متفاوت‌ترین پارک‌های سنندج که نباید دیدنشان را از دست داد

از پارک آبیدر گرفته تا پارک امیریه؛ به پایتخت موسیقی ایران وارد شوید و از هوای معتدل و زیبایی‌های کوهستانی آن لذت ببرید.

شناسه خبر: ۴۰۳۶۴۲
متفاوت‌ترین پارک‌های سنندج که نباید دیدنشان را از دست داد

راهنماتو- اجازه دهید ابتدا کمی با شهر هزار تپه، پایتخت موسیقی و کتاب ایران آشنا شویم؛ شهر سنندج در مرکزیت استان کردستان. شهری که کوه‌های بلند زاگرس احاطه‌اش کرده‌اند، شهری که مورد توجه بسیاری از حاکمان سخت‌پسند ایرانی در دوره‌های متفاوت قرار گرفت و شهری که زبانش همچون شعری عاشقانه است که نمی‌توان آوازش را ناشنیده گرفت.

شهر سنندج در دامنه کوه آبیدر به وجود آمده است. به همین خاطر آن را سنندج (سنه=نام قدیمی کوه آبیدر، دج=دژ) می‌خوانند. حالا می‌بینیم که یکی از جذاب‌ترین پارک‌های سنندج با همین نام در این شهر قد برافراشته که بعدا درباره آن صحبت می‌کنیم. باقی پارک‌های سنندج نیز به دلیل آب‌وهوای جذابی که دارند همواره مورد توجه کُردها و مسافران کردستان بودند. راهنماتو در این مقاله شما را با متفاوت‌ترین پارک‌های سنندج آشنا می‌کند.

1

1. پارک آبیدر سنندج

به گزارش راهنماتو، زیباترین و متفاوت‌ترین پارک سنندج، پارک آبیدر است. این پارک در میان کوه‌های آبیدر، یکی کوچک و دیگری بزرگ، ساخته شده است. البته نباید فکر کنیم که این پارک طفلی است تازه‌وارد، سال‌ها است که کُردها و مسافران کردستان پارک آبیدر را انتخاب می‌کنند چراکه آن را نماد سنندج می‌دانند، اما چیزی که این روزها به نام پارک شناخته می‌شود تازه احداث شده است. وقتی بر روی زمین‌های این پارک راه می‌رویم و رفته رفته به آن بالاها می‌رسیم، می‌توانیم کل شهر را دید بزنیم و شاید به چشمه‌های زلالی برسیم که در جای جای آن قرار گرفته‌اند. حالا در این پارک انواع امکانات رفاهی، از رستوران گرفته تا سرویس بهداشتی و پارک بازی برای کودکان وجود دارد. در واقع این پارک تلاقی طبیعت سنندج با رفاه یک پارک است.

برای رفتن به پارک آبیدر سنندج به آدرس استان کردستان، شهر سنندج، کمربندی آبیدر، انتهای خیابان آبیدر، پارک جنگلی آبیدر مراجعه کنید.

1

2. پارک جنگلی کشاورز سنندج

یکی دیگر از پارک‌های متفاوت سنندج که بر روی کوه‌ها و تپه‌های سنندج ساخته شده است، پارک جنگلی کشاورز سنندج است. این پارک با فضایی سرسبز و نهال‌های تازه کاشته شده، نفسِ جوانی دارد. برخی از آلاچیق‌های آن به شکلی هوشمندانه در جایی قرار گرفته‌اند که از آن کل شهر را ببینید یا به آسمان آبی سنندج در فصل بهار و تابستان خیره شوید و از هوایی سالم و بکر لذت ببرید. امکانات رفاهی متفاوتی از سرویس بهداشتی تا جای مناسب برای پارک کردن خودرو در این پارک وجود دارد و لازم نیست نگران هیچ چیز باشید، فقط کافی است قدم بزنیم تا روحتان به رقص آید.

برای رفتن به پارک جنگلی کشاورز سنندج به آدرس استان کردستان، سنندج، بزرگراه سنندج همدان مراجعه کنید.

1

3. پارک لاله سنندج

یکی از پارک‌های متفاوت سنندج که با پلکان‌های کوتاهش به شما اجازه می‌دهد رفته رفته به بالای پارک برسید، پارک لاله سنندج است. این پارک متفاوت و زیبا با حوضچه و آبنماها، نیمکت‌هایی برای نشستن، سیستم نورپردازی برای شب چمنکاری متفاوت و فرش گل و درخت‌های بلند قامتش می‌تواند مکان مناسبی برای تفریح باشد. فقط کافی است به وقت بهار به پارک لاله سنندج بروید تا از دیدن گل‌های لاله رنگارنگ سر ذوق آیید. از طرف دیگر اگر به ورزش علاقه داشته باشید، می‌توانید در این پارک به راحتی دوچرخه سواری کنید یا اگر هیجان خونتان کم شده باشد، می‌توانید به شهربازی آن بروید.

برای رفتن به پارک لاله سنندج در محله توس نوذر سنندج و در کمربندی عباس آباد، خیابان لاله واقع شده است.

1

4. پارک دیدگاه سنندج

یکی از پارک‌های متفاوت سنندج برای جوان‌ها و علاقمندان به ورزش، پارک دیدگاه سنندج است که همواره پاتوق جوان‌های کُرد بوده و هست. این پارک زیبا با درخت‌هایی بلند، زمین چمن‌کاری شده، سکو برای نشستن، سرویس بهداشتی، آبخوری و مسیرهای مناسبی برای پیاده روی و دوچرخه سواری از شما پذیرایی می‌کند. وقتی که بادی از زاگرس بلند می‌شود به شاخه‌های بید مجنون این پارک می‌خورد، جذابیت آن چندین برابر می‌شود، حال فرض کنید یک شهروند کُرد با زبان زیبای کردی در کنجی از پارک آوازی فلکلور بخواند و تنبورنوازی کند! ضمنا اگر مسافر باشید می‌توانید در این پارک چادر بزنید.

برای رفتن به پارک دیدگاه سنندج به سه راه ادب و سه راه شالمان مراجعه کنید.

1

5. پارک جنگلی امیریه سنندج

فرض کنید به پارکی بروید که از هر سو شما را با کوهستان و تپه‌هایی نسبتا سرسبز در آغوش کشیده است، پارک جنگلی امیریه سنندج چنین حال و هوایی دارد. پل‌هایی که بر روی حوضچه‌های کوچک این پارک قرار گرفته‌اند تا بر روی آن پیاده‌روی کنیم، مجسمه‌هایی زیبا، درخت‌ها و نهال‌ها، فضای چمن‌کاری شده، نیمکت و هر نوع امکانات رفاهی دیگر باعث می‌شوند که شیفته این پارک شویم. فرض کنید عصری بهاری را برای پیاده‌روی در پارک جنگلی امیریه انتخاب کرده باشید و چند نمه باران به خاک کوهستانی این پارک خورده باشد، فضا چنان رویایی می‌شود که تنها می‌توان آن را در رویا تصور کرد.

برای رفتن به پارک جنگلی امیریه سنندج به آدرس سنندج، امیریه، جاده شلانه، جاده ابیدر مراجعه کنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها