Starfield دوباره خبرساز شد ولی نه به دلیلی که فکرشو میکنین

به نظر میاد که بتسدا به جای تمرکز روی بهتر کردن بازیهاش، خودش رو درگیر فرعیات کرده که دوباره Starfield رو خبر ساز کرده.

شناسه خبر: ۳۸۷۷۱۷
Starfield دوباره خبرساز شد ولی نه به دلیلی که فکرشو میکنین

راهنماتو- خیلی جالبه که تو 15 سال گذشته که خیلی از وقتم رو مشغول دنبال کردن اخبار بازی‌ها و کلا بازی کردن بودم؛ این اولین باره که یک بازی تونسته اینقدر گیمرهارو به دو دسته تقسیم کنه. چون ببینین Starfield برای خیلی‌ها مثل دوستیه که اولا فکر میکردین که چقدر باحاله و اینا ولی خب رفته‌رفته فهمیدین که ازش خوشتون نمیاد. بعد در مقابلش یک سری هستن که این بازی رو دارن به چشماشون میکشن.

به گزارش راهنماتو، خوشبختانه استیم تنها جایی هستش که گیمرا فقط و فقط بعد از بازی کردن بازی مورد نظر میتونن نظر بدن و همچین الکی رو هوا کسی نمیتونه نظر بده، برای همین هم میتونه یک نقطه ارجاع خوبی باشه که گیمرها بفهمن که اون بازی مورد نظرشون واقعا خوب هست یا نه. حالا با این تفاسیر در چند ماه گذشته، Starfield نقدهای منفی زیادی روی پلتفرم‌هایی مثل Steam دریافت کرده که منجر به کاهش امتیاز بازی، هم در دسته اخیر و هم مدت کلی پس از انتشار، شده.

starfield-devs-answer-reviews-on-steam

حتی غیر از اون، با توجه به آمار SteamCharts مشخصه که تعداد بازیکنان Starfield از زمان انتشار به قدری کاهش پیدا کرده که بیشتر گیمرها در حال بازی Skyrim Special Edition هستن تا جدیدترین بازی بتسدا. البته حالا به دفاع از استارفیلد باید بگم که این یک چیز طبیعیه چرا که این امر عادی‌ای هستش که بازی‌های تک نفره بعد از انتشار تعداد بازیکنانشون به شدت کاهش پیدا کنه، چرا که مردم داستان رو تموم می‌کنن و به بازی‌های دیگه می‌پردازن.

اما در ترکیب با تعداد زیادی نقد منفی، طبیعیه که Bethesda دست به کار بشه تا بتونه اعتبار این بازی رو حفظ کنه، حتی اگه روشی که برای این کار استفاده می‌کنه یکمی مشکل داره. در یک ماه اخیر، دو توسعه‌دهنده Starfield به نقدهای منفی در Steam با یک لحنی که انگار داشتن به مخاطبا تیکه میپروندن جواب میدادن که البته باز این کار حتی با افزایش توجه رسانه‌ها همچنان ادامه داشته!

starfield-devs-answer-reviews-on-steam

این دو توسعه‌دهنده به نظر میاد که واقعاً از این ناراحت هستند که گیمرا این بازی رو خسته‌کننده می‌دونن. این دو توسعه‌دهنده، که احتمالاً اعضای تیم خدمات مشتری هستن، به نقدهای منفی با یک جواب کپی و پیست طور جواب می‌دادن: "سعی کنید شخصیت‌های مختلفی با زمینه‌ها و ویژگی‌هایی که با شخصیت قبلی‌تان تضاد دارند، بسازید. احساس خواهید کرد که دارید یک بازی کاملاً متفاوت بازی می‌کنید. امتیازها را به مهارت‌های مختلف از یک شخصیت قبلی‌تان بدهید، و حالا با تصمیم‌ها و چالش‌های کاملاً متفاوتی روبرو خواهید شد. در Starfield لایه‌های زیادی وجود دارد که ممکنه بعد از صدها ساعت بازی حتی نمی‌دانستید وجود دارند. حتی بعد از تکمیل داستان اصلی، ماجراجویی شما پایان نمی‌یابد! می‌توانید به New Game+ ادامه دهید تا Starfield را بررسی کرده و همه چیزی که وجود دارد را کشف کنید!"

بزارین باهاتون رک باشم، آره منم هم با شما موافقم، بازی واقعاً خسته‌کنندست. بعد تازه همین جواب خشک و خالی‌ای که تو بخش نظرات داده شده بیشتر اسباب مسخره کردن بتسدا شده. آخه ببینین اگر طرف حسابمون یک استودیوی مستقل بود، این قضیه نه تنها بد نبود بلکه میتونست براشون خوب باشه چرا که نشون میده توسعه‌دهنده مستقلی که بازیش رو گیمرها خریدن همچنان منتظر بازخورد و نظرات طرفداراشه و براشون اهمیت قائل میشه. ولی خب به نظر این دو بزرگوار که شروع کردن به جواب دادن نظرات منفی گیمرها روی استیم فکر می‌کنن که امتیازات Steam تأثیر زیادی در نحوه قابل مشاهده بودن یک بازی در الگوریتم Steam داره، اگرچه Valve در یک ویدئو که در اکتبر 2023 که روی کانال YouTube Steamworks Development آپلود شده بود، گفته که اینطوری نیست. بسیاری از توسعه‌دهنده‌های کوچیک (البته قصد بی‌احترامی بهشون رو ندارم) به نقدهای منفی جواب میدن چرا که از قصمت نظرات به عنوان جایی برای ارتباط با مخاطبشون استفاده میکنن چرا که نمیتونن تیمی رو برای انجام این کار بزارن که بتونن توی فضای مجازی به همه پلتفرم‌ها سر بزنن و جوابشون رو بدن. همین نقدهای کوچیک منفی هستش که باعث میشه یک تغییر مثبت اعمال بشه که باز پشتش نقدهای مثبتی رو به همراه داره.

starfield-devs-answer-reviews-on-steam

اما Starfield یک چیز دیگه‌ست. Starfield یکی از مورد انتظارترین انتشارات سال بود، تازه قول اینو داده بودن که بازی پرچمدار Xbox بشه، به طوری که خبر از یک عصر جدید از Bethesda رو بده. اونا یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین ناشرها در دنیان. یک توسعه‌دهنده مستقل نیستن که بخوان دست به دامن استیم و الگوریتمش برای بیشتر دیده شدن بشن، پس چرا مثل یک توسعه‌دهنده مستقل عمل می‌کنن؟ مشاجره با نظرات اجتناب‌ناپذیر و ذاتاً زمان‌بر و نتیجه‌ای نداره. جواب دادن با لحنی که الانا خیلی بهش میگن "پسیو-اگرسیو Passive-Aggresive" به نقدهایی که از طرف گیمرهایی که بازیشونو خریدن و بازی کردن برای شرکتی که میلیارد دلاری ارزش داره واقعا خجالت آوره. الان اینجا مشکل نه از سمت Bethesdaئه و نه از خود بازی. مشکل اینه که به جای تمرکز روی مسائلی که واقعا اهمیت دارن همگی درگیری چیزی شدن که در لحظه شاید تازه به نظر بیاد ارزششو داشته باشه ولی کاملا بی ارزشه. بتسدا بهتره تمرکزش رو روی آپدیت های آینده این بازی بزاره شاید که بتونه اونطوری که Cyberpunk 2077 دوباره محبوبیت خودش رو کسب کرد، استارفیلد هم بتونه دوباره محبوب و پرطرفدار بشه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها