از روستاهای کرمانشاه چه می‌دانید؛ زیباترین روستاهای کرمانشاه در فصل تابستان

از روستای چرمله علیا تا روستای پیران؛ حکایات تاریخ هزاران ساله ایران را در این روستاهای سرسبز کرمانشاه جست و جو کنید.

شناسه خبر: ۴۰۴۷۳۵
از روستاهای کرمانشاه چه می‌دانید؛ زیباترین روستاهای کرمانشاه در فصل تابستان

راهنماتو- بیایید سری به روستاهای اطراف شهری بزنیم که بیشتر جمعیت ایرانیان کرد زبان را در خود جای داده است؛ کرمانشاه با زبانی که هر واژه‌اش همچون ترانه‌ای است عاشقانه، آب و هوایش چنان دل‌انگیز است و کوه‌هایش چنان پوشیده از سرسبزی که با دیدنشان گاهی فراموش می‌کنیم بر روی زمین هستیم یا در بهشت. بیایید سری به روستاهای کرمانشاه بزنیم تا بتوانیم رد پای سلسله‌های پادشاهی ایران زمین مربوط به هزاران سال پیش را ببینیم. در روستاهای کرمانشاه، به هر صخره و کوهی که دست بکشید ممکن است به هزاران سال پیش بازگردید. در میان دشت‌ها و دامنه کوه‌ها آبشارهای بهشتی و رودهایی خروشان خواهید دید که غصه‌های شما را می‌شورند و با خود می‌برند. پس با راهنماتو همراه بمانید تا این روستاهای زیبای کرمانشاه را بشناسید و برای سفر بعدی، مقصدتان مشخص باشد.

1

1. روستای چرمله علیا در کرمانشاه

به گزارش راهنماتو، روستای چرمله علیا را از آن جهت چنین نام‌گذاری کرده‌اند که در فصول سرد سال پوشیده از برف و شوریده از سرما می‌شود. حال بیابید به این فکر کنید که وقتی بهار آمد و هوا از سرمای استخوانسوز روبه خنک‌ها رفت و برف‌ها آب شد، اگر آبشار و رودی در آن حوالی باشد، عجب خروشان و پرآب خواهد شد. این روستا آبشاری به نام بدر دارد که به فصل بهار از کوه‌ها سرچشمه می‌گیرد و به شکلی حیرت‌انگیز از صخره‌ای بلند به زمین می‌ریزد. اطراف این آبشار در این وقت از سال پر می‌شوند از درخت و فضایی سرسبز که جان می‌دهد برای نشستن و لذت بردن از طبیعت. اگر در روستای چرمله علیا به دنبال تاریخ بودید، به سراغ حمام قدیمی این روستا بروید که ما را به دوره قاجار می‌برد.

برای رفتن به روستای چرمله علیا باید به بخش مرکزی شهرستان سنقر رفته سپس از تابلوهای راهنما یا نقشه کمک بگیرید.

1

2. روستای ورمقان در کرمانشاه

اگر در میان روستاهای کرمانشاه به دنبال روستایی پرجنب‌وجوش هستید که نشان می‌دهد طبیعت چقدر زیبا و هیجان‌انگیز است به روستای ورمقان بروید و سری به آبشار گیشا پسند بزنید. بهترین وقت سفر به این روستا بهار و تابستان است. وقتی که رودها خروشان هستند و سرسبزی اطراف دل ما را به تپش می‌اندازد. وقتی در طبیعت و دشت‌های بکر این روستا قدم می‌زنید بدون شک چشمه‌هایی جوشان می‌بینید که با آبی گوارا و زلال شما را مهمان می‌کنند. اطراف این چشمه‌ها و رودها درخت‌هایی سرفراز بلوط و بادام کوهی روییده‌اند که می‌توان زیر سایه‌شان نشست و از فضا لذت برد.

برای رفتن به روستای ورمقان کرمانشاه باید به بخش شمالی شهرستان سنقر در دامنه کوه‌های بدر بروید.

1

1

3. روستای نجوبران در کرمانشاه

وقتی به گفتیم که روستاهای کرمانشاه حکایت‌های تاریخ ایران باستان را برای شما روایت می‌کنند، بیراه نگفتیم؛ روستای نجوبران نمونه‌ای از روستاهای تاریخی در کرمانشاه است که قدمت آن به هزاران سال پیش می‌رسد. اگر می‌پرسید چطور به این نتیجه رسیده‌ایم باید شما را با قلعه‌ای در این روستا آشنا کنیم که قدمتش به دوره اشکانیان می‌رسد. از طرفی دیگر پل‌های باستانی، غارهایی که نشان از کهن بودن دارند و گوردخمه‌ای مثل برناج این گفته را تایید می‌کنند. اما، قضیه فقط تاریخی بودن این روستا نیست. رودهای خروشان، گل‌های وحشی در طبیعتی بکر و مراتع و مزارعی که توسط صخره‌ها و کوه‌هایی بلند قامت احاطه شده‌اند و از همه مهم‌تر سراب زیبای نجوبران همگی این روستا را از نظر طبیعتی به شدت جذاب کرده‌اند که باید حتما در فصل بهار و تابستان به آن سر بزنیم.

برای رفتن به روستای نجوبران در کرمانشاه باید به شهرستان هرسین در بخش بیستون رفته سپس از روی نقشه راهنما مسیر خود را ادامه دهید.

1

4. روستای گلین در کرمانشاه

اگر به دنبال مجموعه‌ای از روستاهای کرمانشاه می‌گردید که در دل کوه‌های سربه فلک کشیده صخره‌ای مردم را جای داده است به روستای گلین بروید که محلی است برای گرد امدن روستاهای کوچک‌ترین مثل نجاوه‌ رو، الله‌ مراد، نه‌ جار و سه‌ رباخ. هرکدام از این روستاها زیبایی‌های خاص خودشان را دارند که مجموعه گلین را تبدیل به یک محل زیبا برای گردشگران روستاپسند کرده است. جالب این است که در این روستاها علاوه بر جاذبه‌های طبیعی بکر مثل رود و دشت‌های سرسبز آثار تاریخی خاصی هم وجود دارند. وقتی در مسیر رودخانه قدم می‌زنیم به جایی مثل گوردخمه و دشت دیره می‌رسیم که دیدنش همچون یک فیلم تاریخی ما را به دوران گذشته می‌برد. جالب این است که یکی از مهم‌ترین گوردخمه‌های ایران، یعنی گوردخمه دکان داوود در این روستا وجود دارد. پس برای رفتن به این روستای زیبا لحظه‌ای تعلل نکنید.

برای رفتن به روستای گلین کرمانشاه باید به شهرستان گیلانغرب منطقه گلین سفر کرده سپس از یکایک زیبایی‌های ان لذت ببرید.

1

5. روستای پیران در کرمانشاه

اگر به دنبال بلندترین آبشار طبقه‌ای و پلکانی ایران می‌گردید، اگر می‌خواهید اعجاب طبیعت را در ایران پیدا کنید فورا به کرمانشاه سپس به روستای پیران بروید و از نزدیک آبشار زیبای آن را ببینید. این روستا سرابی زلال دارد که همچون آینه عکس آسمان و طبیعت اطرافش را منعکس می‌کند. رودی خروشان و جوی‌هایی که از کوچه پس کوچه‌های روستا ما را از دنیای سرد شهرنشینی جدا می‌کند و با روستا و زندگی‌ای آرامش‌بخش پیوند می‌دهد. جالب این است که یکی از مهم‌ترین نقش برجسته‌های ایران با نام نقش برجسته آنوبانی نی در این روستا وجود دارد. نقش برجسته‌ای که قرار است تاریخ ایران کهن را روایت کند و در دل تصویری جذاب بر روی صخره‌ها به پیروزی آنوبانی‌نی اشاره دارد.

برای رفتن به روستای پیران در کرمانشاه باید به شهرستان سرپلذهاب رفته سپس از روی نقشه راهنما مسیر خود را ادامه دهید.

1

نظرات
پربازدیدترین خبرها