی شدن این قرارداد باید ببینیم چطوری مایکروسافت از مهره‌های جدیدش استفاده میکنه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها