یه غذای متفاوت و اصیل؛ طرز تهیه ته چین قورمه سبزی

این غذای لذیذ را می‌توانید همراه با سالاد شیرازی، سبزی تازه و ترشی میل کنید. نوش جان! طرز تهیه ته چین قورمه سبزی را در این مطلب بیاموزید.

شناسه خبر: ۴۰۶۵۲۷
یه غذای متفاوت و اصیل؛ طرز تهیه ته چین قورمه سبزی

عصر ترکیه نوشت: شاید تا به حالا این مدل ته چین را امتحان نکردید، ولی مطمئن باشید که مجذوب طعم بی‌نظیر و دلچسب آن خواهید شد.

ته چین قورمه سبزی، غذایی خوشمزه و مجلسی است که می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای پذیرایی در مهمانی‌ها باشد.

مواد لازم برای تهیه ته چین قورمه سبزی

به گزارش اکالا ، مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه این غذای لذیذ به شرح زیر است:

برنج ۲/۵ پیمانه
خورش قورمه سبزی به مقدار لازم
تخم مرغ ۱ عدد
ماست چکیده ۴ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۴ قاشق غذاخوری
روغن مایع به مقدار لازم
آب به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم

مراحل تهیه ته چین قورمه سبزی

برای تهیه ته چین قورمه سبزی، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: آماده سازی برنج

برنج را به مدت ۳۰ دقیقه در آب خیس کنید. سپس در قابلمه‌ای آب و نمک بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش آید. برنج را آبکش کنید و ۷ دقیقه بجوشانید. برنج را تست کنید، اگر اطراف آن نرم و مغز کمی سفت بود، زمان آبکش کردن است.

مرحله دوم: تهیه مایه ته چین

زعفران را با ماست مخلوط کنید و اجازه دهید تا رنگ بگیرد. تخم مرغ‌ را در کاسه‌ای هم بزنید و مخلوط زعفران و ماست را به آن اضافه کنید. برنج آبکش شده را به این مخلوط اضافه و به آرامی هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: آماده سازی قورمه سبزی

از خورش قورمه سبزی غلیظ و آماده استفاده کنید. اگر قورمه سبزی شما شل است، آن را روی حرارت ملایم بپزید تا غلیظ شود.

نکته: می‌توانید قورمه سبزی را از قبل به صورت جداگانه بپزید و از آن در ته چین استفاده کنید. اگر وقت کافی برای پخت قورمه سبزی ندارید، می‌توانید از قورمه سبزی آماده استفاده کنید. فقط کافی است قورمه سبزی را گرم کنید و از آن در ته چین استفاده کنید.

مرحله چهارم: پخت ته چین

قابلمه‌ای نسوز را چرب کنید و نصف مایه ته چین را در آن بریزید. با پشت قاشق آن را صاف و کمی فشرده کنید. سپس قورمه سبزی را روی مایه ته چین پخش کنید و باقی مانده مایه ته چین را روی آن بریزید. مجدداً با قاشق آن را صاف و کمی فشرده کنید.

درب قابلمه را بگذارید و شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار دهید. به مدت ۴۵ دقیقه اجازه دهید تا ته چین بپزد. سپس از روی حرارت برداشته و ۱۰ دقیقه دم بگذارید.

مرحله پنجم: سرو کردن ته چین قورمه سبزی

پس از پخت، ته چین را به آرامی از قابلمه خارج کنید و در ظرف مورد نظر خود قرار دهید. این غذای لذیذ را می‌توانید همراه با سالاد شیرازی، سبزی تازه و ترشی میل کنید. نوش جان!

نظرات
پربازدیدترین خبرها