نگاهی به دشمن های Prince of Persia The Lost Crown که از فرهنگ پارسی الهام گرفتن

با توجه به اینکه این سری قراره به ریشه‌های پارسی خودش برگرده پس باید انتظار وجود دشمنایی رو هم داشته باشیم که قبلا باهاشون توی افسانه‌های ایرانی آشنا شدیم.

شناسه خبر: ۳۹۱۸۴۹
نگاهی به دشمن های Prince of Persia The Lost Crown که از فرهنگ پارسی الهام گرفتن

راهنماتو- بالاخره قراره بازگشت یکی از فرنچایزهای بازی‌ای رو ببینیم که خیلی از ماها باهاش خاطرات زیادی رو داریم و این فرنچایز Prince of Persia هستش که بعد از 14 سال قراره با بازی The Lost Crown دوباره تاج پادشاهی خودش رو بدست بیاره. ولی به نظر قرار شده که این بار این سری به دوباره به ریشه‌های اولیه خودش برگرده و فرهنگ پارسی رو منبع الهام داستان خودش بزاره. با راهنماتو همراه باشین تا ببینیم چطور قرار این بازی به همچین هدفی برسه.

به گزارش راهنماتو، با توجه به اینکه این سری قراره به ریشه‌های پارسی خودش برگرده پس باید انتظار وجود دشمنایی رو هم داشته باشیم که قبلا باهاشون توی افسانه‌های ایرانی آشنا شدیم و این دفعه قراره در نقش یکی از جنگجوهای وفادار شاهزاده به جنگ باهاشون بریم و بتونیم شاهزاده رو از دست این دشمنای پلید نجات بدیم. در این مقاله قصد داریم نگاهی به دشمنهایی بندازیم که توی تریلر و توی مصاحبه‌های مروبط به این بازی وجودشون در بازی تایید شده.

Manticore - منتیکور

persian-mytrh-inspired-enemies-inpop-the-lost-crown

"منتیکور" یه موجود اسطوره‌ای محبوبه که تو خیلی از بازی‌ها ظاهر شده. اون یه حیوونه که سرش انسانه (ولی تو بازی سرش انسان نیست)، بدنش شیر و دمش عقربه. این موجود ترسناک ریشه‌های عمیقی تو اسطوره‌های ایران داره. تازه اون به این معروفه که پوستش اینقدر سفت و سخته که هیچ ابزار یا اسلحه‌ای نمی‌تونه بهش نفوذ کنه، پس میتونه یه دشمن قابل برای سارگون توی ماجراجوییش برای نجات شاهزاده باشه. در ضمن یکی از خصلت‌هایی که منتیکور بهش معروفه اینه که اون از گوشت انسان تغذیه میکنه، برای همین هم میتونه یه تم دارکی رو به بازی با خودش بیاره. تو تریلرهای The Lost Crown چندین بار هم ظاهر شدش. منتیکور با دست‌هاش و دمش حمله میکنه، خیلی باید حواستون باشه که اون حمله‌هارو به موقع جاخال بدین.

Azhdaha - اژدها

persian-mytrh-inspired-enemies-inpop-the-lost-crown

اژدها موجودیه که ممکنه به خاطر شکلش شبیه اژدهای چینی به نظر بیاد. ولی در واقع، اژدها موجوداتی شبیه مار هستن. اونا میتونن رو زمین، دریا یا هوا زندگی کنن، پس تقریباً ازشون نمیشه فرار کرد. اژدها همچنین توی شاهنامه هم ازش یاد شده که یکی از بزرگترین مجموعه اشعار ادبی جهان هستش. تو The Lost Crown هم گیمرا قراره با این موجود اسطوره‌ای مبارزه کنن. یادتون باشه که بدن بزرگش اسلحه‌ی اصلیش محسوب میشه. همچنین اژدها دهن بزرگی داره که قطعاً ازش علیه سرگون استفاده میکنه. تازه به نظر میاد میتونه آتش یا پرتابه‌های دیگه‌ای رو هم باهاش سمت سرگون پرت کنه.

Hadhayosh - هدهایوش

persian-mytrh-inspired-enemies-inpop-the-lost-crown

طبق اسطوره‌های ایرانی، هدهایوش توسط خدای کوره و آهنگری ساخته شده. هدهایوش شبیه گاوه، ولی به جای دو شاخ، شش تا شاخ داره. پوست و شاخ‌هاش هم از برنج ساخته شده. این موجود ارتفاعش به 15 میرسه که مشخصا خیلی بزرگتر از گاوهای معمولی هست. سرگون ممکنه تو مسیر نجات شاهزاده با هدهایوش یا یه موجود مشابه باهاش مبارزه کنه. به احتمال زیاد این هیولا از شاخ‌هاش برای حمله یا شایدهم سرعت فوق‌العاده استفاده کنه. ولی خب وقتی که بازی منتشر بشه، روشن میشه که هدهایوش چه جوری حمله میکنه.

Apaosha - آپاوشا

persian-mytrh-inspired-enemies-inpop-the-lost-crown

آپاوشا شیطانی بودش که سوار اسب سیاهی میشد. اون همچنین با خشکسالی‌ها در ارتباط بودش. آپاوشا مقابل "تیشتیرا" که یه موجود بخشنده بود، قرار میگرفت. به همین خاطر هم این دو با هم در جنگ بودن، ولی در اولین برخورد، آپاوشا برنده شد. "تیشتیرا" امیدی به شکست دادن این دیو نداشت، ولی بعد از اتفاقات و رسیدن کمکی از جایی که انتظارش رو نداشت ورق به نفعش برگشت که باعث شد توی دومین رویاروییشون اون برنده میدون باشه.

همین موجود اسطوره‌ای تو The Lost Crown هم حضور داره. تو بازی، آپاوشا تو مبارزاتش خیلی سریعه، پس سرگون باید در بهترین حالت باشه تا بتونه این دیو رو شکست بده. چون آپاوشا زیاد تو تریلر نشون داده نشده، سخته که الان بخوایم حدس بزنیم چه حرکات خاصی داره و چه چیزهایی رو باید گیمرا موقع مبارزه باهاش در نظر بگیرن.

Karmak - کارمک

persian-mytrh-inspired-enemies-inpop-the-lost-crown

تو اسطوره‌های ایران، کارمک یه پرنده عظیمه که بانی کمبود باران هستش. کارمک با بالهای بزرگش در آسمون پرواز میکنه و و اونقدر بالهاش بزرگن که باعث میشه جلو بارش بارون رو بگیره و هیچ بارونی به زمین نرسه. به خاطر همین هم این کارمک بودش که باعث خشکسالی و قحطی میشد. علاوه بر این، مثل منتیکوره این هیولا از گوشت انسان‌ها تغذیه میکرد. بیشتر حملات کارمک تو بازی The Lost Crown احتمالاً از هوا انجام میشه. احتمالاً هیولا پرواز می‌کنه و به سرگون حمله می‌کنه.

Div - دیو

persian-mytrh-inspired-enemies-inpop-the-lost-crown

دیوها موجوداتی هستن که بدن انسانی دارن ولی بزرگترن. دیوها شاخه‌هایی رو روی سرشون دارن و همچنین شاخ گراز رو به جای دندون دارن. یکی از تفریحات مفرح این موجودات اینه که انسان‌هارو شکار کنن و گوشتشون رو بخورن. دیوهاموجوداتی بی‌رحم محسوب میشن، بنابراین کسی اگر کسی گیرشون میفتاد دیگه باید غزل آخرش رو میخوند چون هیچ شانسی برای نجات نداره. این هیولاها ممکنه به عنوان منبع الهام برای دشمنهای معمولی بازی در The Lost Crown استفاده بشن. چون اونها اسلحه دارن و به جادو هم تسلط دارن، ممکنه به عنوان دشمنان خیلی چالش برانگیزی در بازی ظاهر بشن.

Shahmaran - شاهماران

persian-mytrh-inspired-enemies-inpop-the-lost-crown

شاهماران موجودات اسطوره‌ای هست که نیمه زن و نیمه مار هستند. در هنر، شاهماران به عنوان موجودات دوسر ترسیم می‌شوند. جوری که یک سرشون سر یک زن انسان هستش ولی در حالی که سر دیگشون سر یک مار هستش. بعد هم هر دو سرشون تاجی رو به سر دارن. اگر شاهماران به عنوان بخشی به The Lost Crown اضافه بشن، خیلی جالب میشه که ببینیم آیا یوبیسافت به طور کامل پایبند به اساطیر میمونه و یا یه سری جزئیاتی رو خودشون به این مکوجود افسانه‌ای اضافه می‌کنن.

Djinns - جن‌ها

persian-mytrh-inspired-enemies-inpop-the-lost-crown

جن‌ها قبلاً هم توی بازی‌های شاهزاده ایران ظاهر شدن، بنابراین اونقدارهم عجیب نیستش یه وقت دوباره توی The Lost Crown دوباره ازشون به عنوان دشمنای قهرمان بازی استفاده بشه. جن‌ها با قدرت‌های خاصی مسلح هستن که آاونارو تبدیل به دشمنای خطرناکی میکنه. احتمالا این هم هستش که سرگون حداقل با یک جن در سفر خودش روبرو بشه. با توجه به نقشهای توسعه‌دهنده‌های این بازی، جن‌ها ممکنه به یکی از بزرگ‌ترین تهدیدها برای سرگون در بازی تبدیل بشن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها