بخش داستانی Call of Duty: Modern Warfare III قراره خیلی ناامیدتون کنه

یک سال دیگه و یک بازی دیگه از سری Call of Duty که دقیقا مثب بازی پارسال قراره باشه ولی فقط با یک رنگ و لعاب جدید.

شناسه خبر: ۳۸۴۹۹۳
بخش داستانی Call of Duty: Modern Warfare III قراره خیلی ناامیدتون کنه

راهنماتو- کمپین بازی Modern Warfare 3 به تازگی برای کسایی که نسخه امسال Call of Duty رو پیش‌خرید کردن منتشر شده و حالا می‌خوایم بهتون بگیم که بخش داستانی امسال این سری چطوری تونسته ظاهر بشه و اینکه چقدر زمان لازم دارین تا بتونین تمومش کنین.

به گزارش راهنماتو، دقیقا یک سال بعد از انتشار Modern Warfare 2 که بخشی از ریبوت جدید این سری هستش، حالا Modern Warfare 3 هم به عنوان یک قسمت جدید از سری بازی‌های Call of Duty به بازار اومده. این بار ولی به طور جزئی و یا نسبتا کلی، این بازی داستان Modern Warfar 2 رو نادیده میگیره و مستقیما تلاش میکنه تا دنباله‌ای برای Modern Warfare 2019 باشه.

cod-mw3-campaign-will-disappoint-you

درسته که میشه گفت سری Call of Duty رو خیلیا بابت بخش چندنفرش و یا حتی زامبیش میخرن و بازیش میکنن، ولی خب بازهم خیلی‌ها هستن که هرسال بخاطر تموم کردن کمپین بازی Call of Duty اون سال این بازی رو میخرن. خب حالا که بخش داستانی این بازی یک هفته زودتر از بقیه بازی منتشر شده میتونیم ببینیم که امسال چطوری عمل میکنه و چندساعت طول میکشه تا بتونیم تمومش کنیم.

تقریباً میشه گفت که برای تموم کردن کمپین Modern Warfare 3، حدود 5 تا 7 ساعت زمان لازم دارین. البته این در صورتی هستش که بازی رو روی دیفیکالتی یا درجه سختی (Regular) بخواین بازی کنین.

ولی خب اگر بیشتر دنبال داستان بازی باشین و زیاد به شوتینگ بازی اهمیت نمیدین، میتونین خیلی راحت با دیفیکالتی Recruit بازی رو تموم کنین که مشخصا میتونه از اون 5-7 ساعتی که گفتیم کمتر هم بشه. تازه اگر از اون دست آدمایی باشین که میخواین اصطلاحا بخش داستانی رو پلات کنین مطمئن باشین خیلی بیشتر از چیزی که فکرشو میکنین قراره طول بکشه.

cod-mw3-campaign-will-disappoint-you

در کل، بازی Modern Warfare 3 با 15 ماموریت در بخش کمپینش، جزوه خطی‌ترین بازی‌هایی هستش که تابحال از این سری منتشر شدن، مثل همیشه برخلاف وعده‌های مارکتینگی که اکتویژن قبل از عرضه بازیهاش میده؛ این بازی‌هم اون آزادی عملی که وعدش رو داده بود بهتون نمیده و کاملا حس میکنین که بازی داره تمام مدت به سمت آخر ماموریت هلتون میده. تازه در حال حاضر کسایی که دسترسی زودهنگام به کمپین رو دارن میشه گفت اکثرشون از عملکرد بازی ناامید شدن.

اگر یادتون باشه وقتی که Modern Warfare 2019 منتشر شدش، وظیفه‌ی بزرگی رو بر عهده داشت، چون باید اون فرمول تکراری این سری رو جوری تغییر میداد که نه تنها حس آشناییتش باقی میموند ولی همچنان یک جور جدید جلوه کنه که البته موفق هم شد.

با MW3 میشه گفت Sledgehammer Games سعی کرده تا کمپین بازی رو دستخوش تغییراتی زیادی بکنه. همونطور که گفتیم قرار بر این بود که این مراحل در کمپین جدید امسال به گیمر حس آزادی بیشتری رو بدن و بهش اجازه بدن اونجوری که میخواد بازی رو تموم کنه.

اما با توجه با واکنش‌های منفی‌ای که طرفدارای این سری به کمپین MW3 داشتن میشه نتیجه گرفتش که این استودیو نتونسته وظیفه خودش رو به نحو احسن انجام بده. تا جایی که خیلی‌ها اصلا گفتن که این بازی انگار وارزون یکنفره با کات‌سین های داستانیه!!!

cod-mw3-campaign-will-disappoint-you

در مورد مراحل هم گفتن که مأموریت های اول مثل کمپین‌های معمولی بازی‌های CoD شروع میشه، ولی خب انگار یک جای کارش میلنگه، مأموریت‌های بعدی هم به ترتیب یکی از دیگری بدتر شدن. چیزی که خیلی‌هارو به این باور میرسونه که این بازی هیچ وقت قرار نبوده بازی جداگانه باشه و بیشتر شبیه به یک بسته الحاقی برای بازی پارساله.

بعد در کنار داستان ضعیف MW3، یکی از مشکلاتی که از زمان ورود Warzone در سال 2020 بوجود اومده اینه که توسعه‌دهنده‌ها سعی کردن داستان بازیهاشونو به وارزون گره بزنن. به عنوان مثال، داستان Modern Warfare II با هر فصل جدید ادامه پیدا کردش. به طوری که اگر پیگیر بخش‌هایی که در وارزون تعریف میشدن نمیبودین احتمال زیاد متوجه داستان بازی بعدی نمیشدین.

MW3 به مرحله تعامل با Warzone یک گام دیگری اضافه می‌کند، با اجرای مأموریت‌های مبارزه آزاد مانند یک مسابقه Warzone، همانطور که یک بازیکن اظهار کرده است.

بخش داستانی این بازی به حدی بده که تنها چیزی که توی مارکتینگ بازی بهش اشاره میکردن و بهش مینازیدن که همون باز بودن مراحل بود و اینکه به گیمرها اجازه میدادن تا مرحله رو به روش خودشون تموم کنن تبدیل شده به بخش که خیلی‌ها موقع بازی میخوان که فقط تموم شه تا بتونن برگردن به بخش‌های خطی‌تر بازی.

cod-mw3-campaign-will-disappoint-you

از لحاظ تعداد مراحل بازی هم قرار نیست این بازی پاشو فراتر از بازیهای قبلی بزاره و تقریبا سعی کرده توی همون حدود از تعداد مراحل خودشو نگه داره. بازی پارسال یعنی Modern Warfare 2 در بخش داستانیش فقط 17تا مأموریت داشت و بازی قبلیش توی این سری Modern Warfare (2019) هم 14تا مرحله داشت که به نسبت از دوبازی‌ای بعدش منتشر شد همچنان خیلی بهتر عمل کرده.

در ادامه هم بدون اسپویل فهرست کامل مأموریت‌های کمپین Modern Warfare 3 رو براتون آوردیم:

1. Operation 627

2. Precious Cargo

3. Reactor

4. Payload

5. Deep Cover

6. Passenger

7. Crash Site

8. Flashpoint

9. Oligarch

10. Highrise

11. Frozen Tundra

12. Gora Dam

13. Danger Close

14. Trojan Horse

15. Countdown

نظرات
پربازدیدترین خبرها