چطوری پای Max Payne به Alan Wake ۲ باز شد؟

به نظر یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های بازیهای ویدیویی یعنی مکس پین وارد جدیدترین بازی ساخت رمدی شده.

شناسه خبر: ۳۸۴۸۶۵
چطوری پای Max Payne به Alan Wake 2 باز شد؟

راهنماتو- اگر یادتون باشه با انتشار بازی Control در سال 2019، Remedy Entertainment بالاخره اعلام کردش که از این به بعد تمام بازیهایی که توسط این استودیو ساخته میشن همگی توی یک دنیای واحد هستن. تقریبا مثل کاری که مارول با ابرقهرمان‌های خودش میکنه، دنیای به‌هم متصل Remedy هم شروع‌ متواضعی داشت و فقط بازی Control بودش که با اشاراتی که به Alan Wake داشت به طور رسمی تایید کرد که این دو فرنچایز خیلی نزدیک‌تر از چیزی که فکرشو میکنین به همن. اما با انتشار تازه‌ترین بازی این استودیو یعنی Alan Wake 2 به نظر این دنیا داره بزرگتر هم میشه.

به گزارش راهنماتو، در طول بازی Alan Wake 2 که تقریبا 20 ساعت طول می‌کشه تا بتونین تمومش کنین، Remedy خیلی راحت از پتانسیل اینکه میتونه دنیاهای بازیهای آینده Remedy و حتی بازیهای قدیمی این استودیو رو به هم ربط بده استفاده کرده. این بازیها شامل شخصیت‌ها و وقایع بازی‌های Control، Alan Wake و شاید چندین شخصیت قدیمی بازیهای دیگه Remedy میشن. البته با اینکه پروژه‌های قدیمی Remedy مثل Quantum Break و Max Payne به طور مستقیم با این دنیای متصل مشترک ارتباطی ندارن، ولی تا الان مشخص شده که بین همشون ارتباطات مهمی وجود داره، مخصوصا کارآگاه سخت‌کوش پلیس نیویورک یعنی Max Payne.

how-max-payne-found-his-into-alan-wake2

ارتباط Alex Casey با Max Payne در Alan Wake 2

در بازی اصلی Alan Wake که در سال 2010 منتشر شد، Alex Casey به نوعی یک اشاره نسبتا اغراق‌آمیز به سری بازی‌های قدیمی Max Payne توسط Remedy بود. در اون بازی اصلی، Alex Casey شخصیت داستانی کتاب‌های جنایی معروف دنیای Alan Wake بود و با گذر زمان و از طریق مجموعه‌ای از اشیاء قابل جمع‌آوری توی بازی، مشخص شد که با شخصیت اصلی داستان Max Payne اشتراک‌های زیادی داره. این اشتراکات به حدی بود که صفحات داستان Alex رو خود آلن نمیخوند و در واقع صداپیشه‌ی مکس پین بود که به‌جای اون اون صفحات رو میخوند و در این صفحه‌ها حتی به طور خط‌به‌خط دیالوگ‌های مکس پین تکرار میشد.

how-max-payne-found-his-into-alan-wake2

اما در Alan Wake 2، اوضاع یکم پیچیده‌تر می‌شه. چون که داستان این بازی 13 سال بعد از بازی اول رخ می‌ده و با دو مامور FBI به نام‌های Saga Anderson و Alex Casey در شهر Bright Falls شروع می‌شه که در این شهر دوباره یکسری قتل‌های زنجیره‌ای جدید اتفاق افتاده. با اینکه خود شخصیت الکس در بازی متوجه این شباهت اسمی بین اسم خودش و کارکتر کتاب‌های آلن شده، ولی بیشتر به این باوره که این جز شباهت اسمی بیش نیست و زیاد چیزی نیست که فکرشو میکنه. ولی اگر میتونست بازی اول Alan Wake رو بازی کنه قطعا نظرش نسبت به این قضیه عوش میشد!

شباهت‌های بیشتر Alex Casey در Alan Wake 2 به Max Payne

در بازی اول Alan Wake اشاره به شخصیت Alex Casey فقط به عنوان یک اشاره خیلی کوچولو به سری Max Payne بود. اما در Alan Wake 2 میشه گفت Remedy از یک اشاره ساده فراتر رفته و الکس رو به عنوان یکی از شخصیت های اصلی وارد این بازی کرده، تازه فقط به این قضیه بسنده هم نکردن و تونستن هم از چهره قدیمی مکس و هم صدای اون برای این شخصیت جدید استفاده کنن. طرفدارای قدیمی بازیهای Remedy هم به سرعت متوجه شدن که Alex Casey انگار یک نسخه ریمیک از شخصیت مکس توی 1 Max Payne هستش و همین قضیه رو میشه مدیون استفاده مجدد از مدل چهره قدیمی مکس پین یعنی Sam Lake، مدیر خلاق Remedy Entertainment بود. بعد همونطور که گفتیم این شباهت‌ها به اینجا ختم نمیشن. نقش صداپیشگی Alex Casey در بازی Alan Wake 2 توسط بازیگر و صداپیشه محبوب یعنی James McCaffrey ایفا میشه، صداپیشه‌ای که همچنین در تمام نسخه‌های بازی‌های Max Payne نقش داشته.

how-max-payne-found-his-into-alan-wake2

وقتی بازیکنا برای اولین بار با Alex Casey در Alan Wake 2 روبرو می‌شن، چیزی که در نگاه اول به نظرشون میاد اینه که اون یک مامور FBI نسبتاً معمولی و خشک باشه. ولی خب بعد از مدتی، اون هویت Max Payne‌ درون Alex Casey آروم‌آروم خودش رو نشون میده و خیلی سریع فکر میکنین که در واقع دارین همراه با مکس‌پین این بازی رو تموم میکنین. قصد اسپویل آنچنانی ندارم ولی خب وقتی که برای اولین بار وارد دنیای تاریک میشین و الکس رو اونجا هم میبینین متوجه میشین که این نسخه از Alex Casey دقیقا داره به عنوان Max Payne عمل می‌کنه، البته با یک صدای خیلی سنگین‌تر، نگرانی بیشتر و لاین‌های دیالوگی که به نظر میاد که مستقیما از دیالوگ‌های مهم بازیهای Max Payne برداشته شده باشن. این نسخه از Alex Casey همچنین لباسی داره که خیلی شبیه به لباس کارآگاهیه که مکس در مراحل نیوجرسی در بازی Max Payne 3 پوشیده بود، با پلتوی چرمی بلند، کراوات سیاه و شلوار پارچه‌ای. خلاسه که درسته استودیو رمدی خیلی وقت پیش تمام حقوق این شخصیت معروف رو به راکستارگیمز فروخته ولی خب به نظر دلیلی نشده تا رمدی مکس پین خودش رو دیگه نداشته باشه و خیلی راحت با الکس کیسی این خلا رو تونستن پر کنن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها