عادت بد Call of Duty که خیلی‌هارو امسال نگران کرده

اکتیویژن باید تلاش کنه که برای بازی امسال که MW۳ نام داره بتونه این طلسم تکراری بودن رو بشکنه و دوباره محبوبیت خودش رو جلب کنه.

شناسه خبر: ۳۸۴۳۶۹
عادت بد Call of Duty که خیلی‌هارو امسال نگران کرده

راهنماتو- همونطور که میدونیم، عرضه سالانه‌ی بازی‌های Call of Duty همیشه مورد انتقادها و بحث‌های زیادی قرار گرفته. متاسفانه با انتشار Call of Duty: Modern Warfare 3 به نظر حالاحالا هاهم قراره این مسئله تغییر کنه. چند ماه اول همین سال بود که یک سری از شایعات میگفتن که امسال قرار نیست Call of Duty جدیدی امسال منتشر بشه و برای خیلی از طرفدارای این سری، این قضیه خیلی هیجان‌انگیز بودش. ایده اینکه Activision بعد از سال‌ها یک سال به این سری استراحت بده تا بتونه بهترین نسخه Call of Duty بعدی رو منتشر کنه. اما نهایتاً، اعلام شدش که Call of Duty: Modern Warfare 3 امسال منتشر میشه.

به گزارش راهنماتو، اون اولا که خبر از انتشار این بازی برای امسال اومد، خیلی از طرفدارای Call of Duty به Call of Duty: Modern Warfare 3 بهش به عنوان یک افزونه نگاه میکردن که میتونستن برای MW2 بخرن. جوری که این افزونه جدید هیچ نقشه‌ی 6 نفره جدیدی رو نداره و فقط قرار هستش که محتوای بازیهای قدیمی بهش پورت یا منتقل بشه. البته این چیزیه که هنوز خیلی از گیمرایی که COD بازی میکنن بهش معتقدن ولی خب به نظر نسخه آزمایشی اخیر Modern Warfare 3 تونسته که ظر خیلی از طرفدارای این سری رو بچرخونه و جلبشون کنه و در کنارش نشون داده که نه این بازی واقعا ارزش خریدن رو داره. اما Call of Duty: Modern Warfare 3 همچنان باید خودش رو ثابت کنه و برای این کار لازمه که یکی از ترندهایی که پشتش هیچ منظقی نیست رو از فرمول خودش حذف کنه.

cods-worst-trend

مجموعه بازی‌های Call of Duty تقریبا بیست سال هستش که هر سال عرضه میشن هر دفعه هم یک بازی تکراری رو جلومون گذاشتن. به خاظر همین هم در یک دوره اخیر، خیلی از بازی‌های این سری به خاطر حفظ فرمول عمومی خودشون، مورد انتقادهای زیادی قرار گرفتن. حالا از حق نگذریم باید بدونیم که Call of Dutyبازها یکی از دسته افرادی هستن که خیلی سخت میشه راضیشون کرد. وضعیتی که این سری داره واقعا قاراش‌میشه، چرا که هر وقت توسعه‌دهنده‌های Call of Duty یکم به خودشون اومدن و جرات تغییر بازی رو داشتن، تونستن مکانیزم‌های جدیدی رو به بازی معرفی کنن، و خب خیلی از بازیکنا اونو به عنوان یک تلاش جدید و کپی از روی بازیهای دیگه مسخره میکردن و خیلی سریع میخواستن بازی به "فرم قدیمی" خودش برگرده. ولی باز وقتی که Call of Duty به همون فرمول قدیمی خودش برمیگشت، همه از یک طرف صداشون درمیومد که آی چرا ما داریم هر سال یک بازی تکراری رو میخریم!!! این واقعا یکی از بزرگترین معضل‌هایی هستش که این سری خیلی وقته داره باهاش دست‌و‌پنجه نرم میکنه و هنوز به دنبال اینه که چطور میتونه یک بالانسی رو بینشون قائل بشه.

cods-worst-trend

همین قضیه که این سری سعی داره کاری کنه که نه سیخ بسوزه نه کباب باعث شده تا یکی از ترندهای غیرمنطقی در تاریخ Call of Duty به وجود بیاد. در دهه گذشته یا یکم بیشتر، هر وقت یک ویژگی جدید به بازی اضافه می‌شه، اون ویژگی یا حالت زمان خیلی کمی داره تا خودش رو بتونه به گیمرا ثابت کنه و رضایتشون رو جلب کنه وگرنه برای بازی سال بعد خیلی سریع از بازی حذف میشه؛ طوری که مورد داشتیم یک جوری حذف شدن که انگار اصلا وجود نداشتن. برای مثال‌هم میتونیم به حالت‌هایی مثل Extinction در Call of Duty: Ghosts، ویژگی Headquarters و حالت جنگ در Call of Duty: WW2، و حالت سرعتی Advanced Warfare اشاره کنیم که همگی با اینکه ایده‌های جدیدی بودن نتونستن اونطور که باید خوب ظاهر بشن.

cods-worst-trend

عجیب‌تر از همه اینه که عمدتاً ویژگی‌ها و حالت‌ها و مکانیزم‌های جدید در بازی‌های Call of Duty همشون توسط استودیو Sledgehammer به این سری معرفی و اضافه شدن و همیشه هم این Sledgehammer بوده که مسئولیت شکست این ویزگی‌ها رو به عهده گرفته. Sledgehammer از اول به عنوان استودیو ساپورت وارد توسعه COD شدش و قرار بود به کمک دوتا استودیوی Treyarch و Infinity Ward بیاد که البته بعد از مدتی خودش تبدیل به یکی از استودیوهای سازنده اصلی این سری شد.

cods-worst-trend

در Call of Duty: Modern Warfare 3 هم قراره دوباره اجازه بده ایده‌های جدیدی وارد این سری بشن. به نظر می‌رسه که Modern Warfare 3 ویژگی جدیدی به نام "Tac-Stance" رو با خودش میاره. با فشردن دکمه چپ پدال و فشردن یک دکمه روی D-pad، بازیکنا می‌تونن به Tac-Stance برن و یک چیزی بین ADS و hip-fire رو امتحان کنن. در Tac-Stance، بازیکنا سریعتر هم حرکت می‌کنن و دقت بیشتری دارن، اما به جاش نمی‌تونن به طور کامل هدف بگیرن. این ویژگی البته به احتمال زیاد تا زمان عرضه بازی دستخوش یک سری تغییراتی بشه، اما با بازخوردی که از نسخه آزمایشی Modern Warfare 3 به دست اومده، به نظر میاد که این ویژگی میتونه یک تغییر جدید رو در فرمول همیشگی Call of Duty رو باعث بشه و اگر این اتفاق بیفته، میشه گفت که بالاخره Sledgehammer تونسته طلسم ایده‌های ناموفق خودش رو بشکنه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها