زیباترین چشمه‌های تهران برای یک سفر خنک یک روزه

از چشمه قلعه دختر تا چشمه آبعلی هراز؛ در یک ساعتی تهران سفری یک روزه و خنک را در کنار طبیعتی بکر سپری کنید.

شناسه خبر: ۴۰۴۱۲۹
زیباترین چشمه‌های تهران برای یک سفر خنک یک روزه

راهنماتو- فراموش کنید که فردا یک روز شلوغ دیگر در دل تهران است که باز باید سرکار بروید، آلودگی هوا را تحمل کنید و در مترو، ترافیک شهری و اتوبوس‌های شلوغ رفت‌وآمد کنید. امروز که فرصت دارید و به تعطیلی خورده‌اید برای سفری یک روزه برنامه بریزید. اگر لیستی از چشمه‌های جذاب اطراف تهران را داشته باشید، می‌توانید تا آخر تابستان، برای هر تعطیلی یک پیک نیک عالی داشته باشید، آبی گوارا از چشمه بنوشید، بساط کبابتان را جور کنید و دوباره اثبات کنید که جزوی از این طبیعت هستید. راهنماتو در این مطلب زیباترین چشمه‌های تهران برای یک سفر یک روزه خنک را به شما معرفی می‌کند تا مجبور نباشید بدون مقصد سفرتان را آغاز کنید.

1

1. چشمه قلعه دختر تهران

به گزارش راهنماتو، چشمه قلعه دختر تهران یک چشمه درمانی است که مُرده را زنده می‌کند. این چشمه زیبا از دل زمین می‌جوشد، اطراف را پر از آبی گوارا می‌کند که درمانی بیماری‌های گوارشی است و سپس راه خود را ادامه می‌دهد و تبدیل به رودخانه‌ای در ارتفاعات می‌شود. حضور این چشمه در ارتفاعات باعث شده که آب‌وهوایی خنک در روزهای گرم تابستان و بهار را تجربه کنیم. در اطراف این چشمه، یک قلعه باستانی به نام قلعه دختر نیز واقع شده که می‌توانید از آن دیدن کنید و یا به سمت امامزاده هاشم بروید و زیارت کنید.

برای رفتن به چشمه قلعه دختر تهران باید در فاصله 50 کیلومتری از تهران به سمت امام زاده هاشم رفته و در مسیر پلور این چشمه را ردیابی کنید.

1

2. چشمه علی تهران

یکی از چشمه‌های جذاب تهران که به همراه خود تاریخچه‌ای عجیب دارد، چشمه علی تهران است. این چشمه که در منطقه شهر ری تهران قرار دارد، از جمله نقاط باستانی تهران است که در کنار آن می‌توانیم برج طغرل، دژ رشکان و باروی شهر ری را ببینیم. جالب است بدانید که قدمت این چشمه به دوره‌هایی دور یعنی اشکانیان می‌رسد. درواقع ابتدا آن را چشمه سورین نامیده بودند، اما حالا آن را چشمه علی می‌خوانند. جالب است بدانید که در کنار این میراث باستانی، فضایی نسبتا سرسبز و هوایی خنک وجود دارد. تمامی این‌ها دلایلی است برای اینکه بدانیم مقصد ما برای یک سفر یک روزه در نزدیکی تهران کجا می‌تواند باشد!؟

برای رفتن به چشمه علی تهران باید به آدرس شهر ری، بزرگراه آوینی، بین بلوار صفائیه و بلوار شهید غیوری مراجعه کنید.

1

3. چشمه شور تهران

یکی از چشمه‌های زیبای تهران که در نزدیکی قم قرار گرفته است چشمه شور تهران است که متاسفانه این روزها با کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند. اما اگر بخواهیم از این شوربختی چشم بپوشیم و به این فکر کنیم که مسئولین حتما راهی پیدا خواهند کرد، باید به این نکته اشاره کنیم که چشمه شور در روستایی با همین نام وجود دارد. در واقع، حضور چنین چشمه باارزشی باعث شده است که روستایی پیرامون آن شکل بگیرد. حال اگر از زیبایی‌های چشمه شور سیر شدیم می‌توانیم به دریاچه نمک حوض سلطان هم برویم که در اطراف همین روستا قرار گرفته و در روزهای بهاری و تابستانی پر از آب خواهند بود. بعلاوه، می‌توانیم به سراغ قلعه قرمز، کاروانسرای حوض سلطان و میل سنگی هم برویم که هر کدام تاریخی جذاب را یادآوری می‌کنند که به دوره سلجوقیه می‌رسد.

برای رفتن به چشمه شور تهران باید به اتوبان تهران-قم رفته سپس روستای چشمه شور را از تابلوهای راهنما بیابید.

1

4. چشمه گله گیله تهران

اگر بخواهید جذاب‌ترین و بهشتی‌ترین جاده‌ها، روستاها، آبشارها و چشمه‌ها را در اطراف تهران ببینید بهتر است بار خود را به مقصد جاده چالوس و شهرستانک ببندید. چشمه گله گیله یکی از آن چشمه‌های جذاب اطراف تهران است که می‌تواند مقصدی مناسب برای یک سفر یک روزه خنک باشد. نکته این است که اطراف چشمه گله گیله پر است از درخت‌های سرسبز و زیبا و مسیری صخره‌ای که چشمه از دل آن بیرون می‌ریزد. وقتی نزدیک به فصل بهار و تابستان می‌شویم، مطمئن باشید که چشمه را پرآب خواهید یافت. ضمنا در فصل بهار، حتی در روزهای پایانی ممکن است درخت‌های پرشکوفه ببینید چراکه هوای این نقطه سرد است و برخی از درخت‌ها دیرتر از خواب زمستانی بیدار می‌شوند.

برای رفتن به چشمه گله گیله به استان البرز، شهرستان کرج و روستای شهرستانک سفر کنید.

1

5. چشمه آبعلی هراز تهران

حتی اگر تا کنون هرگز به چشمه آبعلی هراز در نزدیکی تهران نرفته باشید، حتما یکبار هم شده دوغ آبعلی را نوش جان کرده‌اید، بنابراین نام این چشمه برای شما آشناست. این چشمه که از دل کوه دماوند بیرون می‌آید هر آن ممکن است مسیر خود را عوض کند. اما، ممکن است ما آب این چشمه را نوشیده باشیم چراکه آن را با لوله به کارخانه می‌فرستند. نکته این است که این چشمه در کنار رودی به نام مبارک آباد قرار دارد. چشمه و رود در ارتفاعاتی نسبی قرار گرفته و همه این نکات دست به دست هم داده‌اند تا هوایی خنک و طبیعتی بی‌نظیر را تجربه کنیم.

برای رفتن به چشمه آبعلی هراز تهران باید به جاده هراز رفته سپس به سمت باباییان و بعد احمد قانعی نجفی مسیر خود را ادامه دهید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها