متوجه این اشاره‌های ریز The Lost Crown به بازیهای قدیمی Prince of Persia شدین؟

به نظر میاد که جدیدترین بازی این سری یعنی The Lost Crown هم از این قانون قدیمی این سری پیروی میکنه و همچنان گیمرهارو یاد بازیهای قدیمی این سری میندازه.

شناسه خبر: ۳۹۳۹۲۰
متوجه این اشاره‌های ریز The Lost Crown به بازیهای قدیمی Prince of Persia شدین؟

راهنماتو- سری بازیهای Prince of Persia همشون تلاش داشتن که همیشه به نحوی با همدیگه ارتباط داشته باشن، جوری که وقتی طرفدارای این سری بازی جدید رو بازی میکردن با ایستراگ‌های مختلفی که توی بازی مخفی شده بودن یاد بازیهای قدیمی این سری میفتادن. حالا این ایستراگ‌ها میتونستن اشاره به اسم یه شخصیت قدیمی، مکانی آشنا و یا به طور کل بازگشت یه شخصیت قدیمی به سری باشه. خوشبختانه به نظر میاد که جدیدترین بازی این سری یعنی The Lost Crown هم از این قانون قدیمی این سری پیروی میکنه و همچنان گیمرهارو یاد بازیهای قدیمی این سری میندازه.

به گزارش راهنماتو، حالا شما توی Prince of Persia: The Lost Crown با شخصیت‌های مختلفی آشنا میشین که همگی به نوعی شمارو توی مسیرتون کمک میکنن. شخصیت‌هایی که هر کدومشون میتونن با داستان و اساطیری که دارن برای خیلی از گیمرها مخصوصا گیمرهای ایرانی نام‌آشنا باشن. در طی داستان بازی شما با ی دختر جوان به اسم فریبا آشنا میشین که کم‌وبیش میتونین اونو توی سفر خودتون در کوه قاف ببینی، حالا نقشی که فریبا توی بازی داره اینه که به شما راهنماهای مفید و نقشه نقاط مختلف بازی رو میفروشه. جالب اینجاست که فریبا زمانی که میتونین ببیننش یه آهنگی رو با خودش زمزمه میکنه که به سرعت توسط طرفدارای دوآتیشه این سری شناخته شدش، حالا این آهنگ که تونسته یه حس نوستالژی خوبی رو توی گیمرها ایجاد کنه چیه؟ بزارین بهتون بگم چون این دقیقا همون ملودی و آهنگیه که به عنوان تم اصلی بازی ریمیک این سری که در سال 2008 منتشر شدش استفاده شده بود.

best-things-to-notice-in-the-lost-crown

این قضیه رو یکی از گیمرهای این بازی روی ردیت به اسم Maximilian_13 و در ساب‌ردیت مرتبط با این بازی منتشر کرد و در توضیحش گفته بود: "من همه‌ی ایستر اگ های این بازی رو دوست دارم، اما اونی که خیلی تونست برای من خیلی هایلایت بشه آهنگی هستش که فریبا اونو زمزمه میکنه... آخه من اولش با خودم میگفتم که چقدر این ملودی آشناست؟ من اینو قبلا کجا شنیده بودم!؟ بعدش یهویی یادم افتادش که اون داره تم اصلی Prince of Persia 2008 رو میخونه!!"

به طرز جالبی میشه گفت که اشاره‌های مربوط به بازی اول فقط محدود به زمزمه فریبا نیستن. توی Prince of Persia (2008)، قهرمان نام‌ناشناس داستان به شاهزاده الیکا که خودش یه کشیش ارمزد بوده کمک میکنه که جلو اهریمن رو بگیرن و اونو زندانی کنن تا نتونه قلمرو اونارو به فساد بکشونه. این اتفاقی هستش که The Lost Crown هم بهش اشاره میکنه که یه نیروی اهریمنی توسط یه گروه از کشیش‌های ارمزدی زندانی شده.

best-things-to-notice-in-the-lost-crown

وقتی که طرفدارای این بازی شروع به اشاره به جزییات مشابه این بازی با بازیهای قدیمیش کردن، یه نفر دیگه هم این نکته رو گوشزد کردش که: "صدای دفاع توی بازی The Lost Crown دقیقا همون صدایی هستش که موقع دفاع توی PoP 2008 میشنویم. تازه وقتی که سعی کنین از روی دیوار بپرین، صدای دست شما وقتی که دیوار رو لمس میکنه همون صداییه که توی سه‌گانه Sands این سری شنیدیم. تازه شکستن چوب و جعبه‌هایی هم که توی بازی هستن همون صدایی رو دارن که بازم توی سه‌گانه Sands شنیده بودیم.

best-things-to-notice-in-the-lost-crown

دو سال بعد از اینکه این سری رو یوبیسافت ریبوت کرد، دوباره این شرکت با Forgotten Sands سراغ جهان شن‌های زمان با یک ورودی جدید رفتش، بازی‌ای که در واقع بین فاصله زمانی بازی‌های اول و دوم قرار داره. از اون زمان میشه گفت 14 سال میگذره تا اینکه بالاخره با انتشار The Lost Crown این سری به ریشه‌های خودش برگشت و دنبال همون سبک کلاسیک 2D با لحنی از Metroidvania که از اول باهاش شروع کرده بود برگشت. این اشاره‌ها به ریمیک 2008 ممکنه فقط جهت راضی کردن طرفدارا و اصطلاحا Fan Service باشن ولی میتونن در همین حین تاثیر داستان بازی جدید رو بالا ببرن و کاری کنن که اهمیتی که بازیهای قدیمی داشتن رو The Lost Crown هم داشته باشه.

best-things-to-notice-in-the-lost-crown

با این حال، وقتی از یوبیسافت در یک مصاحبه با RockPaperShotgun در مورد اینکه The Lost Crown اصلا ارتباطی با Sands of Time داره یا نه پرسیدن، اونا گفتن که این "یک شروع دوباره نیستش"، بلکه در واقع "یک فصل کاملاً جدید" هستش. کارگردان بازی، منیر رادی حتی گفتش که می‌تونید اون رو در حد یک پیش‌داستان در نظر بگیرین. پس یعنی یوبیسافت میخواد دنیای Sands of Time رو با ریبوت یکی کنه یه دنیای گسترده رو با محوریت Prince of Persia تشکیل بده. این سؤالی هستش که فقط زمان میتونه جوابی رو در مورد سرنوشت این شخصیت محبوب پارسی داشته باشه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها