نرم‌افزار هایی که هر گیمری باید رو سیستمش نصبشون کنه

یکی از راه‌هایی که میتونه استفاده از سخت‌افزارتون رو بهینه کنه، استفاده از نرم‌افزارهای مرتبط و مناسبه. چیزی که در این مقاله بهش میپردازیم.

شناسه خبر: ۳۹۱۰۲۶
نرم‌افزار هایی که هر گیمری باید رو سیستمش نصبشون کنه

راهنماتو- همه گیمرا میدونن که چقدر یه ماوس و یا یه کیبورد خوب میتونه توی بازیشون تاثیر بزاره و تجربه بهتری رو واسشون داشته باشه ولی چیزی که خیلی از گیمرها ازش غافل میشن استفاده صحیح از چیزایی هستش که تو اون لحظه دارن و باید بعضی وقتها به جای اینکه دنبال سخت‌افزار بهتر باشن بتونن از چیزی که دارن به نحو احسن استفاده کنن. یکی از راه‌هایی که میتونه استفاده از سخت‌افزارتون رو بهینه کنه، استفاده از نرم‌افزارهای مرتبط و مناسبه. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بهترین نرم‌افزارهایی که هر گیمر باید رو سیستمش نصب داشته باششون بندازیم.

به گزارش راهنماتو، قصد داریم توی این مقاله، چهار اپلیکیشنی رو معرفی کنیم که بتونه چه شمایی که یه گیمر خیلی رقابتی، یک گیمر عادی یا کسی که کلا دنبال یه بازی تک نفره داستانی خوبه، راضی کنه. از ابزارهایی که میتونن عملکرد بازی‌تون رو بهتر کنن و یا لحظات حماسی‌تون رو ضبط کنن گرفته تا حتی اونایی که بهتون کمک می‌کنن با جامعه گیمینگ در ارتباط باشین و سیستم خودتون رو شخصی‌سازی کنین، این اپلیکیشن‌ها می‌تونن دسترسی بیشتر رو به شما از سیستمتون بدن.

استیم

apps-every-gamer-should-install-on-their-pc

یکی از اون اپلیکیشن‌های که امروزه تبدیل به اولین چیزی شده که هر گیمری باید نصبش کنه Steam هستش. به عنوان یک پلتفرم آنلاین برای بازی‌ها، این اپ فرایند کشف، خرید و نصب بازی‌ها رو براتون خیلی ساده می‌کنه. با دانلود کلاینت استیم و ساخت یه حساب کاربری رایگان، به یه کتابخانه گسترده از بازی‌ها دسترسی پیدا می‌کنین. این باعث میشه که نیازی به جستجوی فایل‌های بازی در وبسایت‌های مختلف و کلا دنگ و فنگ پچ کردن بازیهارو نداشته باشین. استیم همچنین با به‌روزرسانی‌های خودکارش، بهتون این اطمینانو میده که بازی‌هاتون همیشه به‌روز هستن و نیازی به اتلاف وقت شما نباشه.

اما چیزی که استیم رو از یک پلتفرم بازی معمولی متمایز می‌کنه، اینه که به شدت با جوامع اجتماعی پیوند داده شده. این اپ بهت اجازه می‌ده که خیلی راحت با دوستا و بقیه گیمرا در ارتباط باشین. می‌تونین با دوستاتون چت کنین، گروه‌ بسازین و به‌جمعشون هم بپیوندین، حتی تجربیات بازیتون رو با ویدیوها، توییت‌ها، گیف‌ها و ... به اشتراک بذارین. این المان اجتماعی، یه لایه‌ی تعاملی در کنار بازی میاره که فقط به خود بازی محدود نمیشه.

تازه به علاوه اینا، استیم ویژگی‌هایی مثل کلاود سیوینگ هم داره که بهتون اجازه میده بین سیستماتون به راحتی جا به جا بشین بدون اینکه سیواتو رو از دست بدین. همچنین، برعکس کنسول‌ها شما میتونین بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی با دوستاتون آنلاین بازی کنین.

دیسکورد

apps-every-gamer-should-install-on-their-pc

دیسکورد در اصل یک اپلیکیشن ارتباطاتی برای گیمرهاست. اون بهتون این امکانو میده که با دوستان، گیمرهای هم‌تیمی و حتی توسعه‌دهنده‌های بازی‌ها از طریق چت صوتی، تصویری و متن باهاشون خیلی راحت در ارتباط باشین. حتما میدونین که این نوع از ارتباطات توی بازی‌های چندنفره تیمی خیلی حیاتیه، جایی که هماهنگی بین هم‌تیمی‌هاتون خیلی راحت میتونه تو اون بازی باعث بردتون بشه. دیسکورد اینجا خیلی راحت با ارتباط بدون لگ یا تاخیر این رو بهتون تضمین میکنه که یاراتون تو بازی با هماهنگی کامل باهم در ارتباط باشن.

دیسکورد همچنین ویژگی‌های مختلفی رو جدا از ویس کال هم برای گیمرها فراهم کرده. می‌تونید توی اون سرور خودتون رو داشته باشین و هر جور که خواستین درستشون کنین، که شامل چندین کانال برای موضوعات یا بازی‌های مختلفه. این به شما این امکانو میده که یک محیط گیمینگ اختصاصی برای خودتون و دوستاتون درست کنین که شما و دوستاتون می‌تونید در اون دور همی خوش بگذرونین. انعطاف‌پذیری دیسکورد به این معناست که نیازی نیست ازش فقط برای مسائل گیمینگ استفاده کنین، بلکه برای گروه‌های مطالعه، جوامع علمی یا گفتگوهای مرتبط با کار هم میتونین ازش استفاده کنین. رابط کاربریش هم خیلی ساده و قابل فهمه و میتونین توی چند دقیقه اول متوجه بشین که چطوری کار میکنه. حالا بهترین قسمت این نرم‌افزار چیه؟ اونم اینه که کاملا مجانیه و استفاده ازش هیچ هزینه اضافی‌ای براتون نداره.

Razer Cortex: Game Booster

apps-every-gamer-should-install-on-their-pc

Razer Cortex: Game Booster یک اپلیکیشن ضروری دیگه برای گیمرهاست که استفاده ازش میتونه توی سرعت سیستمتون موثر باشه و به طور کلی عملکرد کامپیوترتون رو بالا ببره. یکی از عملکردهای کلیدی Game Booster اینه که قابلیت مدیریت و توقف پروسه‌ها و برنامه‌های غیرضروری رو در حین بازی داره که در پس‌زمینه سیستمتون در حال اجرا هستن.

این پروسه‌های غیرضروری، مثل برنامه‌های کسب‌وکاری و کمک‌های پس‌زمینه، به نظر شرکت Razer، منابع قابل توجهی از سیستمتون رو مصرف میکنن و به مشکلات عملکردی در حین بازیتون منجر میشن. اینجاست Razer Cortex وارد عمل شده و این منابع رو براتون آزاد کرده و به کامپیوترتون این اجازه رو می‌ده که تمام قدرتش رو به بازی شما اختصاص بده. این به معنای کمتر شدن لگ و تیک هنگلم بازیتونه تا تجربه‌ی بازی شما به سرعت و بدون مشکل پیش بره.

Razer Cortex همچنین به عنوان یک لانچر بازی هم میتونه عمل کنه. این یک پلتفرم متمرکزه که به شما امکان می‌ده به راحتی همه بازیهای نصب شده روی سیستمتون رو از یه جا باز کنین و دیگه دسکتاپتون رو پر از آیکون‌های بازی مختلف نکنین. این اپلیکیشن همچنین یه قابلیت دیگه به اسم Booster Prime داره؛ یک ویژگی که به طور خودکار سخت‌افزار کامپیوتر شما رو ارزیابی میکنه و تنظیمات گرافیکی بازی شما رو مطابق با اون تنظیم می‌کنه. این بهینه‌سازی بهتون این اطمینان رو می‌ده که بازی‌های شما در بهترین سطح عملکرد خودشون اجرا بشن و از سخت‌افزار شما به بهترین نحو استفاده بشه.

OBS Studio

apps-every-gamer-should-install-on-their-pc

OBS Studio یک نرم‌افزار منبع بازه که اصولاً به عنوان یک نرم‌افزار ضبط صفحه و استریم طراحی شده. این نرم‌افزار بهتون این امکانو میده که با کمترین تأثیر روی عملکرد سیستمتون، ویژگی قدرتمند Game Capture رو ارائه بده که به شما اجازه میده بازی‌هاتون رو خیلی راحت ضبط کنین. برخلاف ضبط صفحه سنتی، Game Capture به طور مستقیم به بازی شما متصل میشه، برای همین هم میتونه بدون پایین آوردن فریم‌ریت بازیتون اونو ضبط کنه.

این یک انتخاب عالی برای گیمرهاییه که می‌خوان تجربیات بازی خود رو با بقیه به اشتراک بگذارن. OBS Studio گزینه‌های جامعی رو برای استریمینگ ارائه می‌ده، حتی به شما این امکان رو می‌ده که استریم‌هاتون رو به هر نحوی که دوست دارین تنظیم و شخصی سازی کنین. این نه تنها کیفیت استریم‌های شما رو بهبود میده بلکه میتونه توی چشم مخاطب خیلی زیبا و شکیل به نظر بیاد. فقط لازمه سیستم عاملتون ویندوز یا مک باشه تا بتونین خیلی راحت این نرم‌افزار رو نصب کنین.

همچنین OBS Studio از افزونه یا اکستنشن های مختلفی پشتیبانی میکنه که اگر شما موقع کار باهاش چیزی رو دیدین که این نرم‌افزار در خودش نداره، با یه سرچ ساده توی اینترنت میتونین اون قابلیت دلخواه رو پیدا کنین و با چند کلیلک به OBS اضافه کنیدش.

نظرات
پربازدیدترین خبرها